Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

wie weet of het mogelijk is om de torsie vering voor bij een alpine turbo
te vervangen door een verstelbare veer dember combinatie zoals bij een trubo 1/2
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
robert

geert riemstra van ASP heeft vroeger met 5 alpientjes geraced. Hij heeft me verteld dat
ze bij de voorvering een schokdemper met veer gebruikten. Net zoiets als bij een motorfiets. (lichter en makkelijk afstelbaar)
Ik heb er uiteraard ook nog eens naar gekeken. Het probleem is dat de schokdemper door die veer eromheen wel een stukkie dikker wordt, en dat past niet zomaar door je bovenste wieldraagarm. Duzz die moet je dan wat verlassen, en daar had ik effe geen zin in.

Een bovenste wieldraagarm van en T1/2 erin zetten zul je niet willen ($$$ en how about camber/caster en weetikwat)

De belasting op de chassis-schotel waar de schokdemper in afsteund wordt wel wat hoger.
De schokdemper zal em naar binnen willen verdraaien. Ik denk dat een veerpootbrug daarzo die verdraaing wel tegen zal gaan.
Die zijn natuurlijk niet te krijgen, maar wel simpel te maken. Beetje lassen. Heb ik ook gedaan en het past best.

Ik heb trouwens het gat in het binnenscherm waar de turbo door steekt flink groter gemaakt. Hierdoor kan ik nu veeel makkelijker allerlei zaken (diezelfde veerpootbrug, stuurhuis, turbo) monteren, en de turbo zit beter in de luchtstroom.
Menno

De man waar ik ooit m'n alpine blokje van gekocht had, deed aan oval-racing met z'n alpine. Hij had een setje white power veer/dempers pas gemaakt voor z'n 5. Volgens hem was 't echter erg lastig om de setting helemaal top te krijgen. Racen deed ie dan ook gewoon met torsiestaven en normale dempers.

BTW, veerpootbrug voor een MK1 is gewoon standaard leverbaar hoor.
rev it like a rental
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ja veerpoot bruggen zijn zelfs via t style leverbaar van omp geloof ik
maar heb die man dat spul nog?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie