Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hoi,
Mijn GTT heeft problemen met wegtrekken en het terugschakelen voor bochten.De motor pakt niet op.Duurt uuuuren.Na terugschakelen volgt er een echte dip waarna de motor met een flinke schok weer oppakt.Als ie eenmaal op toeren rijdt ie prima.De koppeling is het niet.Ik heb gehoord dat het de ontsteking waarschijnlijk is.Hoe kan ik die stellen (of...waar zit ie ???)Denk dat hij veel te laat ontsteekt.Starten met warme motor is ook bijna niet te doen.Bougies zijn al vervangen evenals bougiekabels en rotorkap.Iemand enig idee ?? Niets zo erg als met je 5je bij een stoplicht staan en het afleggen tegen een lelijke eend... :sad:
Dirk (CRX)

Welkom in ons midden, stel je anders even voor in het reeds bestaande topic wie is wie (kun je opzoeken bij nl.chat) maar om antwoord te geven op je vraag.

Warm starten is het grootste probleem van een GTT, doet je carb. koeler het nog wel? ding links voor in de motorruimte (als je voor de motorkap staat). Als die het niet doet start hij zowieso slechter. Over het oppakken, dat kan inderdaad prima de ontsteking zijn, aan de andere kant een vuile carb. doet ook hele vreemde dingen.

Zit je vacuumslang nog wel goed op de ontsteking en carb.?
Anonymous

Hebben ons voorgesteld hoor :smile:
Ja de carb cooler is goed, heb er pas een andere ingezet.Zover ik kan nagaan is het slangetje waar je het over hebt ook nog goed.De carb is waarschijnlijk schoon.Geen problemen met rijden verder.Maar hoe stel ik de ontsteking ??Of moet ik hem gewoon vervangen ??
Dirk (CRX)

Geen idee, maar welk stuk aan 'het reeds bestaande topic 'wie is wie' 'snapte je niet helemaal :lol: Geeft verder niets, beginnersprobleem, heeft iedereen last van :lol:
Anonymous

Onsteking is niet te stellen, werkt via een sensor bovenaan het vliegwiel. Hij kan echter wel stuk zijn...
Slechte warme start heb ik ook, maar dat heeft idd niets te maken met het haperen tijdens het rijden. Is idd carburateurkoeling.

Gr, Peter
Plaats reactie