Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Vraagje ik ben van plan om een megane 2 liter blok in mijn clio te zetten, alleen zit ik met de vraag zul je veel aanpassingen moeten maken als je de computer van de 2 liter op de originele kabelboom wil zetten?

HELP!
Anonymous

Gaat niet zomaar lukken. Je zult de kop van een clio moeten monteren. Inlaat past nl niet. HEt inlaatspruitstuk is de bottleneck. Inlaat verwisselen gat ook niet ovm met de kanalen. Dussss clio kop met megane onderblok.
Anonymous

Want het lijkt mij namelijk beter om zo een blok optevoeren, als dat je een williams blok pakt welke al opgevoert van zichzelf is. een ,megane moter heeft ff wat meer "vlees" om het zo maar ff te noemen voor op te voeren dan een williams toch?
Michel Meganefreak
Contacteer:

in principe is het blok van de megane een doorontwikkeling op die van de williams, alleen wel met iets meer koppel en de topvermoken wordt bij een eerder toerental bereikt.

In de heilige koe van deze maand staat een fat-ass megane cabrio met een 205 pk 2.0 16v blok en een cup uitlaatsysteem en remmerij......dit is gedaan bij Verban, miss. moet je hun is contacten :smile:
Anonymous

De inlaatkanalen vcan een megane zijn smaller wat een hoger koppel met zich meebrengt. Verder zijn de motoren in essentie hetzelfde. Williamsblok is niet een al opgefokt blok. Blok wordt ook in spider geleverd. MEen dat williamsblok 175 nm heeft/ megane 16v: 190nm en de spider 200nm.
dennis16v

kijk simpel. alles gaat passen.
ben er een tijd geleden mee bezig geweest om een achterberg getuned megane blok te kopen.

blokje opzich viel qua prijs best mee.

maar de aanpassingen aan alleen de kop kwam al neer op een 4 mille voor het aanpassen.

moestie dr nog in ook.

was dus niet rendabel.
Anonymous

kennis van me heeft dit gedaan en liep dus tegen het inlaatspruitstuk aan. Probleempje. Kon dus gelukkig opgelost worden met het monteren van een williamskop.
Menno

Voor ECHT hoog vermogen en HOGE toerentallen wordt doorgaans de Williams kop geprefereerd, voor wat bruikbaarder vermogen de Megane kop.
jacco 16v

als je een megane blok in je clio wilt hebben is er dan niet iets te maken met carberateurs dan heb je geen problemen meer met het inlaat spruitstuk.
dan moet je allen de ontsteking nog oplassen.
omdat een megane geen verdeler heeft.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Donleben
Contacteer:

Wat moet er allemaal veranderd worden aan een megane kop om een inlaat van een clio er op te zetten? Alleen de inlaatpoorten groter maken ofzo?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
PtrGte
Contacteer:

Zeeuw schreef:De inlaatkanalen vcan een megane zijn smaller wat een hoger koppel met zich meebrengt. Verder zijn de motoren in essentie hetzelfde. Williamsblok is niet een al opgefokt blok. Blok wordt ook in spider geleverd. MEen dat williamsblok 175 nm heeft/ megane 16v: 190nm en de spider 200nm.
Volgens mij is het zoiets: williamsblok 175 nm meganeblok 185 nm en de spider 186 nm

gewoon andere nokkenassen in je willie motor + meganekleppen, dan ben je al een heel eind...

als je een 1800 hebt...tja...kan ik maar één ding zeggen...1.8-->2.0 ombouwen? TOPIC! :wink:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Jongens ff iets anders.

Stel je wilt van een F3P (1.8 8V clio spi) naar een F3R (2.0 8V megane mpi) Is het dan ook een probleem met je inlaat enz?? Of gaat dat wel passen als je de motor (compleet) bak kabelboom en computer overzet??

B.v.d. Frits
Donleben
Contacteer:

Weet iemand of er verschil zit tussen de nokkenassen van een Williams (F7R) of van een Megane 2.0 16v (F7R)?

Ik heb wel gehoord dat die van een megane ruiger zouden zijn, maar kan dat nergens terugvinden.
Donleben
Contacteer:

iemand?
Steven
Car: M536

Wat bedoel je met ruiger? Topvermogen bij meer toeren? Nou dan zou de Willy iets ruiger moeten zijn omdat die 6100 rpm draait voor 150 paarden en de Megane 6000 voor 150. En de Megane heeft eerder hoger koppel, dus denk dat die juist 'tammer' zouden moeten zijn.

Maar ik vraag me af of je dit wel 100% kan toewijden aan de nokkenstokken. De kop is ook totaal anders enzo. Maar het verschil zal echt niet schokkend groot zijn.

Beetje zelf zoeken is ook niet moeilijk hoor :p
lauw

Donleben schreef:Wat moet er allemaal veranderd worden aan een megane kop om een inlaat van een clio er op te zetten? Alleen de inlaatpoorten groter maken ofzo?
Aan de kop hoeft er niks verandert te worden, je moet alleen het inlaatspruitstuk pas maken.
Ik weet nog wel als je de inlaten van de kop groter gaat maken dat je dan koppel gaat verliezen.
Plaats reactie