Heb afgelopen week mijn GT teruggekregen na een grote beurt. Nu is er het volgende aan de hand. De motor draait stationar zeer lage toeren (vrij ver onder de 10). De wijzer van de extra turbodrukmeter gaat daarbij als een gek heen en weer tussen de -0,7 en -0,4 bar. Dit deed hij eerder niet. Tevens zakt de oliedruk bijna tot nul. Bij gewoon rijden is er niets aan de hand al vind ik een druk van 2-5 (olie) wel wat laag. Ik heb de olie gecontroleerd. Deze heeft een normaal peil. Toch maak ik me zorgen dat ik bij stationar draaien vrijwel geen oliedruk heb. En dat rare heen en weer schieten van de drukmeter vind ik ook gek. Iemand een reden en oplossing?
-
- Über-Spammer
sorry maar als je net een grote beurt hebt gekregen mogen ze nog wel ff zo vriendelijk zijn om nogmaals ff te kijken.. want dit krijg je natuulijk nooit in 1x...
check voor je oliedruk meterje het sensortje.. (*aan voorkant van de motor*)
check voor je oliedruk meterje het sensortje.. (*aan voorkant van de motor*)
Die drukmeter van de olie werkt op zich goed. Ik moet ook zeggen dat de druk bijna tot nul daalt als ik al een tijdje heb gereden en dan de motor stationair laat draaien. Kan het zo zijn dat ie te weinig toeren maakt om voldoende druk op te bouwen?
volgens mij staat idd je stationair gewoon erg laag, eventueel in combi met erg arm afgestelde carburateur, daarvan wil ie wel eens wat gaan 'zagen'. ff iets rijker, en iets hoger stationair zetten.
Is ie misschien ook APK gekeurd? Zou kunnen dat ze 'm daarvoor zo afgesteld hebben.
Is ie misschien ook APK gekeurd? Zou kunnen dat ze 'm daarvoor zo afgesteld hebben.
Valse lucht? carb. krom, pakking opgevreten?