Ik zit een beetje met een probleem. Onder mijn Clio 1.4 S zit een standaard uitlaat, alleen nou wil ik van dat grasmaaiergeluid af. Nou wilde ik een andere einddemper kopen, en Peco ofzo, om een dieper geluid te krijgen. Een vriend van me zegt dat ik gewoon mijn middendemper moet vervangen door een rvs (of iets anders, stijgerbuis ofzo) pijp, dat dat ook een dieper geluid geeft. Maar ik ben van mening dat je daardoor alleen meer herrie krijgt, je wil de hoge tonen juist kwijt maar dat bereik je niet door de middendemper er tussenuit te slopen toch?
Kortom, om een diepere brom uit mijn cliootje te persen, wat neem ik: steigerpijp van 50 piek of een Peco van 500??
Kortom, om een diepere brom uit mijn cliootje te persen, wat neem ik: steigerpijp van 50 piek of een Peco van 500??
-
hoe minder dempers, hoe hoger het volume van het geluid.. .. de middendemper verwijderen kun je proberen.. als dat niet voldoende is kun je daarna altijd nog overwegen om een duurdere sport-einddemper te monteren.. toch?
En beide klinkt zekerweten spectaculair..
En beide klinkt zekerweten spectaculair..
Een sportdemper geeft altijd een dieper en mooier geluid dan alleen een middendempervervanger. Ik had onder m'n vorige clio 1.4 energy een universele demper van laser hangen en in het begin een lege kat, dat gaf pas een t%*&%ngherrie. Als ik dan plankgas door een tunnel reed deed iedereen z'n handen op de oren
echt vet!
Als je je kat leeghaalt of er een rechte pijp tussen zet, maakt hij ook al een ander geluid.

Als je je kat leeghaalt of er een rechte pijp tussen zet, maakt hij ook al een ander geluid.
juist rob!!
ik heb onder mijn 1.4 een 102 mm einddemper van remus, en een tussendemperveranger van een 1.2 gemonteerd. maakt een mooie diepe brom die je als je gas geeft erg goed hoort, en als ie warm is helemaal!!!
als ik dan terugschakel voor het stoplicht en rem denk ik gewoon net alsof ik in een superwilliams zit....
ik heb onder mijn 1.4 een 102 mm einddemper van remus, en een tussendemperveranger van een 1.2 gemonteerd. maakt een mooie diepe brom die je als je gas geeft erg goed hoort, en als ie warm is helemaal!!!
als ik dan terugschakel voor het stoplicht en rem denk ik gewoon net alsof ik in een superwilliams zit....

Immer wieder die verdammte Holländer
tnx voor jullie reacties. Had ik nog een vraagie. Voor je APK moet je en middendemper en kat hebben onder je voiture. maar als je die er na de APK onderuithaalt en je word aangehouden door meneer agent, wat kan dan de boete zijn voor rijden zonder middendemper en zonder kat? Ik heb het dus over de stijgerpijp-methode, dus kat en middendemper ertussenuit en gewoon een buis ertussen lassen....
Zolang het geluid niet te hard is, kan de buurtagent je niks maken.
Bij ons rijdt er een Harley Davidson rond, zonder demper...... Dat maakt een t@ringherrie.
1.2 pijp en een katvervanger is simpeler en goedkoper dan een steigerpijp lassen.
En bij de Kwikshit krijg je er zelfs garantie op tegen doorroesten ! !
Bij ons rijdt er een Harley Davidson rond, zonder demper...... Dat maakt een t@ringherrie.
1.2 pijp en een katvervanger is simpeler en goedkoper dan een steigerpijp lassen.
En bij de Kwikshit krijg je er zelfs garantie op tegen doorroesten ! !
-
- Contacteer:
Je hebt verschillende soorten dempers. Onder meeste wagens zit standaard een 'schotten'-demper. Deze dempt het geluid, en haalt helaas met name de lage tonen eruit. Meeste sportdempers daarentegen zijn 'perforatie'-dempers, deze halen meer de hoge tonen eruit, wat jij dus eigenlijk wilt.
Ok, haal je nu alleen je middendemper weg (en geen steigerpijp, weet je wat dat weegt???), krijg je dus meer volume, maar niet echt lager. Zet je er nu vervolgens ook nog een goede sportdemper onder, krijg je dus wat je wilt, een harder, lager geluid. Ik zou de middendemper bij een beetje garage ff snel eruit laten snijden, om er vervolgens een stukje pijp tussen te lassen, bijna altijd goedkoper dan middendemper vervangers, die gewoon hetzelfde doen. En dan dus vervolgens een goede einddemper kopen, klaar is kees...
Gijs
Ok, haal je nu alleen je middendemper weg (en geen steigerpijp, weet je wat dat weegt???), krijg je dus meer volume, maar niet echt lager. Zet je er nu vervolgens ook nog een goede sportdemper onder, krijg je dus wat je wilt, een harder, lager geluid. Ik zou de middendemper bij een beetje garage ff snel eruit laten snijden, om er vervolgens een stukje pijp tussen te lassen, bijna altijd goedkoper dan middendemper vervangers, die gewoon hetzelfde doen. En dan dus vervolgens een goede einddemper kopen, klaar is kees...
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
In de voorpijp van een Clio 1.2 zit geen demper, dus als je die monteert ben je voor een paar tientjes klaar...je hoeft dan dus ook niet te lassenOn 2002-03-30 16:40, clio_rally
wrote:
Ik zou de middendemper bij een beetje garage ff snel eruit laten snijden, om er vervolgens een stukje pijp tussen te lassen, bijna altijd goedkoper dan middendemper vervangers, die gewoon hetzelfde doen.
Gijs
-
- Contacteer:
Ik blijf het herhalen, ik weet niks van Reno's...
(Maar op deze manier leer ik het snel
Gijs
(Maar op deze manier leer ik het snel
Gijs
Bezemer Rally Team
Neem mijn Williams uitlaat met Williams tussenpijp.
200 euro's
Zit een bruut geluidje in.
200 euro's
Zit een bruut geluidje in.
Dus als ik het goed begrijp kan ik legaal een voorpijp van een 1.2 onder mijn 1.4 schroeven?? Hiermee krijg ik dus een harder geluid, voor een lager en donkerder geluid moet ik dus (ooit..vanwege een lege bankrekening) een sporteinddemper kopen. Weet iemand toevallig wat een voorpijp van een 1.2 kost?
Btw..loopt een 1.2-pijp vanaf het uitlaatspruitstuk tot aan de kat? En weet er ook iemand of je dealers of garages je uitlaat van een maand oud kunt terug verkopen?Ik heb mijn clio nl pas een maand en ze hebben er een nieuwe uitlaat onder gezet, is dus zo goed als nieuw....
Anyway...tnx voor jullie reacties!!
Btw..loopt een 1.2-pijp vanaf het uitlaatspruitstuk tot aan de kat? En weet er ook iemand of je dealers of garages je uitlaat van een maand oud kunt terug verkopen?Ik heb mijn clio nl pas een maand en ze hebben er een nieuwe uitlaat onder gezet, is dus zo goed als nieuw....
Anyway...tnx voor jullie reacties!!
heb een paar weken geleden bij kwikfit een tussendempervervanger van een 1.2 op me 1.4 laten monteren. kosten: 59 uuro inclusief montage, klaar terwijl u wacht en ze hebben ook nog lekkere koffie!! 

Ik zal wel heel stom zijn, maar als dat stuk loopt vanaf mijn kat heb ik er toch nix aan? Het gaat toch juist om de pijp voor mijn kat, dus inclusief middendemper? Dat is toch het stuk dat ik moet laten vervangen door dat van een 1.2 of ben ik nou heel veel onzin aant bazelen???On 2002-04-01 16:17, Wouter.
wrote:
Terug kopen doen ze niet. En dat stuk uitlaat wat jij bedoelt loopt vanaf je kat. naar je einddemper, kost je geloof ik iets van 5 tientje
Uitlaatspruitstuk->kat->middendemper->einddemper.
En over je intelligentie doe ik geen uitspraak
En over je intelligentie doe ik geen uitspraak
oke, ik snap het helemaal...die stomme pipo had ff denkfoutje gemaakt, maar is helemaal goedgekomen 
Maar is het dan zo dat er om mijn kat een soort van roostertje zit ter bescherming en dat de middendemper kleiner is dan de kat? Ik dacht namelijk dat de kat kleiner was dan de middendemper, vandaar mijn volgorde middendemper, kat, einddemper...mijn excuses voor deze strapatze..hehe...
Goed, ik ga dus naar de kwikfit en vraag om een tussenpijp voor een 1.2. Dan lassen ze dus een pijp tussen mijn kat en mijn einddemper, het middelste geval (middendemper dus) valt er dan dus tussenuit.
Heb ik het zo goed of niet??Ja, sorry, als ik lastig kindje ben, maar ik wil het gewoon ff helemaal zeker weten...
iig tnx voor al jullie hulp,kank waarderen

Maar is het dan zo dat er om mijn kat een soort van roostertje zit ter bescherming en dat de middendemper kleiner is dan de kat? Ik dacht namelijk dat de kat kleiner was dan de middendemper, vandaar mijn volgorde middendemper, kat, einddemper...mijn excuses voor deze strapatze..hehe...

Goed, ik ga dus naar de kwikfit en vraag om een tussenpijp voor een 1.2. Dan lassen ze dus een pijp tussen mijn kat en mijn einddemper, het middelste geval (middendemper dus) valt er dan dus tussenuit.
Heb ik het zo goed of niet??Ja, sorry, als ik lastig kindje ben, maar ik wil het gewoon ff helemaal zeker weten...

iig tnx voor al jullie hulp,kank waarderen
nou, ze lassen niks.
gewoon naar binnen gaan en vragen of ze een demperloze tussenpijp van een 1.2 eronder willen zetten. dan zullen ze waarschijnlijk zeggen dat dat niet kan, (dat zei meneer Ali ook tegen mij als techneut) maar dat past wel, het is toch op jouw verantwoording???
die pijp is een lange elleboog tussen je cat en je einddemper. ga ook onder de brug staan en kijk hoe het zit, ken je meteen effe kijken of ie nog goed in de tektiel zit.
gewoon naar binnen gaan en vragen of ze een demperloze tussenpijp van een 1.2 eronder willen zetten. dan zullen ze waarschijnlijk zeggen dat dat niet kan, (dat zei meneer Ali ook tegen mij als techneut) maar dat past wel, het is toch op jouw verantwoording???
die pijp is een lange elleboog tussen je cat en je einddemper. ga ook onder de brug staan en kijk hoe het zit, ken je meteen effe kijken of ie nog goed in de tektiel zit.

-
- Contacteer:
dit klopt voor de apk moet je cat eronder zitten,zit er niks in en hij komt door de viergas test heen geen enkel probleemOn 2002-04-02 22:02, My_Key
wrote:
ik geloof zelfs dat als je heel je cat leegstrekt en alleen het omhulsel erom laat zitten ze ja dan zeker niks kunnen maken ( hij is dan optisch aanwezig ), maar ik heb dit ook maar gehoord
viergastest is alleen van af 31 december 1992
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
On 2002-03-28 22:53, Paul
wrote:
Hé Haaz,
Ik heb nog wel een tussenstuk liggen van een 1.2, zonder demper dus. Als je belang hebt moet je me maar ff mailen.
ff voor iedereen: Paul rulez...coole gozer![]()
Dit was de bedoeling: Paul rulez...coole gozerOn 2002-04-02 22:56, haaz
wrote:On 2002-03-28 22:53, Paul
wrote:
Hé Haaz,
Ik heb nog wel een tussenstuk liggen van een 1.2, zonder demper dus. Als je belang hebt moet je me maar ff mailen.
ff voor iedereen: Paul rulez...coole gozer![]()

Mijne is van 11-12-92. Betekent dat dat ik dan probleemloos mijn kat leeg kan trekken, dus hoeft mijn Cliootje niet te voldoen aan de viergassentest??On 2002-04-02 22:45, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:dit klopt voor de apk moet je cat eronder zitten,zit er niks in en hij komt door de viergas test heen geen enkel probleemOn 2002-04-02 22:02, My_Key
wrote:
ik geloof zelfs dat als je heel je cat leegstrekt en alleen het omhulsel erom laat zitten ze ja dan zeker niks kunnen maken ( hij is dan optisch aanwezig ), maar ik heb dit ook maar gehoord
Nondedju,gekl**t met die quotes..maak er een beetje een zooitje van...sorrydit klopt voor de apk moet je cat eronder zitten,zit er niks in en hij komt door de viergas test heen geen enkel probleem

Mijne is van 11-12-92. Betekent dat dat ik dan probleemloos mijn kat leeg kan trekken, dus hoeft mijn Cliootje niet te voldoen aan de viergassentest??
-
hts haaz hoest ga voor de stijgerpijp roy heeft een tractorsound
-
haaz spruitstuk envanaf dan regenpijp plusstille demper van sebring en kn filter is het beste voor jesuperbak groetjes muts
-
1.4 zuigt
-
test
if it isn't possible it is not impossible
he mensen, ook Ray: koop eens een normale auto, niet zo'n zielgige boodschappenkar 8 klepper met 1.4. Koop dan gelijk een Trabant.
-
Owh sorry hoor.. maareh, als je niets nuttigs toe te voegen hebt aan het geheel, hou dan je bek dicht..
Ik kan een heleboel hebben, van een heleboel mensen, maar zulke gasten als jullie moet ik niet tegenkomen.. Dit is een gezellig clubje met zijn allen, and quite frankly, you guys SUCK!
Ik kan een heleboel hebben, van een heleboel mensen, maar zulke gasten als jullie moet ik niet tegenkomen.. Dit is een gezellig clubje met zijn allen, and quite frankly, you guys SUCK!
ik sluit me aan bij menno en voeg nog iets toe shut the fuck up