Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
catrinus

Ik heb nu ook weer een probleem. Ik kom thuis vanaf groningen loopt mijn gtt heel beroerd. Hij is volledig origineel en loopt stationair iets van 500 toeren. Ik rij mij gtt in de garage loopt hij ineens heel beroerd. Het is net een trekker stationair. Als ik hem met de choke wat harder zet dan loopt hij nog zo. Het is echt een stotterend geluid. Tevens viel mij op dat hij waterdamp uit de uitlaat dampt. Het is witte rook net zoals je de auto start op een koude ochtend. Heb ik nu mijn koppakking er uit gereden of is het iets anders. Ik heb nu ook het idee dat hij op 3 cilinders loopt. Ik heb ook nog in het expansievat gekeken of het koelwater borrelde, en dat deed hij niet. Ik ben nu helemaal gestrest. Wie weet misschien het probleem.
B.v.d. catrinus.
There will be plenty of time to rest when your dead
Rick

Ga er maar vanuit dat je koppakking aan stront is, want bij mij ligt ie er nu voor de 2e keer uit en had dezelfde "symptonen"
catrinus

Ach het zat er ook aan te komen na 2 ton.
Marius

Erg balen.....
catrinus

nou ben ik ff bezig geweest met mijn blok en heb ff de bougies gecontroleerd. Ik heb met draaiende motor de bougie kabels op de rotor 1 voor 1 losgehaald en bij 1 bougie bleef de motor zo lopen zoals hij nu loopt. Bij de andere bougies verandere het toerental van de motor als ik de bougie dop eraf trok. Ik heb de bougie getest maar hij is goed. De bougiekabel is ook nog goed. Als ik gas geef dan stotterd de motor heel erg en hij loopt dan niet vloeiend zoals hij anders deed. Ik baal nu gigantisch omdat ik het probleem niet kan vinden:sad:.
Ben

Water in de cilinders :sad: Gelukkig loopt hij nog die van mij stonden direct vol water en liep zo me bougie gaten uit.

Ga je je kop laten vlakken? of zet je er alleen een nieuwe pakking in?
mark -19- 16v

catrinus dus jo bakkie heeft ook al 2 ton gelopen ja mijn 19 bijna nog 90 km en daar ga ik niet van lache

ps de mijne rookt ook een beetje wit soms blauw en soms rookt hij weer niet vopor de rest rijd hij goed

ik weet ook niet wat het is ben bang dat de koppaking aan stront is maar ja zeker weten doe ik het niet
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
catrinus

Oke zonet heb ik nog ff bij mijn gtt gekeken en hij dampt nog steeds als de motor warm is. Tevens ruikt het in mijn expansievat naar benzine wat voor mij een teken is dat de koppakking kapot is. Ik zal straks alvast beginnen met demonteren. Kan nu toch nergens een koppakking kopen dus ik zal moeten wachten tot na de pasen:sad: maar kan wel alvast voorbereidende werkzaamheden verrichten
gille
Contacteer:

kan o en klep zijn die verbrand is of nie goed staat maar na 2 ton gok ik toch op de koppakking hoor
Job-turbo
Contacteer:

On 2002-03-30 10:03, catrinus
wrote:
Oke zonet heb ik nog ff bij mijn gtt gekeken en hij dampt nog steeds als de motor warm is. Tevens ruikt het in mijn expansievat naar benzine wat voor mij een teken is dat de koppakking kapot is. Ik zal straks alvast beginnen met demonteren. Kan nu toch nergens een koppakking kopen dus ik zal moeten wachten tot na de pasen:sad: maar kan wel alvast voorbereidende werkzaamheden verrichten

He cat.. Ik heb eventueel nog wel een loodvrije kop voor je met nieuwe kleppen enzo.

Als je interesse hebt hoor ik het wel.
catrinus

ik heb wel intresse. Wat moet hij kosten?
Job-turbo
Contacteer:

Het is dus een gereviseerde kop met nieuwe kleppen en klepveren enzo. Hij heeft allen nog maar een keer proef gedraaid. Ik vraag er een 225 euro voor.
catrinus

Ai dat is een stevige prijs. Aangezien ik nog wat spullen moet aanschaffen voor mijn andere gtt omdat hij straks naar de spuiter gaat(3e week van april).
Job-turbo
Contacteer:

Wat had jij dan in je hoofd??
catrinus

ik had niet echt een prijs in gedachten omdat ik niet echt weet wat een cilinderkop(gereviseerd)kost.
Ben

Hotshot heeft nog een pakking in de verkoop volgens mij.
catrinus

Aha dat is mooi. Hopelijk reageerd hotshot. Heb namelijk wel belangstelling.
Anonymous

On 2002-03-30 12:54, Job-turbo
wrote:
Het is dus een gereviseerde kop met nieuwe kleppen en klepveren enzo. Hij heeft allen nog maar een keer proef gedraaid. Ik vraag er een 225 euro voor.
Wees blij dat je geen 16V of Williams rijdt.... Kost een kop gewoon ff 1000 euro.
Job-turbo
Contacteer:

On 2002-03-30 15:10, Zeeuw
wrote:
On 2002-03-30 12:54, Job-turbo
wrote:
Wees blij dat je geen 16V of Williams rijdt.... Kost een kop gewoon ff 1000 euro.
Wat ik vraag is toch geen rare prijs??
catrinus

Het is geen rare prijs maar ik ben mijn geld harder nodig voor mijn andere gtt. heb de laatste tijd al aardig veel omkosten gehad. En ik ben in principe alleen een koppakking nodig.
Anonymous

Nee ik viond van niet daarom zeg ik ook dat een williamskop echt veeeeeel duurder is. Vond het persoonlijk wel goedkoop.
Arjen

Lijkt me een heel fatsoenlijke prijs, maar ik kan me voorstellen dat Catrinus het houdt bij het vervangen van de pakking. Dit soort dingen komen altijd ongelegen en altijd op een moment dat het schip met geld nog niet is gearriveerd.
Job-turbo
Contacteer:

Maar dan weet ik tenminste in de markt sta:smile::smile:

Iemand anders interesse???

Tevens nog nokkenassen enzo voor de GT turbo.
clio_rally
Contacteer:

hoi,

Ik lees de hele tijd dat je denkt dat er problemen zijn, omdat er waterdamp uit je uitlaat komt? Da's normaal hoor, bij elke auto. Waterdamp is gewoon een afbraak produkt bij de verbranding, dus hoeft niets met je koppakking te maken te hebben... Ook als je geen damp ziet moet je maar eens je hand op de uitlaat houden, wordt hij echt wel nat. Maar ja, misschien begrijp ik je verkeerd...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
catrinus

Dat klopt waterdamp is niet zo`n probleem. Maar deze rookte nooit als hij warm was en nu na een gezellig avondje loopt hij stront beroerd en damp hij vreselijk met warme motor. Het is ook net alsof hij op 3 cilinders loopt en als je gas geeft gaat het niet over. er was mij wel iets opgevallen aan de auto. Hij liep eerst heel mooi vloeiend stationair op 600 toeren. Maar langzamerhand begon hij steeds beroerder stationair te lopen. Als hij nu stationair loopt dan is het net een scheepsmotor. Zo`n pulserend geluid uit de uitlaat. Tevens ruikt het in de expansievat naar benzine maar hij borreld niet. Ik weet het niet. Ga straks met de holle bougie langs alle cilinders en dan zal ik ff kijken of de koppakking lek is.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

die is lek neem dat maar van me aan als ik dit zo hoor kan het haast niet anders
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Arjen

Je moet het positief bekijken Catrinus; dit keer is het tenminste geen slang die lek is. Succes ermee. Als je nog hulp nodig hebt, dan moet je me maar ff mailen.
catrinus

Jep hij is lek. Heb net een bougie eruit gehaald en die was nat van de koelvloeistof. Dus nog een teken dat hij lek is.
catrinus

On 2002-03-30 18:32, Arjen
wrote:
Je moet het positief bekijken Catrinus; dit keer is het tenminste geen slang die lek is. Succes ermee. Als je nog hulp nodig hebt, dan moet je me maar ff mailen.
:lol: ja dit keer geen lekke slang. Maar als ik hulp nodig ben dan mail ik je wel.
catrinus

Ben van de week druk bezig geweest om de kop eraf te halen. Wat een klote werk is dat maar ik heb (bijna) alles over voor mijn gtt`s. De koppakking was er mooi tussen uit geblazen bij de 3e cilinder (geteld vanaf de turbo). Aan de distributie zijde is het de 2e cilinder. Heb mijn nieuwe koppakking ook binnen van improve tuning en ik moet zeggen dat zij verdomd snel zijn met leveren mijn complimenten. Heb nog een partij pakkingen besteld bij de renault dealer en die hoop ik volgende week binnen te hebben. Ik heb mijn kop laten vlakken bij nmb in hoogkerk. Deze bedrijf is gespecialeerd in revisie van japanse motoren en versnellingsbakken. Zij kwamen er achter dat mijn kop op 3 plekken is gescheurd. Vandaag was mijn kop gevlakt en schoongemaakt en heb hem nu bij een bedrijf liggen die die scheuren gaat controleren en misschien gaat lassen als het nodig is. Ben straks weer blij als ik weer in mijn gtt kan rijden. 27 april gaat mijn project gtt naar de spuiter en dan kan deze binnenkort ook weer worden opgebouwd. Dit jaar word een druk jaar voor mij maar ik heb er straks ook weer wat voor terug

Greetz
Plaats reactie