Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
mark -19- 16v

nadt mijn vorige kenwood subwoofer gestolen is heb ik al een tijd lang geen vette bas meer in me wagen gehad.

nu lijkt het me gaaf om een kist en filter zelf te maken. ik ben geen prutser dus het moet best lukken.

aleen zou ik graag de stappen weten vanmbegin naar het eind.

kijk ik kan wel een losse woofer kopen bij remco carsyteems maar ja wat heb ik dan voor woofer en hoe klinkt en wat voor een kast moet daar bij?

nu heb ik dat programma gedownload wat ploega eens gaf aan ... leuk tooltje maar hoe het beste te gebruiken?

ik weet dat je de maten moet weten om te kunne beginnen met rekenen. maar ja welke maten? enkel kofferbak of ook van de hele auto?

je kan het erg gek maken met het kopen van woofers qua prijs dan. mijn uitgave bedrag ligt rond de 100 euro voor de woofer dan elektronica is niet zo duur en het mdf en bekleding ook niet. maar ja welke woofer is nu goed voor trance bas en voor gewone muziek en valt in mijn prijsklasse? en moet er een bas buis in die kast lengte en diameter?

alvast bedankt kan niet wachten tot ik mag beginne met bouwen.

ps: ik heb wel is gelezen dat je ook schuine hoeken binnen in je kast moet maken van mdf dus een soort schotten voor beter geluids weergave althans dat was voor boxen in je huiskamer.

alvast bedankt

kratje pils mee in de kofferbak is wel erg fijn
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Anonymous

je moeten de parameters van de woofer weten en de maten van je kofferbak.

die parameters vul je in en dan ga je logisch denken over de kist zelf. Het proggie zorgt voor de correcte liters.

bijvoorbeeld je koop een 12" woofer. dan weet je dat het vlak waarin je de woofer moet schroeven 35x35 cm moet zijn. dan voer je die in als hoogte en breedte en voila je hebt de diepte.

schotten in je kist is misschien wel een leuk plan maar daarvoor moet je wel zoveel weten van audio, daar zal ik als ik zou was niet aan beginnen.
mark -19- 16v

hmmm klinkt duidelijk

maar hoe weet ik nu of ik het beste een climax sub of een kenwood of ander merk moet kopen?

en nog ff over die bas buis he weet je of die erin moet?

misschien is het een idee om een site te maken van stap voor stap een kistje bouwen
heb op google gezoecht maar kan helaas enkel troep vinden
Anonymous

een climax is zoiezo k#t (excuse my french)

kenwood is te proberen, die nieuwe met die vreemde conus vorm schijnt wel redelijk hard te gaan. Misschien moet je ook een stukje omhoog kijken en langs naar een 'echte' caraudio zaak ook al is het maar om te weten wat je NIET koopt.
mark -19- 16v

dat is waar ploegah maare weet jij een site

kopen doe je snel en een miskoop ook

dus ben liever goed voor geligd

[ This message was edited by: mark -19- 16v on 2002-03-29 16:53 ]
Anonymous

Nee ik weet geen sites. Wel kan ik je en bezoekje aan carshop fortuin in dan haga aanbevelen die gasten weten echt waarover ze lullen.

Neem anders iemand mee die er verstand van heeft, dat scheelt ook.
mark -19- 16v

hmm arnhem den haag doe je ook niet ff snel voor een bezoekje

heb jij nog een idee wat je zegt die en die speakers zijn altijd goed dan zou ik daar eens op kunnen zoeken
Anonymous

sja

infinty kappa is goed

RF is goed

trouwens op http://www.remco-online.nl staat de kenwood met die vreemde deuken. Die is prime vor 129 euro ofzo

PS er zijn wel meer caraudio zaken ook in arnhem ! (iemand ??)
PPS 14 april meeting SYS in R'dam daar komt bijna heel ICE loving holand
mark -19- 16v

dank je ploagah ik wacht ff af tot morgen en wat ik vind dan laat ik snel van me horen hoe het gaat met de bouw
Dirk (CRX)

Het makkelijkste is inderdaad om bij een winkel langs te gaan en verschillende subs te beluisteren.. uiteraard klinken ze altijd anders in jouw auto, maar dan kun je in ieder geval een indruk krijgen wat voor soort geluid elke sub geeft... JBL geeft bijvoorbeeld een wat warmer geluid terwijl Rockford wat strakker en VEEELLLLLLLL harder gaat..
mark -19- 16v

hmm beluisteren bij die zaken waar ik kom hebben ze wel wat maar dat is gewoon in zón rek dus zonder echt gesloten kast volgens mij krijg je dan nog een verkeerde indruk

en hoe filteren jullie die woofers enkel op de versterker?
Robke
Car: Lexus IS250

Je moet je sub altijd op 1 plek filteren, dus op de radio, je equalizer of je versterker. Niet op meerdere dingen affilteren, want dan komt de bas te laat naar voren.
mark -19- 16v

thanks voor de tip dus gewoon op de versterker zou ook al kunnen dus enkele bas volume regelen met de radio
Robke

Juistem!! honderd punten!!! :wink:
mark -19- 16v

wat vinden jullie van het merk caliber?

een maatje van me heeft een caliber subwoofer inclusief kist klinkt leuk alleen niet in een peugot 305 die heeft namelijk een stalen hoedenplank haha

maar heeft iemand hiet toevallig ook zón 1

ik heb me wel is laten vertellen dat caliber gewoon vet geld betaald aan een chinees bedrijfje die speakers en versterkers maakt om hun naam erop te zetten dus knake zooi alleen met de naam caliber is dit waar?
Robke

Caliber maakt op zich geen slecht spul, alleen is de prijs/kwaliteits verhouding 10 keer niks. De luidsprekers zijn sowieso niet veel soeps, de versterkers zijn te duur en de woofers is misschien nog wel het enige lichtpuntje van het merk.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Er heeft wel eens een stappenplan om een wooferkist te maken in de tuning mag gestaan
Als ik daar nu eens een artikeltje van maak voor op de .nl site?
Heb je daar wat aan?
Cleaned Style
Projecttopic
mark -19- 16v

renault clioIII daar heb ik wel wat aan mailen zou nog beter zijn want ik moet nog steed ff geld over maken naar de .nl site wil namelijk dolgraag lid worden alleen ben te lui om gheld te storten als ze nu ff een accept giro sturen dan was het al gebeurd. maaar ja ik stort snel want met de puzzel tocht ben ik ook van de partij lijkt me echt super
Menno

On 2002-03-29 18:01, mark -19- 16v
wrote:
hmm beluisteren bij die zaken waar ik kom hebben ze wel wat maar dat is gewoon in zón rek dus zonder echt gesloten kast volgens mij krijg je dan nog een verkeerde indruk

en hoe filteren jullie die woofers enkel op de versterker?
Jij komt toch wel eens in Drentheland? In Coevorden en Assen zitten goeie audiozaken.
Arjen

Inderdaad; Carcreations in Assen. Zit aan de grote rotonde bij de HEMA. Die sluiten de woofers echt wel ff aan op een versterker, zodat je hem kunt beluisteren. En nog een voordeel: ze verkopen geen meuk, maar alleen goed spul.
mark -19- 16v

ik ga zo naar assen ik ken die zaak inderdaad dat is vlak bij het mercurius centrum he in ieder geval ik ken het dus

ik ben het hele weekend in assen bij me meisje dus na het weekend laat ik wel ff horen wat het geworden is

ben net ff bij de halfords geweest nou nou wat heb ik weer gelachen + en - verkerd aan sluiten op een woofer ja dat klinkt wel he meneertje ehh nee draai die draadjes maar ff om haha wat een gekke daar

mensen ik wens ieder een vrolijk pasen toe
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

On 2002-03-30 07:17, mark -19- 16v
wrote:
renault clioIII daar heb ik wel wat aan mailen zou nog beter zijn want ik moet nog steed ff geld over maken naar de .nl site wil namelijk dolgraag lid worden alleen ben te lui om gheld te storten als ze nu ff een accept giro sturen dan was het al gebeurd. maaar ja ik stort snel want met de puzzel tocht ben ik ook van de partij lijkt me echt super

Ik zal kijken of ik het in kan scannen, dan gooi ik het wel over de email.
Cleaned Style
Projecttopic
mark -19- 16v

ik ben zaterdag ff bij car creations in assen geweest hoei wat een zaakie hee echt van alles hebben ze daar en ze nemen de tijd voor je hoor ik heb nu een

pioneer woofer gekocht 12 inch de TS-w304C 300watt nominaal 600W piek

ik ga zelf het kastje bouwen alleen snap ik iets niet

in de beschrijving heeft men het over een gesloten kast je zou dan een kast moeten ontwerpen van 34 liter +/- 10% maar in het pioneer magazine staat iest meer ook de vormgeving en wat blijkt nu als ik het volume uitreken van de kist met de maten uit de magazine dan kom op een volume van +/- 50 liter dat is nogal een verschil

hoe kan dit?

heeft iemand een oplossing?
Arjen

Is die kist van 50 liter ook gesloten dan?
mark -19- 16v

jep

ps ik zie in dat wouter er 2 heeft in zijn kist van het zelfde type
wouter 16v

Heeft ploegah uitgerekend er zit wel een schot in te midden, ik vind het overigens zeer goed klinken.
mark -19- 16v

ik moet dus alleen de berekening hebben voor 1 sub he ps heb jij een schuine kant er aan? wouter
Arjen

Anders bel je gewoon toch ff naar Carcreations?
mark -19- 16v

dat zou ik ff kunne doen arjan dat zei trouwens die man ook al bel me maar als je er niet uit komt

maar ja ik dacht ff hier vragen

maar ik denk dat ik hem gewoon ongeveer 35 liter maak met een schuine hoek maar moet ff precies ff de hoek hebben ivm afmetingen
Anonymous

De 35 liter kist zal een ander geluid geven dan de 50 liter kist. Simpel uitgelegd is 50 echter best veel als gesloten kist voor jouw type woofer. Ik zou hem idd 35 l. maken. Hij zal beter met de lagere tonen overweg kunnen. Ga je echter voor heel muzikaal geluid, dan is 50 l. weer beter op zijn plaats. Wat wil je? Veel harde bass, of het zuiverste geluid?

Gr, Peter
Gijs V.

In mijn GTT moet ICE er nog in, dat wordt een sony cd-wisselaar (shock proof enough I hope) en het is er een die aangesloten is op de tuner zonder een frontje! Dat frontje is er wel, maar het heeft een kabeltje met een DIN-Jack aansluiting. Die stop ik dus mooi ergens in het dashboard verwerkt en als ik ga rijden dan plop ik hem erin en genieten maar...! De radio zie je niet, want die zit netjes onder het originele Renault afdekplaatje, daar waar normaal iedereen zijn radio zet.
Nu nog boxen uitkiezen...Ik denk dat ik voor 2 speakers ga in de deuren en 1 subwoofer of pijp achterin, maar misschien ook wel 2 speakers erbij in de boven plaat ergens en 2 subwoofers gemoneerd achterin thv elke stoel 1...! Wow da moet gaan blazen, en....je ziet er NIETS van..! Maar ja welke subs kopen? is mijn ruimte dus hele achterbak tot aan de voorstoelen niet te groot? En als ik ook 2 speakers acherin op de bovenplaat wil monteren, gaan die geen last hebben van de sub(s)? Heeft iemand een ideetje/tip?
Renault, créateur de GTT !!!
Dirk (CRX)

On 2002-04-02 18:19, Goose
wrote:
In mijn GTT moet ICE er nog in, dat wordt een sony cd-wisselaar (shock proof enough I hope) en het is er een die aangesloten is op de tuner zonder een frontje! Dat frontje is er wel, maar het heeft een kabeltje met een DIN-Jack aansluiting. Die stop ik dus mooi ergens in het dashboard verwerkt en als ik ga rijden dan plop ik hem erin en genieten maar...! De radio zie je niet, want die zit netjes onder het originele Renault afdekplaatje, daar waar normaal iedereen zijn radio zet.
Nu nog boxen uitkiezen...Ik denk dat ik voor 2 speakers ga in de deuren en 1 subwoofer of pijp achterin, maar misschien ook wel 2 speakers erbij in de boven plaat ergens en 2 subwoofers gemoneerd achterin thv elke stoel 1...! Wow da moet gaan blazen, en....je ziet er NIETS van..! Maar ja welke subs kopen? is mijn ruimte dus hele achterbak tot aan de voorstoelen niet te groot? En als ik ook 2 speakers acherin op de bovenplaat wil monteren, gaan die geen last hebben van de sub(s)? Heeft iemand een ideetje/tip?
Nu snap ik in principe een heleboel van ICE, maar aan jouw verhaal kan ik geen touw vastknopen.. probeer eens opnieuw? :lol: je hebt dus geen achterbank? en je wilt 2 subs + 2 speakers daar ergens kwijt kunnen? Ik heb WEL een achterbank en heb er 2 subs en 2 speakers + een amp + een wisselaar liggen.. Dus, over ruimte niets te klagen..
Gijs V.

Ik heb dus inderdaad GEEN achterbank...een zee van ruimte.

Op de plek waar normaal het bankje staat, gaat een plaat omhoog, net achter de voorstoelen tot ongeveer hoedenplank-hoogte en dan een plaat vlak naar achteren tot aan de originele hoedenplank. Als je de achterklep opendoet heb ik dus een vierkant blok ruimte achterin, zo groot daar kan echt een hoop in.
Heb liggen; een wisselaar van sony CDX-a15, die moet achterin komen, samen met 1 versterker voor de tuner/radio en 1 versterker voor subwoofer(s).
ik wil 2 speakers voorin, in de deuren verwerkt en 2 speakers achterin thv de achterruit. en 1 of 2 subs veticaal achter de stoel(en). Die wil ik dus van binnenuit monteren tegen de platen aan.

Mijn vraag is; als ik boxen én subwoofers achterin bouw aan de binnenzijde;
-Hebben de subwoofer(s) dan een TE grote ruimte een goed base-geluid?
-Als ik in de bovenplaat, net achter de hoedenplank dus, ook nog 2 gewone speakers monteer, hebben die dan last van de subs, kan dat qua geluid elkaar gaan tegen werken?
-Ik heb nog geen speakers en subs, ik wil graag weten wat goed is, qua prijs niet te duur, voor mij hoeft het niet te knallen, een mooi geluid alleen al is goed. Misschien maar 1 subwoofer dus, misschien wel een basbuis, maar ik twijfel of ik dat nodig heb, er zit nl. al een soort "natuurlijke" baskist in mijn auto omdat de gehele achterkant dicht is als het ware.

Hoop dat het wat duidelijker is !
Renault, créateur de GTT !!!
Dirk (CRX)

Als je toch de achterbank demonteerd zou ik de sub(s) plaatsen ter diepte van de rugsteun waar eerst de achterbank zat, op deze manier zitten ze niet in je rug de beuken en heb je een goede verdeling van het geluid.. De midden c.q. hoge tonen kun je het beste in een goede hoedenplank zetten .. Daar helemaal bovenin gaan ze toch nooit goed vastzitten en trillen ze alleen maar.

Qua subs, tja, moet je gewoon luisteren en kijken, Rockford klinkt heel hard, JBL heel warm, Kicker heel hard de rest weinig ervaring mee, Paul en nog een paar anderen kunnen betuigen dat Pioneer hele goede subs maakt..
Plaats reactie