Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
rasit..

heb een klein probleempje, als ik haast tot stilstand kom en hem in zn 2 zet en vervolgens vol gas geef om flink door te rijden komt er in het begin, waar die effe moeite heeft om op gang te komen, een soort rammelend geluid ergens vandaan.. iemand bekent hiermee
[ This message was edited by: Pieter on 2002-03-28 21:21 ]
Dirk (CRX)

rammeltje.. pffffff.. noem nog es iets gewoons aan een Renault.. :smile: alles kan rammelen.. van de rotzooi in je deurbakken, kofferbak, dashboard kastje tot dashboard onderdelen, uitlaat in zijn rubbers tegen de bumperuitsparing... doei :smile: die lijst is te lang om op te noemen!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

kan idd zoveel zijn
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
rasit..

On 2002-03-28 21:02, JBL-GT-Turbo
wrote:
rammeltje.. pffffff.. noem nog es iets gewoons aan een Renault.. :smile: alles kan rammelen.. van de rotzooi in je deurbakken, kofferbak, dashboard kastje tot dashboard onderdelen, uitlaat in zijn rubbers tegen de bumperuitsparing... doei :smile: die lijst is te lang om op te noemen!
ohh ja vergeten te zeggen, het komt of onder de auto vandaan of onder de motorkap, dus geen knikkers die los op de grond liggen ofzo, motorisch dus :smile:
Dirk (CRX)

rammeltje vanuit laag toerental onder de motorkap vandaan.. uitlaat.. eerste gedachte.. en als dat het niet is.. dan MAG hij stotteren zo'n 16v in hele lage toeren..
Anonymous

Toch weer een reden om ff aan het hendeltje links onder in de auto te trekken, dan ff naar de voorkant lopen en het vergrendelingslipje te zoeken en de kap te ontgrendelen.
Kap in de steun zetten, mouwen opstropen, 't is toch lekker weer.....

En zoeken maar......

Zoek nu alle boutjes, pak er een spuitbus WD40 erbij, spuit de boutjes goed in, pak er een bijpassende sleutel bij en draai de boutjes goed vast.
Werk van boven naar beneden, totdat de bij de uitlaat bent.

Veel succes
Patrick L.

Pingelen klinkt ook een beetje op rammelen, maar een Clio 16v pingelt normaal toch niet??
Patrick

pat ff of topic,ik krijg thomas niet te pakken!?heb ff zo'n slagtrekker nodig:wink:
Patrick

edit: dubbelpost sorry:wink:
[ This message was edited by: patrick b on 2002-03-28 22:55 ]
Wouter.

On 2002-03-28 22:44, Patrick L.
wrote:
Pingelen klinkt ook een beetje op rammelen, maar een Clio 16v pingelt normaal toch niet??
Pingelen komt wel in de richting van een rammel. Ik rij zelf ook 16v en die pingelt soms ook wel eens, doet hij wel zelde (bij grote motor belasting). Ik tank altijd '98 en daar is het veel minder door geworden. Wat tank jij voor benzine?
Patrick L.

On 2002-03-28 22:54, patrick b
wrote:
pat ff of topic,ik krijg thomas niet te pakken!?heb ff zo'n slagtrekker nodig:wink:
Hey pat alles goed?
U`ve got mail.:smile:
Menno

On 2002-03-28 23:16, Wouter.
wrote:
On 2002-03-28 22:44, Patrick L.
wrote:
Pingelen komt wel in de richting van een rammel. Ik rij zelf ook 16v en die pingelt soms ook wel eens, doet hij wel zelde (bij grote motor belasting). Ik tank altijd '98 en daar is het veel minder door geworden. Wat tank jij voor benzine?
Pingelen klinkt als een bak met stalen knikkers. Als een 16v optimaal moet presteren, zit ie erg dicht tegen de pingelgrens aan, zoniet erover. 98 tanken is dan ook zeker aan te raden.
Patrick L.

Mooi, ik tank steeds vaker 98 (in Belgie ongeveer 15 eurocent goedkopers als in NL.)Ik vind het Cliooke er sowieso soepeler op rijden, op 98 bedoel ik, niet op de belgische wegen.......:wink:
Anonymous

Bij mijn wteen doen alle auto's dat zoals jij beschrijft als je bijna stil staat, het blok (pingelt denk ik) omdat hij zijn krachten niet kwijt kan, de gas klep gaat zeer ver open, dus hij krijgt zeer veel benzine, het probleem is echter dat het blok de toeren niet draait om die hoeveelheid goed te kunne verbranden, het is niet lekker voor je blok dus niet te vaak doen, terug naar z'n een als dat kan :smile: je moet het zien al een soort wringen wat ie doet, als je daar aan denkt voel jij precies wat je blok op dat moent voelt.
rasit..

On 2002-03-28 23:48, Matthijs
wrote:
Bij mijn wteen doen alle auto's dat zoals jij beschrijft als je bijna stil staat, het blok (pingelt denk ik) omdat hij zijn krachten niet kwijt kan, de gas klep gaat zeer ver open, dus hij krijgt zeer veel benzine, het probleem is echter dat het blok de toeren niet draait om die hoeveelheid goed te kunne verbranden, het is niet lekker voor je blok dus niet te vaak doen, terug naar z'n een als dat kan :smile: je moet het zien al een soort wringen wat ie doet, als je daar aan denkt voel jij precies wat je blok op dat moent voelt.
hij deed dit eerst niet namelijk, best wel irritant dat geluid, ik tank trouwens geen 98, ga dat ook maar eens doen
Riël
Über-Spammer

Je motorsteunen zijn misschien ieieietje versleten.

Trouwens welke auto rammelt niet als je 'bijna stilstaat' en 'm in de 2 zet? Probeer maar es op te pakken bij 500 toeren ... brrroaorraoaorrrrrr

Da's toch wel logisch...
Anonymous

On 2002-03-29 04:32, Riël
wrote:
Je motorsteunen zijn misschien ieieietje versleten.

Trouwens welke auto rammelt niet als je 'bijna stilstaat' en 'm in de 2 zet? Probeer maar es op te pakken bij 500 toeren ... brrroaorraoaorrrrrr

Da's toch wel logisch...
Dat zeg ik ! (gamma :lol: )

-----------------
It's nice to be important, but it's more important to be NICE. :smile:
[ This message was edited by: Matthijs on 2002-03-29 11:41 ]
Plaats reactie