Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
turboman
Contacteer:

De 2e hands carb (Solex 28/34) op m'n 1.7 carb heeft weer kuren..... bij warm lopen staat ie niet vast op een toerental, maar wiebert van 750 naar 1100 toeren constant heen en weer, en bij hogere snelheden bemerk ik dat ie af en toe wat in lijkt te houden..... zit 'm definitief in die carb? Wat te doen..? Revisie, ff naar BCCP ? Tis ontzetten irritant rijden. Het viel me wel op dat dit na een kleine 2 weken is begonnen toen ik m'n K&N luchtfilter erin heb gezet, maar da's meer toeval denk ik... (benzine luchtmengsel verhouding ?)
Anonymous

't kan zijn dattie meer lucht krijgt en daardoor wat armer loopt.
Bij injectiemotoren wordt dit gecompenseerd, maar bij een carburateur, moet je 'm wat rijker afstellen
turboman
Contacteer:

als ik bij warme motor de choke iets omhoog zet is het al beter... maar blijft irritaNT
Steven
Car: M536

Misschien je carb ff doorspoelen?
Bart V

Turboman, Zet anders even je oude luchtfilter erop en kijk dan wat ie doet. ALs het hetzelfde blijft weet je dus dat het niks met dat open luchtfilter te maken heeft.

Gooi er ook ff een potje carburateur reiniger doorheen. Als er ergens iets verstopt zit zou dit wel eens kunnen helpen.

Mazzel
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-03-10 23:10 ]
turboman
Contacteer:

On 2002-03-10 23:07, Bart V
wrote:
Turboman, Zet anders even je oude luchtfilter erop en kijk dan wat ie doet. ALs het hetzelfde blijft weet je dus dat het niks met dat open luchtfilter te maken heeft.

Gooi er ook ff een potje carburateur reiniger doorheen. Als er ergens iets verstopt zit zou dit wel eens kunnen helpen.

Mazzel
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-03-10 23:10 ]
ok... waar koop ik dat spul? En gewoon in de opening bovenin van de carb deponeren?
Bart V

Nee, ik heb van die zooi dat gooi je gewoon door je benzine op een volle tank.

Mazzel
turboman
Contacteer:

[quote]
On 2002-03-10 23:07, Bart V
wrote:

Mazzel

Beide gedaan, maar geen verbetering. loopt stationair nog steeds 'beroerd'.. zeer irritant.... zuigt ie misschien valse lucht aan? afstelling choke (als ik de choke iets omhoog zet loopt ie wel regelmatiger.... heeft dus te maken met het choke gedeelte en het lucht/benzinemengsel)
turboman
Contacteer:

EVEN VOOR DE GOEDE ORDE:

De k&n filter is in goede orde ontvangen, van BCCP (hun VANDAAG ook gemeeld met dit probleem)

Echter, de (>8 jaar) carburateur loopt stationair 'beroerd'.. zeer irritant.... zuigt ie misschien valse lucht aan? afstelling choke (als ik de choke iets omhoog zet loopt ie wel regelmatiger.... heeft dus te maken met het (handchoke)choke gedeelte en het lucht/benzinemengsel). Alles zit ook goed vastgedraaid.

Het is een Solex 28/34 Z10 (tweetraps dus) die op een 1,721 liter motor zit, met daarboven het luchtfilterhuis......
ik heb de k&n weer omgeruild met de standaard en een carburateur reiniger bij de benzine gedaan, maar hij loopt stationair nog steeds beroerd en houd ook wel eens in als ik volgas geef vanuit stilstand (alsof ie dan weer verzuipt ofzo ?).

Dit is met warme motor...... als de motor koud is loopt ie op 2000 tot 2500 toeren te brullen, wat ook zeer irritant is, en als ik de choke lager zet slaat de motor af....... na 5 minuten, als de motor op temperatuur komt zet ik de choke uiteraard lager, maar lekker is anders.

Tevens hoor ik een 'zingend' laag geluidje wat toerenafhankelijk is....... klinkt wel leuk op zich, maar heeft dit met de carburateur te maken?

Graag hoor ik jullie advies hierover.... want het blijf lastig, zeg maar zeer irritant......

Wellicht een revisiesetje of moet de carb vervangen worden door een nieuw exemplaar
Wat kost een zo'n setje en wat kost een nieuwe, beide incl montage en afstelling!

Dank
[ This message was edited by: turboman on 2002-03-16 15:25 ]
[ This message was edited by: turboman on 2002-03-16 15:26 ]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als ik me niet vergis kost zo'n revisie-setje bij improve-tuning ongeveer 70 euro.

Montage en zo durf ik niet te zeggen!

Ik heb trouwens hetzelfde probleem. Ik ga mijn mengselverhouding binnenkort af laten stellen. Misschien dat dat helpt. :sad: Anders ook een revisie-set en leidingen controleren en zo.

Ik zit er ook al een tijdje mee, maar weet niet waar ik moet zoeken. :sad:

Hou me op de hoogte dan doe ik dat bij jou! :wink:
turboman
Contacteer:

On 2002-03-16 20:11, Merijn
wrote:
Als ik me niet vergis kost zo'n revisie-setje bij improve-tuning ongeveer 70 euro.

Montage en zo durf ik niet te zeggen!

Ik heb trouwens hetzelfde probleem. Ik ga mijn mengselverhouding binnenkort af laten stellen. Misschien dat dat helpt. :sad: Anders ook een revisie-set en leidingen controleren en zo.

Ik zit er ook al een tijdje mee, maar weet niet waar ik moet zoeken. :sad:

Hou me op de hoogte dan doe ik dat bij jou! :wink:
is goed!
turboman
Contacteer:

Verder niemand een oplossing ?
robert

misschien een domme opmerking, maar is het CO wel netjes afgesteld?
Als hij wat te arm staat krijg je ook bovenstaande klachten.
Of probeer eens een wat hoger stationair toerental en daarbij het CO weer goed zetten.
Natuurlijk zet je het CO zo hoog mogelijk, wat nog net mag van de APK.
Menno

zie anders ff stukkie CO afstellen op .NL
turboman
Contacteer:

Waar kan ik dat vinden over die CO ?
Breng maandag de auto naar de dealer, hebben ze hem dinsdag voor de koude start, en maandag voor dit probleem....

misschien wel valse lucht of pakking tussen inlaat en gasklephuis niet goed meer, carterontluchtingssysteem, pakking tussen spruitstuk...? Pakking op voet carb wel goed (nog venieuwd zelfs)....

Dit is ontzettend frustie rijden.... anti-rijden eigenlijk.....:sad:

Na, ja, we merken het maandag wel
[ This message was edited by: turboman on 2002-03-23 11:46 ]
turboman
Contacteer:

On 2002-03-19 09:03, robert
wrote:
misschien een domme opmerking, maar is het CO wel netjes afgesteld?
Als hij wat te arm staat krijg je ook bovenstaande klachten.
Of probeer eens een wat hoger stationair toerental en daarbij het CO weer goed zetten.
Natuurlijk zet je het CO zo hoog mogelijk, wat nog net mag van de APK.
Ze hebben de auto zelfs wat rijker afgesteld!
robert

ja, meer CO is hetzelfde als rijker zetten.

Maar hoe is het nu?
turboman
Contacteer:

Blijkt dat de carburateur KROM is. Ze gaan er een flexibele dikke pakking tussenzetten, om het op te vullen enzo... Anders wordt het een nieuwe carburateur twv 1000 piek !!! excl montage etc...

Iemand nog een goede 2e handse of zelfs nieuwe Solex 28/34 Z10 carburateur liggen ?
Steven
Car: M536

Ik weet niet hoe die aansluiting eruit ziet, maar is vlakken geen optie?
turboman
Contacteer:

On 2002-03-25 13:34, Stevie
wrote:
Ik weet niet hoe die aansluiting eruit ziet, maar is vlakken geen optie?
Schijnen ze ook nog te doen :wink:
turboman
Contacteer:

Loopt nog steeds goed. wat een verademing :wink:
turboman
Contacteer:

wellicht nu de Bendix A, RE 257 ontsteking of de bougies niet goed, de auto loopt slecht (als ik gas geef wil ie afslaan met koude motor en choke aan), (als ie warm loopt dan is het ook niet goed)
Plaats reactie