Oke mensen,
het volgende, ik wil mijn gt aan de achterzijde verlagen.
A : mijn linker torsie ligt los
kan ik hem dan nu omhoog draaien en vast zetten
b : moet ik beide torsies los halen en dan beide zijde tegelijkertijd omhoog draaien en dan vast zetten.
Ik ben er nu 1.5 dagen mee bezig en ik wordt er gek van.
Wie helpt me?
hey tino!
weet niet of een 5 gtt hetzelfde principe is als een clio, maar dat mijne verlaagd is, en ik er natuurlijk met me neus bovenop stond, hebben ze allebei de kanten apart omhoog gedraaid en als het goed is kan je het aantal slagen/standen/klikjes tellen.
Succes!!
weet niet of een 5 gtt hetzelfde principe is als een clio, maar dat mijne verlaagd is, en ik er natuurlijk met me neus bovenop stond, hebben ze allebei de kanten apart omhoog gedraaid en als het goed is kan je het aantal slagen/standen/klikjes tellen.
Succes!!
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
ray thanks.
Maar ik heb het volgende gedaan :
eerst de linker torsie los gehaald, vervolgens een krik onder de schijf gemonteerd toen deze krik 9 cm omhoog gedraaid. En laten staan de torsie weer terug geslagen. Schokbreker er op, wiel erop daarna zakt hij weer naar zijn originele positie terug.
vanavond heb ik het volgende gedaan :
Linker torsie er uit. een stukkie gereedschap gemaakt die de schokbreker vervangt maar die niet beweegbaar is. Vervolgens de krik weer omhoog gedraaid en de torsie vast gezet maar er gebeurt 3x niks.
Maar ik heb het volgende gedaan :
eerst de linker torsie los gehaald, vervolgens een krik onder de schijf gemonteerd toen deze krik 9 cm omhoog gedraaid. En laten staan de torsie weer terug geslagen. Schokbreker er op, wiel erop daarna zakt hij weer naar zijn originele positie terug.
vanavond heb ik het volgende gedaan :
Linker torsie er uit. een stukkie gereedschap gemaakt die de schokbreker vervangt maar die niet beweegbaar is. Vervolgens de krik weer omhoog gedraaid en de torsie vast gezet maar er gebeurt 3x niks.
ik zal morgen even aan me pa vragen hoe het excact zit (beetje lullig om m daar nu voor wakker te maken vind je ook niet??) en dan het procedee even hier posten.
maar ik geloof dat er hier wel meer verlaag-experts rondhobbelen, alleen als je ze effe nodig hebt zijn ze er niet!!
maar ik geloof dat er hier wel meer verlaag-experts rondhobbelen, alleen als je ze effe nodig hebt zijn ze er niet!!

Immer wieder die verdammte Holländer
Ik kreeg mijn torsie assen niet eens los. Dus ik kan je niet helpen. Anders had ik die van mij achter ook wel verlaagd en dan had ik ook geweten hoe en wat. Maar helaas. Weet het niet.On 2002-03-28 00:35, Tino
wrote:
als je dat wil doen graag. Maar inderdaad, de rest waar blijven jullie dan.
Mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Goh, ik ken dat probleem. Ik ben er echter wel uitgekomen. Je moet zowel aan de buitenzijde als de binnenzijde markeren hoe de as gemonteerd zit. Vervolgens aan de binnenzijde de as er precies hetzelfde in zien te krijgen terwijl je aan de buitenzijde t.o.v. je markering de as iets verdraaid. (ik dacht dat het 3 mm per tandje was).
Volgens mij moet je de as hebben die het dichts bij het wiel zit.
Volgens mij moet je de as hebben die het dichts bij het wiel zit.
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
3 tandjes is 10mm
Heb jij een krik onder je schijf gemonteerd (of op een andere plek in de buurt van je schijf)
En hem vervolgens omhoog gekrikt zodat de buitenste ring gaat draaien. Als ik dat doe dan gaat de auto zich naar voren bewegen erg link als tie op de krik staat.
Mijn buitenste ring wil dus niet draaien.
Maar jij zegt de torsiestaaf pakken die het dichtste bij het wiel zit. Volgens mij is dat niet de juiste, volgens mij moet je de torsie hebben waar de plastic kappen over zit en die zit het verste van het wiel af.
Heb jij een krik onder je schijf gemonteerd (of op een andere plek in de buurt van je schijf)
En hem vervolgens omhoog gekrikt zodat de buitenste ring gaat draaien. Als ik dat doe dan gaat de auto zich naar voren bewegen erg link als tie op de krik staat.
Mijn buitenste ring wil dus niet draaien.

Maar jij zegt de torsiestaaf pakken die het dichtste bij het wiel zit. Volgens mij is dat niet de juiste, volgens mij moet je de torsie hebben waar de plastic kappen over zit en die zit het verste van het wiel af.
Nu ik er over na denk. In theorie maakt niet uit welke as je pakt. Het gaat er om dat de ene as t.o.v. de andere as anders komt te staan.
Ik heb destijds de auto op twee krikken gezet zodat de volledige achterkant los van de grond was en vervolgens een derde krik aan een kant onder de achteras (niet tegen de schijf!).
Ik was inmiddels zover dat ik alle vier de assen los had. Toen ik het uiteindelijk begreep heb ik de twee voorste assen zonder verder ergens naar te kijken teruggedrukt en vervolgens de twee achterste assen op een dusdanige manier gemonteerd dat er torsie (aha!) ontstond t.o.v. de voorste as waardoor de gehele achteras lager (ik moest de auto ophogen!) kwam te hangen.
Op zich zou het ook met de voorste as kunnen!
Ik heb destijds de auto op twee krikken gezet zodat de volledige achterkant los van de grond was en vervolgens een derde krik aan een kant onder de achteras (niet tegen de schijf!).
Ik was inmiddels zover dat ik alle vier de assen los had. Toen ik het uiteindelijk begreep heb ik de twee voorste assen zonder verder ergens naar te kijken teruggedrukt en vervolgens de twee achterste assen op een dusdanige manier gemonteerd dat er torsie (aha!) ontstond t.o.v. de voorste as waardoor de gehele achteras lager (ik moest de auto ophogen!) kwam te hangen.
Op zich zou het ook met de voorste as kunnen!
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Foto foto foto
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'