Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Hey People,

ik heb geweldig nieuws. Menno en Merijn weten het al.
Gisteren hebben we te horen gekregen dat wij 1 van de 10 gelukkige zijn die een bouwkavel krijgen. We weten ook al welke. Het is de bouwkavel wat we wilde hebben, namelijk die op de hoek, maar wel met de tuin naar boven lopend(ligt in een berg).
Dit betekend dat ik mijn werkplaats gevonden heb, moeten we ze alleen nog effe bouwen. De plannen luiden als volg.

We graven de kavel eerst helemaal recht en dan nog eens iets naar onderen. Het gat wat we graven zal een grote hebben van ca 16 bij ca 28 meter. Daar komen 2 garage poorten in. De linker garage is van mijn broer en wordt naar schatting 6x4. Dan wordt er een muurtje gemaakt dat die niet verder kan rijden.(zeg maar er wordt een L van gemaakt, maar dan in spiegel beeld.
De rechter poort wordt mijn garage. Deze wordt ca 8-10 breedt. En als het lukt wel 25 Meter lang. uiteraard wordt over de hele lengte een put gemaakt en op het einde komt ook nog een brug(je) te staan. Ik hoef dus nooit meer opslag plaats te zoeken voor mijn auto's en ook geen werkplaats te zoeken voor mijn broem broems. Of het doorgaat met die 25 meter weet ik niet. Is wel de bedoeling. De tuin komt dan op een gedeelte van de garage te liggen(oftewel de garage wordt vrijwel compleet ondergronds.
Rest van de toko zal ook wel ruim worden maar niet abnormaal groot.
Cement krijgen we aan 1,1 eurocent de kilo en bakstenen krijgen we bijna voor niks. Ook dakpannen waren spot goedkoop. Het loont zich wel om mensen te kennen :smile:

Ik leg de elektriciteit aan en natuurlijk het UTP gebeuren door het hele huis.

Mijn vader en 5 van zijn broers gaan bouwen en stucadoren(schrijf ik dat wel goed). Ook tegels erin leggen enzo, hoeven we niemand voor te laten komen. Dat zit al allemaal in de familie. Alleen water en gas. Dat zullen we wel laten doen denk ik zo. Is toch net iets prettiger slapen dat dat goed wordt gedaan en garantie erop zit.

Met andere woorden. Het wordt geweldig.

Mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
jeroen.k

Gefeliciteerd man! :grin:

Maar bedoel je nu dat het hele huis door familie gebouwd wordt? Of worden alle "klusjes" na oplevering door de familie gedaan?
Michel S.
Contacteer:

Het hele huis wordt door ons zelf gebouwd. Dus ook precies naar onze wens. Alleen het loodgieters werkje is denk ik niet aan ons besteed. Maar voor de rest zal iedere steeen door de hand van een familielid worden gelegd. Lekker goedkoop en dan kun je een groter huis bouwen voor weiniger :smile:
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
jeroen.k

Zekers, echt mooi man!

Wanneer staat het ongeveer? Duurt nog wel aardig lang d8 ik zo ofnie? Maar ja...is wel een erg mooi vooruitzicht! Succes dr mee!!! :smile:
Steven
Car: M536

Dat is wreed man, mazzelaar :wink:

Jammer dat je helemaal in Gulpen woont :smile:
Maar suc6 ermee, we zien de foto's wel..
Michel S.
Contacteer:

Over 1 1/2 maand zullen we alle papier kraam erdoorheen hebben en dan echt mogen beginnen met bouwen cq voorbereiden. Dan is het bijna half april. En dan zal het denk ik 4 maanden duren en dan zal het bewoonbaar zijn. Ligt er maar net aan hoeveel hulp we kunnen krijgen van de familie. Weet van 1 oom zeker dat die ons elke dag zal meehelpen van 's morgens tot 's avonds. De rest is nog effe afwachten. Maar ik schat het op 4-5 maanden. Met een beetje pech, zitten we er pas in met kerst of nieuwjaar. Maar daar ga ik niet vanuit. Kan dan wel niet metselen ofzo, maar dat leer ik wel. hebben ze weer een hulp erbij.

mzzl
Marius

Hey Mclain, mooi man!

Straks als die werkplaats af is moet je wel oppassen dat je niet ineens 2x zoveel 'vrienden' hebt.

Dan gaat zaterdagsochtens de telefoon:

"Hi michel, zeg uh, uhm, wat ga je vandaag doen, nog een beetje beunen? want uh..."
Abel
Über-Spammer

:grin::grin:

Gaaf man.. maar nu heb je weer geen tijd om lekker bezig te gaan met je eigen zaak...

Maar klinkt in 1 woord geweldig.

Huis wordt drempel-loos? want dat is echt makkelijk....
Anonymous

Kicken !!!

echt perfect man op deze manier.
MartinGTT

Dat is t betere werk. Lekker veel ruimte
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Ha die Michel!

Zeg euhhhm...uh..heb je met kerst toevallig iets te doen??
Ga je nog een beetje werken in je nieuwe garage of zo? want euhhhh...........:lol:

Nee cool man je eigen werkplek!

Maar t zou opzich wel een leuk idee zijn om ooit een "garage-meeting" te houden...

25 meter aan RTC-'broem-broems' dr in!!:grin:
Kunnen velen erg veel van leren denk ik!

eerder.

-----------------
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-03-28 10:33 ]
Robert dB.

Hoe ga je de keerwanden maken (gezien de bak verdiept is onder het maaiveld)?

Misschien kan ik het e.e.a. aan advies geven gezien mijn beroep :smile:
Michel S.
Contacteer:

On 2002-03-28 10:51, Robert dB
wrote:
Hoe ga je de keerwanden maken (gezien de bak verdiept is onder het maaiveld)?

Misschien kan ik het e.e.a. aan advies geven gezien mijn beroep :smile:
Hey Robert. Hoest ermee.
Zeg heb jij over 1 1/2 maand iets te doen. Misschien kunnen we een pilsje gaan drinken en misschien een garage bouwen. hahahaha.

Ik heb nog geen idee hoe en wat. Lijkt me het beste om eerst het huis op papier te zetten zoals we het willen hebben en dan eens gaan kijken hoe we het gaan realiseren.

Ik zou wel wat advies kunnen gebruiken nu mommenteel. Wil namelijk een soort smeerput gaan maken in de garagebox.
Liefst natuurlijk 2 meter diep, maar ik denk niet dat dat gaat i.v.m. het eventueel verzakken van de grond. En er staat een flat boven mijn garagebox gebouwd, dus die wilde ik graag proberen te laten staan.

Als je een beetje advies wil geven over de garagebox graag. Dan teken ik het wel effe uit met eventueel wat foto's erbij.

Oh ja. Over dat eigen zaak gebeuren. Dat wil ik nog altijd, alleen zit ik nu met die rechtzaak tegen mijn vorige werkgever. Maar ik heb gisteren met mijn broer en ouders gesproken en die willen wel eventueel kijken voor een ruimte vrij te maken waar ik kan beginnen. Zodat ik van huis uit start. Gaat het dan mis, dan heb je tenminste niet zoveel schuld. Want huur enzo hoef ik dan niet op te letten. Dat kan eventueel wel even vervallen laten worden. Mijn ouders en broer krijgen dan uiteraard of huur voor de plaats, of aandelen in mijn bedrijf. Wat zij willen.Maar de plannen zijn absoluut nog niet van tafel, enkel alleen maar uitgesteld.

groetjes

mazzels
-----------------
Michel S formerly known as Mclain
[ This message was edited by: Michel S. on 2002-03-28 11:19 ]
Robert dB.

Het is nu moeilijk om voor mij advies te geven gezien ik de situatie niet ken. In welke stad komt dit project te staan eigenlijk?

Voor de constructie zal je toch een buro moeten inschakelen, deze kan dan een bewapeningsberekening maken voor de klederwanden c.q. fundering. Deze berekening (plus bij behoordende wapeningstekeningen) dienen namelijk ook ingestuurd te worden voor de bouwaanvraag naar de gemeente.

Edit: Biertje is altijd lekker :lol: :lol:

[ This message was edited by: Robert dB on 2002-03-28 12:27 ]
Roy
Moderator

Gefeliciteerd Michel. Succes ermee.

Robert met een bouwaanvraag (vergunning) moeten er toch ook bouwtekeningen ingediend worden?
5 GT Turbo '88 GT5
Robert dB.

Juist...maar het constructieve gedeelte kan je het beste overlaten aan de pro's. :smile:

Zou een beetje jammer zijn als de boel naar beneden komt. :wink:
Michel S.
Contacteer:

On 2002-03-28 18:06, Robert dB
wrote:
Juist...maar het constructieve gedeelte kan je het beste overlaten aan de pro's. :smile:

Zou een beetje jammer zijn als de boel naar beneden komt. :wink:
Het bepalen van de bewapening enzo wel ja. Maar het zal toch wel zelf gemaakt worden. Heb trouwens begrepen dat mijn vader het alleen gaat bouwen. Eventueel wil die wel geholpen worden door zijn ex-bouw-maatje. Dat is de enigste persoon waar mijn vader mee kan werken. De andere zitten altijd met hun tengels aan het metseltouw en dan bippert het als de ziekte, en van die personen houdt mijn vader absoluut niet.

Mijn vader is zo een persoon waar bijna niemand mee kan samen werken. Ik wel, aangezien ik nog wel wat geduld heb, en als hij persee gelijk wil hebben, moet die het vooral proberen. Dan laat ik hem zijn gang gaan en dan komt die wel vaker terug met hangende pootjes en vragen hoe ik het wilde doen. Dus misschien dat ik mee moet gaan helpen. Voor een mooie garage ben ik een goede werknemer :smile:

Wat betreft dat advies Robert. Het advies wat ik wilde vragen is of het verstandig is om een smeer put van 2 diep te graven in de garage box wat ik heb. En natuurlijk hoe ik te werk moet gaan. Of ik eerst moet zorgen voor versteviging, of dat ik gewoon raak moet graven. Aangezien een flatgebouw erop staat. Zal zometeen eens wat foto's plaatsen van de garagebox.

Eerst effe eten :smile:

mzzl
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Suc6 gozer.. sterkte met je grootse plannen..
Robert dB.

Tjsa, Michiel, ik heb nog wat moeite om de situatie in te schatten...is het direct naast het flatgebouw? Eronder? Misschien kan de fundering van de flat in de weg zitten?!

Waar het ook nog van af hangt is de soort ondergrond? Zitten jullie in een zandgebied of klei,etc? - moet er geheid worden?
Een ding waar je altijd rekening mee moet houden is geroerde grond. Om een put in de grond te maken zal je daaromheen wat werk ruimte nodig hebben. Als de put gereed is breng je dezelfde grond weer aan, maar deze heeft nu niet meer dezelfde draagkracht - geroerde grond dus. Nu kan er in dit gebied lastig een vloer op zand komen. Snap ie?! :smile:
catrinus

Als er nog wat sloopwerk is dan kun je een beroep op mij doen :wink:. ff een link van het bedrijf waar ik werk <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.debeste.nl/spandauw" TARGET="_blank">www.debeste.nl/spandauw</A><!-- BBCode End -->
-----------------
Eat my dust

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/zeelande/" TARGET="_blank">schrijf je in voor port zeelande</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: catrinus on 2002-03-28 19:45 ]
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

jo catrinus, kijk es bij de topic de onbekende renault. Diegene die ik tegenkwam, was die ook niet mee uit Groningen naar die meeting bij jou?
Patrick L.

Hi Michel, erg goed plan van je om zelf te gaan bouwen. Veel suc6 ermee.
Anonymous

gefeliciteerd met je aankoop/plannen.
dat we maar snel een pannenbiertje mogen komen drinken. :grin:
Patrick

gefeliciteerd michel met je kavel:wink:
wat het kloodgieterswerk betreft ik ben loodgieter.mocht je niemand vinden kunnen we wel eens praten.nogmaals proficiat:smile:
Plaats reactie