ik heb geweldig nieuws. Menno en Merijn weten het al.
Gisteren hebben we te horen gekregen dat wij 1 van de 10 gelukkige zijn die een bouwkavel krijgen. We weten ook al welke. Het is de bouwkavel wat we wilde hebben, namelijk die op de hoek, maar wel met de tuin naar boven lopend(ligt in een berg).
Dit betekend dat ik mijn werkplaats gevonden heb, moeten we ze alleen nog effe bouwen. De plannen luiden als volg.
We graven de kavel eerst helemaal recht en dan nog eens iets naar onderen. Het gat wat we graven zal een grote hebben van ca 16 bij ca 28 meter. Daar komen 2 garage poorten in. De linker garage is van mijn broer en wordt naar schatting 6x4. Dan wordt er een muurtje gemaakt dat die niet verder kan rijden.(zeg maar er wordt een L van gemaakt, maar dan in spiegel beeld.
De rechter poort wordt mijn garage. Deze wordt ca 8-10 breedt. En als het lukt wel 25 Meter lang. uiteraard wordt over de hele lengte een put gemaakt en op het einde komt ook nog een brug(je) te staan. Ik hoef dus nooit meer opslag plaats te zoeken voor mijn auto's en ook geen werkplaats te zoeken voor mijn broem broems. Of het doorgaat met die 25 meter weet ik niet. Is wel de bedoeling. De tuin komt dan op een gedeelte van de garage te liggen(oftewel de garage wordt vrijwel compleet ondergronds.
Rest van de toko zal ook wel ruim worden maar niet abnormaal groot.
Cement krijgen we aan 1,1 eurocent de kilo en bakstenen krijgen we bijna voor niks. Ook dakpannen waren spot goedkoop. Het loont zich wel om mensen te kennen

Ik leg de elektriciteit aan en natuurlijk het UTP gebeuren door het hele huis.
Mijn vader en 5 van zijn broers gaan bouwen en stucadoren(schrijf ik dat wel goed). Ook tegels erin leggen enzo, hoeven we niemand voor te laten komen. Dat zit al allemaal in de familie. Alleen water en gas. Dat zullen we wel laten doen denk ik zo. Is toch net iets prettiger slapen dat dat goed wordt gedaan en garantie erop zit.
Met andere woorden. Het wordt geweldig.
Mzzl