Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

ja ik zag net het programma verboden in te rijden en was eigenlijk benieuwd of er hier bij mensen zich ergelijke problemen hebben voorgedaan na aankoop bij garagebedrijf.
ik zou het liefst horen als het zou zijn wat voor problemen,niet welke garage daar de meesten toch niet zullen weten wie de garagehouder is of waar het bedrijf ligt.
vanavond was het onderwerp vooral het terugdraaien van kilometers,persoonlijk heb ik niet het idee dat ik hier eens mee te maken heb gehad wat autorijden betreft,wel heb ik eens een motor gekocht bij motor/bromfiets handel en betrof toen[1995]een yamaha fzr400,leuke motor maar mijn gevoel sprak anders dan de getalen aangaf.
totdat ik eens aan een stoplicht stond en er iemand naast me op een motor me aansprak op miijn motor,hij was een beetje aan het kijken en zei tegen me dat de km stand niet klopte.nou dan voel je je wel genaaid moet ik zeggen.
verder heb ik hier eens een ford escort gekocht,dit was voordat ik die motor had gekocht en had deze voor 6900,-guldens gekocht.al snel bleek het een schade auto te zijn en was finaal rot aan het voorscherm.
het starten van de auto ging moeizaam en zo nog veel meer dingen waar ik met totale reparatiekosten aan 3200,-guldens kwam.
ik was deze auto op een gegeven moment dus echt wel zat en heb 'm kunnen ingeven voor een bedrag van 3500,-,jawel ik heb infeite 300 gulden meer terug gekregen als wat ik aan reparatie heb uitgegeven,totaal heeft mij die auto 6600,-gulden gekost voor nog geen 8 maanden autorijden.
ik heb ook geweldig hiervan genoten:smile:not!
verder valt het wel mee,heb nog eens een turbo gekocht gehad een fase 1 wit die meer bestond uit roest dan uit staal.heb deze ook gesloopt en deze onderdelen verkoop ik los om mijn schade wat deze auto kwa aankoop betreft zoveel mogelijk te beperken.
verder heb ik niet echt noemenswaardige problemen gehad maar ik dacht wel dat dit genoeg was:lol:
ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Een vriend van mij kocht 1.5 jaar geleden een nissan sunny uit 1995 en betaalde daar 17.000 gulden voor. Hij kocht de auto bij nissan dealer Selles. Nu wil hij van de auto af omdat ie het huis uit wil etc. Maar nu heeft ie hem proberen te verkopen, maar dat ding is aan de straat stenen niet te slijten. Nadat mijn pa die auto eens wat beter bekenen heeft is het zo dat die auto van voor en van achter in elkaar gezeten heeft. Het is op zo'n beun de haas manier gemaakt, dat die auto niet fatsoenlijk meer te verkopen is en geen drol meer waard is.
Hij is dus terug gegaan naar de dealer om verhaal te halen, maar die heeft hem de deur gewezen en is op geen enkele manier bereid hem tegemoet te komen en daar gaan dus je zuur verdiende spaarcenten:sad:.

We hebben het <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.selleszwolle.nl" TARGET="_blank">hier</A><!-- BBCode End --> dus over 1 van de grootste dealers van zwolle, ze zijn dealer van nissan, deawoo, chrysler, sang yong en jeep.

Echt ongelofelijk!!!!
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Ik heb vorig jaar februari een Clio 16V gekocht, voor FL. 12.000 km stand was +-135.000. Stond keurig bij de handelaar voor de deur, strak in de lak, motortje klonk goed hij liep als een trein. Ik was verliefd ik geef het toe.

Maar na 2-3 weken begon de motor te tikken dus ff aan een monteur laten horen die zei gelijk je klepstotters zijn verrot, nou lekker dan dus die maar laten vervangen(alle 16) incl. alle snaren en dingen een prijskaartje van FL. 1900,-.

In April een aanrijding gehad(nix met de handelaar maar toch) In mei een paar boete's onder andere voor het rijden met scherpe delen(koplamp, knipperlicht, en spatbord waren stuk)

In juni een verbrande klep ook maar weer laten vervangen(alle 16) hier een rekening van FL.2000,-

In oktober draaide ik de versnellingsbak in elkaar. Dit zou ook +- FL.2000,- kosten heb ik dus niet gedaan ik heb de auto verkocht voor €1600,-(FL.3500,-) Deze auto heeft mij dus bijna FL.12.500,- piekies gekost binnen negen maanden.

Maar toch mis ik die auto wel heb nu nix..

P.S. Had de auto gekocht bij Autobedrijf badhoevedorp. Een stel mallefiede auto handelaars bij elkaar ze zitten langs een dijk daar zitten er ongeveer 10 maar hebben allemaal 1 eigenaar..

Groetjes
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

badhoevedorp ??

*slik*

heb ik me clio ook weg
weet naam of straat zo niet
zal eens ff kijken
heb tot nu toe geen problemen gehad

*klop, klop*
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Mn vorige auto heb ik een klein jaar in gereden: Renault 5 TL 1.1 uit '86 toen ik hem kocht 96.000 km op de teller (volgens mij niet teruggerdaaid) Na 1 week dynamo kapot! Na 1 maand waterpomp kapot! Na 2 maand weer dynamo kapot (deze had ik van de verkoper gekregen)! Na 2,5 maand band lek (kan gebeuren) reserveband was ongeveer 3 maten groter dan de rest! Na 6 maand wiellagers voor en beide stuurkogels kapot! Na 7 maand Homokineten kapot! heb die alleen nooit laten maken) Na 11 maand weer dynamo kapot! Week later heb ik hem ingeruild! Verder nog wat kleine dingetjes, zoals: lichtschakelaar, carb was "lek", maar geen roest!

Vele reparaties waren gewoon te wijten aan veel stilstaan, vooral voordat ik hem kocht! Toen stond hij al 4 maanden stil! Heb dit nooit een echte miskoop gevonden. Ze was gewoon oud en niet veel gebruikt!

Huidige auto, na één week dynamo kapot, laten reviseren en volgens hun moest verkoper dit geweten hebben, achterruitsproeier zat er niet op, motorsteunen waren beetje gaar (maar zitten na het vervangen van de dynamo weer goed), de "nieuwe" kat die hij eronder had gedaan was niet nieuw, net als het nieuwe bandje wat hij erop gezet had! Verder is er iets niet puik bij de wielophanging/lager bij het linkevoorwiel (of het is de uitlaat).

Is gewoon risico als je een auto koopt zonder garantie! Dit heeft de verkoper ook nadrukkelijk erbij gezegd!

O ja, postitieve was dat de verkoper de auto juis uitgeleend had aan een klant de dag voordat ik kwam kijken! Toen is helaad de distributieriem geknapt! Heb dus wel een motor met nieuwe distibutieriem (duh), 2 gereviseerde kleppen en nieuwe koppaking!
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

O ja, met keuren had ik ook geluk, want de auto is behalve door de verkoper ook door de RDW zelf gekeurd als steekproef (toen kwam de kat dus naar boven), dus dat is wel prettig om te weten!
Anonymous

Ik heb mijn Clio 16V uit 92' met 180.000 km op de teller. Voor €3700 gekocht, en het motor blok heeft aantoonbaar 20.000 gelopen. En is het motorblok is een jaar geleden gereviseerd. Auto door mijn baas de RDW laten keuren, er viel echt niks op aan te merken. Alleen was vorige week de dynamo stuk, dus dat viel een beetje tegen.

Maar tot nu toe nog erg tevreden over mijn aankoop.
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Ik heb mijn auto ook gekocht bij een bedrijf dat later bij 'verboden in te rijden' is geweest.
Bleken ook een paar malafide kampsjaken te zijn...gelukkig geen problemen met m'n auto gehad!
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

ik heb mijn clio vorig jaar augustus gekocht voor fl.11000,-
ik was dus ook op slag verliefd, motor klonk goed, positieve testrit mee gemaakt en gekocht.
een maand later begon m'n bak moelijk te doen, bak laten repareren (fl.1000,-)
Kleine 2 weken later accu leeg en dood (fl.100,-), dynamo dus gaar. dynamo laten vervangen bij renault-dealer (fl.800,-)
En toen het ergste, motor begon tijdens een snelwegrit te tikken. Bleek het oliepeil gevaarlijk laag te staan. Dit heb ik 2 maanden volgehouden, totdat ik iedere rit het peil moest controleren. OP het laatst ging het tikken niet meer weg, totaal geen vermogen meer(kon niet eens een peugeotje bijhouden) naar Renault-dealer gebracht. Compressie was iets van 6 (beetje weinig), bougies zaten helemaal onder de olie. Conclusie: reviseren of nieuwe blok.
Wel, nieuwe blok (gelijk de koppeling laten vervangen) heeft me fl.6500,- gekost.
Gekke is, dat ik nog steeds/weer tevreden ben met deze auto, het blijft een stoere bak. Ik ben alleen behoorlijk kwaad op dat bedrijf dat me deze bak heeft verkocht, klein k-bedrijf in Nuland. Aan de andere kant heb ik er, tegen alle verwachtingen in, weer een hobby bij :grin:
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

ik had in '99 een williams gekocht bij de renault dealer in alexandrium, heb er nog flink voor moeten betalen ook.
wel met 3 jaar top garantie erbij, dat heeft mij nog enigzins uit de brand geholpen.
vanaf het begin was het al mis een lekkende karterpan, naar de dealer in den haag gegaan en gevraagd of ze het wilde maken, na een hele hoop gezeik hebben ze het toch maar gedaan.
om een lang verhaal kort te maken was ik uiteindelijk bijna 14.000 gulden al kwijt aan rep.kosten binnen twee jaar en verviel mijn garantie van 3 jaar omdat ik aan het limiet van geld zat.
ben hem daarna gaan verkopen, kwam bij een garage die erg veel ven de clio wist en die zag in een oogopslag dat de hele linker achterkant in de prak had gezeten.
er was een volledig achterscherm opnieuw ingelast, en bij de dealer zeiden ze dat het een schade vrije auto was! :evil:
een dealer is net zo min te vertrouwen, ze belazeren je waar je bij staat!
Plaats reactie