Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bart V

Is de kabelboom in de motorruimte van de computer enzo van de renault 19 en een renault 21 hetzelfde?? het gaat wel om hetzelfde motortype, alleen dus andere auto?? Ik weet wel dat de computer bij een 21 op een andere plaats zit. Ik heb geen zin om de boel te gaan omsolderen als het niet past. Moet gewoon een goede passende kabelboom hebben.

Als het niet past ben ik dringend opzoek naar de kabelboom van een renault 19 TXE uit 92 met het motortype F3N 742 (multipoint injectie)

Adioz
jacco 16v

als de computer al op een andre plaats zit dan denk ik niet dat het gaat passen zonder te soldeeren.
ook tussen de kabelbomen van renault 19's onderling van verschillinde bouwjaren en de zelde motoren zitten al verschillen.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Bart V

Het gaat om een 19 TXE phase 1 uit 92 of 93, maar dat weet ik niet eens zeker. En er hing dus een F3N 742 in. Wat kan er dan nog verschillend zijn als het hetzelfde model is (phase 1 TXE) en dezelfde motor????? Beetje knippen en solderen geeft niet, maar liefst zo min mogelijk.

Mazzel
jacco 16v

het kan volgens mij wel goed gaan als je een motor uit een 19 trekt met met bijbehorende kabelboom en bijbehoorende computer.
de kans is groot dat er in een 21 een hele andere steker zit .
en kijk dan ook vooral naar de stekker in de kast links in de auto onder de motorkap.
die de kabelboom van het interieur verbind met de kabelboom van de motor (inspuit ysteem.)
ik kan mij niet voorstellen dat die stekker bij een 19 en een 21 het zelfde zijn.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Bart V

die stekker die aansluit op de electra van de rest van de auto (bruine stekker) hoeft niet per se te passen. De rest past kwa stekkers zeker, want het blok in die 21 komt uit een 19. De boom van een 21 is dus zonder problemen op een blok uit een 19 gezet (wel in een renault 21 dus) Dus kwa aansluitingen gaat het wel lukken, gaatr mij alleen om de draadlengte enzo.

Ik denk dat ik gewoon een boom uit een 19 TXE ga zoeken, anders zit je zo te k#tten met die boom om hem passend te maken. Opzich geen probleeem maar wil gewoon de compleet passende boom hebben.

Wat zou zon boom compleet op een sloop kosten??

Mazzel
Bart V

Wat zal een motorkabelboom compleet ongeveer moeten kosten op een sloperij?????

Mazzel
Bart V

Iemand een ideetje?? Heb aantal sloperijen gebeld en die hadden het over bedragen van 150 EURO, dat vind ik wel erg veel. Ik had gerekend op 50 euro ofzo.
Bart V

Weet iemand mischien een ''goedkope'' sloperij waar een renault 19 txe phase 1 staat met een 1.7 multipoint injectie motor erin???

MOET echt een kabelboom hebben.

Mazzel
Steven
Car: M536

Ik zal voor je uitkijken!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

de ooievaar bellen
of anders regio alkmaar hh waard
of die super renault sloperij in oudehaske
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Bart V

Sloperij in oud-haske heb ik al gehad, die moet ik morgen even terug bellen, maar die ooievaar heb ik nog niet gehad, heb je daar een telefoonnummer van Sven???

Bedankt.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

eeeh nee sorry
maar eh ik heb misschien wel nog wat anders
ff in mijn archief graven
weet nog iemand met een laguna 2 liter blok compleet komt uit een demo weinig km hoor je nog
Bart V

als jij die in je 19 gooit, koop ik je 1.8 wel :grin:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hahaha koop dan de hele auto maar
Bart V

me eerst volgende auto word een 19 16V. maar dat zal nog ff duren.
Bart V

YEAH YEAH YEAH

Vandaag heb ik op de sloop een complete kabelboom uit een 198 gehaald met hettzelfde motortype als ik. Ik heb de boom helemaal cokmpleet met alle stekkers, heb dus niks hoeven doorknippen. Raad eens wat ik moest betalen????

35 Euro HAHAHA je lacht je rot man, heb 10 slopen afgebeld en allemaal vroegen ze tussen de 100 en 150 euro voor een boom.

Mazzel
mark -19- 16v

hee bart das goed nieuws jongen

ps ik heb me katalysator onder me auto vandaan gvd wat een werk zeg. ga hem er vandaag weer onder zetten en meteen alle nbouten vernieuwen dan hoef ik met de apk aleen ff bouten los enzo omwisselen.

ehh ja zal je denken die bouten los is toch normaal ja das waar maar de mijne zaten een beetje vastgelast aan de pijp en de moeren en bouten waren aardig rond kon er niks mee dus heb ze er afgeslepen uit geboord jaja en dat allemaal liggend onder de auto
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Bart V

Tja dat is echt zwaar klote dat je geen brug hebt en dat je op de straat ligt te klote.
mark -19- 16v

nou bart ik heb alles lekker schoongemaakt van mijn oude katalysator en ga hem er nu weer onder monteren ps die pakkingen zijn 7 en 3 euro per stuk dus dat valt nog wel mee he

nu kan ik met apk zo ff lekker snle verwisselen en heb dan geen gezeik meer met mijn vast geroeste ronde moeren en bouten.

binnekort is de eindemper klem aan de beurt
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

er staat in alkmaar een txe met injectie dus ook kabelboom
autosloperij de nollen
Plaats reactie