Ja, hoor, ik heb weer pech.
Tijdens het rijden sloeg opeens mijn motor dood. Alsof je hem van contact zet. En nu wil hij natuurlijk niet meer starten. Alle stekkers van de ontsteking zitten gewoon vast.
Alleen zit er bij mij, voor zover ik het zo gauw kon zien maar 1 draad in de stekker van de toerentalsensor. Ik bedoel de middelste stekker op de ontstekingsunit. Kan het wezen dat deze draad ergens onderbroken is ivm de LPG-computer? Ik kan namelijk nergens een losse draad zien hangen.
Na nog ff goed gekeken te hebben, lijkt het erop dat er maar 1 draad van de toerentalsensor aan de ontstekingsunit hoort te zitten. Het andere deel van de stekker is namelijk keurig afgestopt.
Wat is nu een veel voorkomend iets waardoor een 16v zegt: ik kap ermee? Dan denk ik voornamelijk aan het ontstekingsgedeelte.
Zouden ze het eventueel bij de dealer uit kunnen lezen?
Wat is nu een veel voorkomend iets waardoor een 16v zegt: ik kap ermee? Dan denk ik voornamelijk aan het ontstekingsgedeelte.
Zouden ze het eventueel bij de dealer uit kunnen lezen?
Ze kunnen met de XR25 of zoiets vanalles uitlzen, deze pluggen ze bij de zekeringbak in en klaar.
arjen verwijder het lucht filter en spuit een hoeveelheid remreiniger in het inlaat spruitstuk.
en kijk of hij dan wel wil starten..
als hij start dan is de ontsteking goed en dan moet je het in het injectie/gas systeem zoeken.
als hij niet start dan is de ontsteking kapot en dan moet je het daar zoeken.
en kijk of hij dan wel wil starten..
als hij start dan is de ontsteking goed en dan moet je het in het injectie/gas systeem zoeken.
als hij niet start dan is de ontsteking kapot en dan moet je het daar zoeken.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
- Contacteer:
kijk eerst ff al je zekeringetjes na dit klinkt als een gesprongen zekering
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Nou , hij loopt weer!
Gisteravond hebben ze hem bij de dealer aan de Clip gezet. Die gaf aan dat er geen stuursignaal van de regeleenheid richting ontsteking aanwezig was. Ook gaf hij aan dat de regeleenheid kapot was.
Maar, waarschijnlijk, omdat er een andere chip inzit werkt de Clip niet op mijn ECU. Maar ik mocht hem vannacht daar binnen laten staan en vanochtend zelf ff verder zoeken.
Alle bedrading bleek goed te zijn. Gelukkig hadden ze een sloop-5 GTE (blue sport) staan met dezelfde ontsteking. Deze auto was van een monteur die hem had voor de onderdelen. Ik mocht wel ff zijn bobine proberen. En: starten, lopen. Deze bobine heb ik van hem overgekocht, dus ik kan weer lekker fahren.
Wel een prima service overigens van de Renault-garage (Strijker-Westerbork)!
Gisteravond hebben ze hem bij de dealer aan de Clip gezet. Die gaf aan dat er geen stuursignaal van de regeleenheid richting ontsteking aanwezig was. Ook gaf hij aan dat de regeleenheid kapot was.
Maar, waarschijnlijk, omdat er een andere chip inzit werkt de Clip niet op mijn ECU. Maar ik mocht hem vannacht daar binnen laten staan en vanochtend zelf ff verder zoeken.
Alle bedrading bleek goed te zijn. Gelukkig hadden ze een sloop-5 GTE (blue sport) staan met dezelfde ontsteking. Deze auto was van een monteur die hem had voor de onderdelen. Ik mocht wel ff zijn bobine proberen. En: starten, lopen. Deze bobine heb ik van hem overgekocht, dus ik kan weer lekker fahren.
Wel een prima service overigens van de Renault-garage (Strijker-Westerbork)!