Eindelijk zijn ze dan binnen, mijn koni's.
Maar ik heb nu een vraagje. De achterdempers kan je ook in hardheid instellen. Nu zit er een papiertje bij waar opstaat dat het stipje aan de buitenkant moet zitten als je ze monteerd. Ook zou je de hardheid in kunnen stellen met een knopje dat in de demper zit. Nu kan je dit knopje indrukken en aan de demper draaien, maar als hij dan volgens het plaatje in de hardste stand zou staan staan de bevestigingspunten schuin tegen over elkaar. Nu kan je wel weer aan de demper draaien dat ze weer tegen over elkaar staan, maar volgens mij draai je hem dan ook weer zachter. Je voelt namelijk dezelfde weerstand met draaien in de demper als je het knopje indruk en ook als je hem niet indrukt. Iemand ervaring of ideeen?
Dan hoor ik dat graag.
groeten
Vul ik em gelijk ff aan, ik heb op mijn williams verstelbare, gele koni's voor. Heb er zo'n knop bij gekregen waarmee je aan de bovenkant op de shocks zelf kan draaien. Hoe gat dat in zijn werk?
Als het hetzelfde werkt als bij mijn 5 dan moet volgens het tekeningentje door 180 graden tegen de klok in te draaien een standje harder afgesteld staan en draai je 360 graden dan staat ie op zijn hardst.
Je kan die draaiknop gewoon boven op de demper plaatsen en dan draaien.
Je kan die draaiknop gewoon boven op de demper plaatsen en dan draaien.
-
- Contacteer:
als het goed is moet je draaien totdat je voelt dat ie in een sleuf valt
dan kan je hem verstellen
wel onder druk houden
dan kan je hem verstellen
wel onder druk houden
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
Toevallig heb ik gister op mijn clio 16V nieuwe gele koni's gemonteerd samen met eibach veren. Vandaag heb ik een beetje geexperimenteerd met het instellen van de hardheid. Je duwt die witte knop (past maar op een manier) onder de motorkap bovenop de schokbreker. Je moet nu, zoals hierboven gezegt, de knop tegen de klok in draaien 180 graden is stugger en 360 graden is nog stugger. Ik heb eerst 180 graden rondgedraaid en flink bochtige weg opgezocht. Daarna nogeens 180 graden en weer gaan rijden. Ik moet zeggen dat je het wel merkt, ik heb hem op de stugste stand laten staan.
Nou daar komt ie...
Bij de voorschokdempers heb je een witte dop gekregen waarmee je ze kan afstellen. Heel makkelijk dus.
Bij de achterschokdempers, moet je er een rubber uithalen, dan kan je de schokdemper helemaal in duwen, en dan kan je hem draaien, naar eigen smaak (stugheid) Als je hem weer uitelkaar trekt, kan je draaien wat je wil, maar verstel je niks.
Zo een beetje duidelijk?
Veel suc6
Paul
Bij de voorschokdempers heb je een witte dop gekregen waarmee je ze kan afstellen. Heel makkelijk dus.
Bij de achterschokdempers, moet je er een rubber uithalen, dan kan je de schokdemper helemaal in duwen, en dan kan je hem draaien, naar eigen smaak (stugheid) Als je hem weer uitelkaar trekt, kan je draaien wat je wil, maar verstel je niks.
Zo een beetje duidelijk?
Veel suc6
Paul
Een rubber uithalen?
volgens mij kan dat rubber er niet af.
Maar ik zal nog eens kijken .
In ieder geval bedankt.
volgens mij kan dat rubber er niet af.
Maar ik zal nog eens kijken .
In ieder geval bedankt.