Jacco, bedankt voor je mail. Ik ben er achter gekomen dat er 2 types zijn. Eentje met lager, dan hoef je dat "bakje" niet te gebruiken en 1 zonder. Gelukkig heb ik dat bakje niet nodig. Toch nog iets positiefs vandaag, want alles liep tegen met het eruit takelen van het blok. Ik zet het hiet allemaal nog wel een keer neer. Heb daar nu ff geen zin in.
Zo, het blok hangt er weer in. Morgen ff alles er weer opschroeven. Het erin takelen ging ff wat makkelijker dan het eruit halen (bedankt Menno!). Na wat gevloek en getier zit ook de achterste motorsteun vast, dus de takel kan morgen weer naar Bo-rent.
Met het eruit takelen schoot het blok scheef. Hij zat toen klem tussen een nippel van de ABS pomp, de rechter koplamp en met de deksel van de distributie tegen het rechter bevestigingspunt van de veerpootbrug. Hij kon niet meer voor of achteruit. Je moet het echt gezien hebben om het te geloven. Na veel geklooi met krik en takel waren we nog geen fluit opschoten. We hadden 3 opties:
- kapotte koplamp (want die wilde doordat boutjes waren dolgedraaid niet los).
- afgebroken nippel aan de ABS-pomp
- kapotte distributie (zat al een gat in de plastic kap van de riem).
Ik heb toen maar de goedkoopste (en lompste optie gekozen) en het bevestigingsoog van de veerpootbrug losgezaagd. Dit is het goedkoopst en het makkelijkst te maken (wat niet past dat wordt gelast).
Toen schoot het blok meteen los en was het een fluitje van een cent.
Met het eruit takelen schoot het blok scheef. Hij zat toen klem tussen een nippel van de ABS pomp, de rechter koplamp en met de deksel van de distributie tegen het rechter bevestigingspunt van de veerpootbrug. Hij kon niet meer voor of achteruit. Je moet het echt gezien hebben om het te geloven. Na veel geklooi met krik en takel waren we nog geen fluit opschoten. We hadden 3 opties:
- kapotte koplamp (want die wilde doordat boutjes waren dolgedraaid niet los).
- afgebroken nippel aan de ABS-pomp
- kapotte distributie (zat al een gat in de plastic kap van de riem).
Ik heb toen maar de goedkoopste (en lompste optie gekozen) en het bevestigingsoog van de veerpootbrug losgezaagd. Dit is het goedkoopst en het makkelijkst te maken (wat niet past dat wordt gelast).
Toen schoot het blok meteen los en was het een fluitje van een cent.
-
arjen wat moest jij voor die takel betalen bij bo-rent
ben namelijk bang dat ik ook straks me koppeling moet vervangen en wil dit doen samen met een renault monteur(vriend van me)
ps wat zit er bij die takel? (motor ketting enz?)
thanks
ben namelijk bang dat ik ook straks me koppeling moet vervangen en wil dit doen samen met een renault monteur(vriend van me)
ps wat zit er bij die takel? (motor ketting enz?)
thanks
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Kost mij 20 euro exclusief BTW. Ik heb hem gisteren om 8 uur gehaald en hij morgen voor 10 uur terug zijn. Ik betaal dus eigenlijk maar de huur voor 1 dag. Er zaten, helaas, geen kettingen bij. En de haak van de takel past niet op het oog aan de motor. Zorg dus dat je er een goed stuk touw of een paar kettingen bij hebt (dit was bij ons dus het probleem). Die kun je geloof ik ook wel huren bij Bo-rent.
-
maare hoe haal je die motor er dan uit?
ik bedoel zit er een takel mechanischme in ?
waarmee je met kleine stapjes je motor laat zakken of omhoog haalt?
enne 20 euro is niet al te duur wel borg betalen zeker?
ik bedoel zit er een takel mechanischme in ?
waarmee je met kleine stapjes je motor laat zakken of omhoog haalt?
enne 20 euro is niet al te duur wel borg betalen zeker?
150 euro borg, maar dat verschilt per filiaal.
Het ziet er gewoon uit als een soort minihijskraantje. Met een grote stang bedien je een hydraulische cylinder (net als bij een garagekrik) zodat de mast omhoog gaat en met een kraan laat je hem weer zakken.
Het ziet er gewoon uit als een soort minihijskraantje. Met een grote stang bedien je een hydraulische cylinder (net als bij een garagekrik) zodat de mast omhoog gaat en met een kraan laat je hem weer zakken.
-
150 euro borg wat een bedrag hee maar ja ik heb zo'n ding ook niet achter in me schuur staan dus dan maar ff huren
bedankt voor de info
bedankt voor de info
als je de motor eruit gaat takelen gebruik dan geen touw maar kettingen.
wat als je een touw gebruikt dan snijden de hijs ogen door het touw heen.
waardoor je he kans loopt dat de motor uit de takel valt
wat als je een touw gebruikt dan snijden de hijs ogen door het touw heen.
waardoor je he kans loopt dat de motor uit de takel valt
SEIZE SOUPAPES CABRIO
ZO: die is weer klaar. Heb er vanavond weer mee gereden. Starten, lopen......
Vanmiddag nog snel ff een multiriem gehaald, maar die bleek niet te passen. Dus voorlopig moet de oude het nog maar ff volhouden.
Hij loopt nu een stuk rustiger; ik denk omdat ik de achterste motorsteun vervangen heb.
Ook moet het remsysteem nog ff ontlucht worden. Er is toch een beetje lucht in gekomen, omdat een nippel iets los was gegaan.
Wat me wel opvalt aan de nieuwe koppeling is dat ie net zo vroeg aangrijpt als de oude. Wanneer je hem maar iets loslaat pakt ie al. Is dat normaal ?
Vanmiddag nog snel ff een multiriem gehaald, maar die bleek niet te passen. Dus voorlopig moet de oude het nog maar ff volhouden.
Hij loopt nu een stuk rustiger; ik denk omdat ik de achterste motorsteun vervangen heb.
Ook moet het remsysteem nog ff ontlucht worden. Er is toch een beetje lucht in gekomen, omdat een nippel iets los was gegaan.
Wat me wel opvalt aan de nieuwe koppeling is dat ie net zo vroeg aangrijpt als de oude. Wanneer je hem maar iets loslaat pakt ie al. Is dat normaal ?
-
- Contacteer:
Vind je dat niet fijn dan? Ik vind laag juist fijn. Alleen nadeel is dat helemaal ontkoppelen na een tijdje mischien probleempjes kan geven. (als de kabel uitrekt)