Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Na een avondje sleutelen en poetsen is er nix lekkerder dan eens fijn een stukje naar huis te trappen. Niet in de laatste plaats omdat ik dan vaak samen met mijn neefje naar huis rij, hij in de golf 2 GTI en ik in mijn GTT ...

Bij het uitkomen van een lange bocht trapte ik hem eens fijn op de staart, volgas langs het golfje en vol door .. 3-4-5e versnelling... afremmen want het stoplicht komt in zicht... 4 (klapperdeklapperdeklap doet de devil >-) 3e versnelling ... oepserdefloeps wat een hoop toeren...
(KLABANG !!! zegt het uitlaatje..... ) ?? klabang?

Dat doettie anders nooit...

Hij loopt ook wat moeilijk...

gasgeven (koppelling ingetrapt inmiddels) :

KLABANG !!

klaar, uit, over , dat was het laatste wat hij van zich liet horen...

De motor wil niet meer aanslaan (turbo gloeide nog wat na in het duister...) ...

ik denk dat ik weer wat te schroeven heb....
jetab
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Contacteer:

Backfires, onverbrande benzine... lijkt mij op slechte ontsteking? Bouwgiekabels in orde? Verdelerkap o.k.? ontstekingsmodule o.k.???
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Oh, wat ik vergat te vertellen, mijn neefje achter mij verklaarde (vandaar de topicnaam...) 3 grote steekvlammen uit de uitlaat gezien te hebben..... :grin:

Eindelijk mijn vlammen :grin: :grin:

maar backfire, zou kunnen....

Ik heb een open devil jetab, dus klappen geeftie altijd wel.....
[ This message was edited by: Tijn on 2002-03-20 01:49 ]
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Leeft je luchtfilter nog?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Ik zal morgen bij daglicht eens kijken.....
het was nu te donker...
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Hoe ver schoot je toerenteller het rode in dan??
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

7000 rpm ofzo....
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Dat zou die makkelijk moeten kunnen hebben, want bij +/- 7300 toeren beginnen de klepjes pas te zweven.....wazig....hopen dat ie geen grote schade heeft opgelopen.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

kewl Tijn, je gaat een beetje op Menno lijken :wink:

Maar erg jammer dat hij ermee nokte, hopelijk heb je het euvel snel gevonden, succes.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Menno's inspirerende woorden "if you're not breaking parts, you're not making enough power" doel je nu op neem ik aan?

Dat is inderdaad het enige waar ik me aan vast houd.... hij liep ook wel fijn hard...

Maar zo eerst maar eens het kapie open.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

hmmm... vreemd...

Ik heb net ff. gekeken, filter is als nieuw, inlaattraject is kurkdroog (en blauw) ....

Even proberen te starten.... LOPEN !!
en niet eens gek of onregelmatig ofzo.....

heel gek.... gisteravond deed hij echt NIETS..
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

hmm, een lastige. Gewoon maar ff in 't wild verzinnen dan: zou ie zo heet geweest kunnen zijn dat je dampbelproblemen had met draaiende motor?

Zou 't zoveel toeren geweest kunnen zijn dat je echt mechanische problemen had? Toch nog eens goed opletten of ie nog een beetje strak draait.

we denken verder.

ps. ik had je al bijna een lidmaatschapskaart gestuurd, maarja, als ie 't weer doet gaat dat natuurlijk niet door :lol: :lol:
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Helaas, te vroeg gejuicht, alleen stationair looptie.... bij belasting is het klappen en doodvallen.

mag ik nou lid worden :grin: ?
[ This message was edited by: Tijn on 2002-03-20 09:38 ]
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

ps. ik had je al bijna een lidmaatschapskaart gestuurd, maarja, als ie 't weer doet gaat dat natuurlijk niet door :lol: :lol:
[/quote]


zit nogsteeds op die kaart te wachten.
betekend dat ook meteen korting bij de brezan vrienden?
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Vraagje is je rotor van de verdelerkap nog heel?

heb al eens gehoort dat er een stuk van was af gebroken. Zou het misschien kunnen zijn?
loopt dan wel stat. maar als je gas geeft happert die of doet ie niets meer.
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

zeg tijn ff een off topic vraagje.

zit er verschil tussen de clio remmentjes (de blokken dus)
en die van een 5 gtt? dacht het zelf niet maar krijgt er 1 het niet helemaal voor elkar.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

--> ontopic

De rotor heb ik f met een schuurpapiertje behandeld, maar dat mocht niet baten. Hij is "heel" maar ik kan hem wel een stukje draaiend bewegen. (4 mm ?)

--> offtopic

Zover ik weet zijn de blokken voor de 5 en de clio inderdaad hetzelfde....
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

(offtopic) Dennis, ik heb de vraag doorgespeeld aan Frans van Improve Tuning, die heb ik het typenummer van die remblokken gegeven, hij gaf mij eerst het goede typenr. op voor de 5GTT, nu maar afwachten wat zegt wat voor remblokken dit zijn..
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

bougieke nie doorgeslagen had ik van de week ook voor met de GTT wou ie even ook nie meer starten na een wilde rit en koud geen last van maar warme motor begon dat terug bougie vervangen en klaar is kees
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

[quote]
On 2002-03-20 09:59, Tijn
wrote:
--> ontopic

De rotor heb ik f met een schuurpapiertje behandeld, maar dat mocht niet baten. Hij is "heel" maar ik kan hem wel een stukje draaiend bewegen. (4 mm ?)

Bewegen? draaien of naar boven en beneden?
Ik ben niet techn. weet niet of dat kan/mag.

Het lijkt me toch een ontstekings probleem, zeker als ie stat. loopt.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

zeker een ontstekingsprobleem ..... speling mag hij iets hebben overigens.

bougies, verdeelkap, rotor, bougiekabels etc zijn al reeds besteld.

Ik zoek:

1x renix 209 in ieder geval ff om te testen wat het kan zijn....
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

On 2002-03-20 08:06, Tijn
wrote:
Menno's inspirerende woorden "if you're not breaking parts, you're not making enough power" doel je nu op neem ik aan?
Juist!
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Tijn je heb mail!
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

waar dan?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

rev it like a rental
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

hier <a href="mailto:martijn.van.der.linden@wxs.nl" target="_new">martijn.van.der.linden@wxs.nl</a> zoals in profile!

{edit} en? {edit}
-----------------
I will be burning rubber and you will be kissing my ...
[ This message was edited by: Mickael on 2002-03-20 11:21 ]
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

On 2002-03-20 10:58, Menno
wrote:
<hr>
# If you're not breakin' parts, you're not making enough power#
Heb je het adres voor de clubkaart?
there is no spoon.
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Tijn hij had hem niet meer liggen.

Maar hij had het erover dat er een vacuum slang op de ontsteking hoort te zitten als die zou lekken of los zijn geschoten zou dit dit ook kunnen veroorzaken.

ps. volgens hem was die 209 nieuw +/- 1000 gulden
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

On 2002-03-20 11:32, Tijn
wrote:
On 2002-03-20 10:58, Menno
wrote:
<hr>
# If you're not breakin' parts, you're not making enough power#
Heb je het adres voor de clubkaart?
Yep, heb je nog voorkeur voor 't welkomst geschenk?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Jazeker menno, doe maar een RENIX 209


Het vacuum zit er nog netjes op, had ik vanmorgen al bekeken.

Het zal een kwestie van doormeten worden. Als er mensen zijn die zin hebben in een avondje ontsteking doormeten, weten ze me wel te bereiken toch?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

[offtopic]
Heb je meeltje van het weekend ontvangen Tijn? Wanneer hoor ik eventueel meer van jullie bedrijf?
[/offtopic]
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Je hebt mail.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

U ook.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

menno wat welkomgeschenk bied je aan ??????????,,,
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

inderdaad lastig gevalletje.
waar ik een beetje over zit te fantaseren is het volgende:

Door je ruige hoogtoerige afremmen op de motor verbrand hij niet zo best in de motor maar af en toe bij de turbo. (geknal in de uitlaat)
Door geknal in de uitlaat kan je bij klepoverlap een backfire krijgen. Dus de vlam slaat in het inlaatsysteem. Het is mogelijk dat de vlam aan blijft.
Onder de carburateur staat het nu in de fik. (jawel, bekend verschijnsel bij vooroorlogse autos. Ik heb (bij de HTS autotechniek) gesmolten carburateurs in mijn hand gehad!!

De motor krijgt geen vers mengsel meer en slaat hierop af. Maar de auto is loeiheet. Je wacht ook nog eens een seconde of 10 voor weer eens voorzichtig te starten.
Hierdoor is de carburateur ook loeiheet, hierdoor te rijk en doettie het niet.
(vandaar ook die luchtaanblazing erop)

Volgende dag looptie wel stationair maar geen hogere last. Misschien is het hoofdssysteem van de carb wat beschadigd.

Als je onstekingsspeurwerk nix opleverd kan je hier eens naar kijken.

gek verhaal?
Plaats reactie