Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Daaf (Davy)

Allereerst heugelijk nieuws!

Heb een garage gevonden voor mijn wagentje! :smile:
Dus nu kan ik in ale rust gaan kijken waar de lekkage vandaan komt. Ik zat eraan te denken om mijn ruit en dashboard eruit te halen aangezien het water ergens bij het schutbord vandaan komt. Hebben jullie nog suggesties voor het eruit halen van die ruit. Ik zat zelf te denken aan een stalen kabeltje aan de rand erdoorheen trekken om zo dat getapete rubber wegh te halen. Iemand trouwens een idee wat een r5 ruit kost (los en met erinzetten door bv Carglass).
Hulp met eruitslopen van Dashbord is trouwens ook nooit weg.

Thanx alvast maar weer
Goof

On 2002-03-11 14:36, Davy
wrote:
Allereerst heugelijk nieuws!

Heb een garage gevonden voor mijn wagentje! :smile:
Wauw! Luxe! Gefeliciteerd :smile:
HotShot

De ruit is redelijk makkelijk eruit te snijden met een aantal afbreekmesjes. Een half uur snijden en vervolgens kun je de ruit er zo uitpakken.

Een ruit kost dacht ik iets van 60 euro (zonder rubbers dacht ik). Het laten monteren van een ruit door carglass kwam boven de 300 euro uit. Is al lang geleden dat ik daar naar geinformeerd heb, dus het kan inmiddels nog duurder zijn.

Bij demonteren van het dashboard moet je voorzichtig te werk gaan, aangezien al gauw iets afbreekt en het niet altijd even duidelijk zichtbaar is waar iets vast zit met een schroefje. In het werkplaatshandboek stond volgens mij ook iets van blokken die ze onder het dashboard zetten om hem vervolgens eruit te kunnen halen. Heb ik echter nog geen ervaring mee.
Daaf (Davy)

[quote]
On 2002-03-11 15:44, HotShot
wrote:

Een ruit kost dacht ik iets van 60 euro (zonder rubbers dacht ik). Het laten monteren van een ruit door carglass kwam boven de 300 euro uit. Is al lang geleden dat ik daar naar geinformeerd heb, dus het kan inmiddels nog duurder zijn.

Kan je zo'n ruit zelf monteren of moet dit professioneel gedaan worden? Iemand enig idee wat die voorruitrubbers kosten?
Kan ik misschien van iemand zo'n werkplaatshandboek lenen om te kijken hoe ik dat dashboard moet weghalen?

Thanx
jetab
Contacteer:

De voorruit van je gt turbo kan je zelf niet monteren. Je hebt er speciale kit voor nodig en hechtprimer. Dan is het nog een secuur werk, begin er zelf niet aan anders lekt je ruit binnen de kortste keren. Mijn advies: je auto wa-extra verzekeren en naar de glasgarage gaan (zit onder andere in boxmeer) Dan kost een nieuwe ruit + plaatsing 0,00 euro

Een ruit los kopen kost voor de renault iets van 6 a 7 honderd gulden. Plaatsing is +/- 200 gulden geloof ik....
Ben

Tip blijf bij je eigen optie. Gewoon onderaan in t midden beginnen bij je raamrubber. Je hebt hem er zo uit. En terug zetten moet je inderdaad met een eizerdraad om het rubber doen. Je hebt er ook speciaal gereedschap voor dan gaat het wat sneller. Bij me opa in de garage heb ik hem 10 tallen keren zien etteren met ijzerdraadje en het terug zetten van de ruit. Alleen maar omdat hij te krenterig is voor ze eigenbedrijf om een mooi stukje gereedschap ervoor te kopen... Dashboard is een k#t werk maar goed te doen.
-kap onder het stuur los klikken
-schroef bij stuur verwijderen iets dieper zit nog een schroef.
-stuur loshalen
-asbak eruitschroeven
-iets onder de asbak schroeven zitten nog 2 schroeven die eruit
-middenconsole los schroeven
-schroef bij je temp en aanjager regelknoppen losmaken (zit aan de onderkant bij opening asbak). Het paneeltje moet je naar binnen drukken en vergeet niet de 4 klipjes in te drukken.
-kap los schroeven bij de zekeringen
-kap boven je teller eraf rukken
-2 kleine torks los schroeven boven je teller
-stekker losmaken van de teller
-verwijder de twee luchtroosters bij het raam. wip voorzichtig met een koevoet of grote schroeven draaier het dashbord omhoog. Dit doe je op de punten links midden en rechts.
-Aan de linker en rechter zijde zitten nog klik dingetjes (bij de deur kanten). Hier kom je bij door naar de achterkant van je dashbord te kijken (bruine klipjes). Wees hier zuinig op want die krengen breken snel.
-til het dashbord met z'n 2en en met beleid in diagonale richting (in de richting van je achterkant van de auto) het dashbord omhoog.

Als ik nog wat vergeten ben vullen jullie me maar aan....
jetab
Contacteer:

De voorruit van een gt krijg je er NIET in met een ijzerdraadje!!!!!!! Die zit geplakt/gekit! Je bedoeld zeker de achterruit. Die heb je er zo uit gehaald en ingezet. Maar erinzetten kan je echt wel beter met een simpel touwtje/koordje doen! En niet met een ijzerdraad want dat snijd in je handen en in het rubber.

Maar de voorruit KAN je zelf niet plakken/plaatsen!! Eruithalen is al knap, als dat je lukt vind ik het al heel wat. Om zo'n ruit eruit te halen hebben ze namelijk een speciale zaag, die zaagt door de kit heen. En als je dat zelf wil doen met een mesje ben je heeeeeel lang bezig.
Ben

Hmmm me pa had het bij de 5 tl zelf gedaan.
jetab
Contacteer:

We hebben het over een gt turbo. Kan zijn dat een 5tl raampje alleen met rubbers vast zit, maar de gt turbo ruit toch echt niet.
Ben

ok :smile: hehe toch zou ik het zelf doen als je handig bent tenminste en geen wa+ hebt :wink:
Daaf (Davy)

Zo, even bij de Carglass en Renodealert geinformeerd wat het kost om een ruitje te monteren.

Resultaat:
Carglass € 250,92 incl BTW en 3 maanden garantie
Dealert € 310 incl BTW
Bovensaande is inclusief getinte ruit.

Crisesduur :smile:

Thanx
jetab
Contacteer:

Als je verzekerd bent tegen ruitbreuk (WA-extra) Dan kost het je 0,00 euro

Bel maar naar een glasgarage bijvoorbeeld die in boxmeer. Hun telefoonnummer is: 0485-574711 kan zijn dat er opgenomen wordt met "autoscore", is namelijk zelfde bedrijf.....
Daaf (Davy)

On 2002-03-14 13:36, jetab
wrote:
Als je verzekerd bent tegen ruitbreuk (WA-extra) Dan kost het je 0,00 euro

Bel maar naar een glasgarage bijvoorbeeld die in boxmeer. Hun telefoonnummer is: 0485-574711 kan zijn dat er opgenomen wordt met "autoscore", is namelijk zelfde bedrijf.....
Ben niet verzekerd tegen ruitbreuk, alleen WA. Om me WA extra te verzekeren kost dat me iets van € 300 meer, dussssssss.

WERK ER IEMAND BIJ CARGLASS >-)
Daaf (Davy)

Update van mijn lekkende :sad: gttje....

Gisteren ruit eruit gesloopt. k#twerk en slecht 1 klein scheurtje in de ruit dus dat viel weer mee. Ook lekker....buiten regen, binnen droog. Super zo'n garage :smile:

Afijn...ruit eruit. 1 groot gat onder bij de ruit en eentje aan de zijkant. Viel me nog mee. verder nog een paar roestplekken waarvan ik denkm dat ze ook gaten worden zodra ik ze ga weghalen. Ook achter het dashoboard kunnen koekeloeren.....ook wat gaatjes.

Nu de vraag. Hoe pak ik het aan om die gaten dicht te maken? Kan ik gewoon alle roest weghalen en er epoxy ingooien. Of moet er gelast worden. Martijn Tack, had jij (je vader) hier niet ervaring mee? Plaatwerk lijkt me nl erg dun om daar in te gaan lassen, maar aangezien ik er geen verstand van heb......

Reakties please.....

thanx
My_Key

ik reed laatst een parkeergarage in in eindhoven, daar kreeg ik een foldertje in mijn hand geduwt van een bedrijf in de parkeergarage dat allerlei schades repareert. Toen ik in de folder keek schrok ik toch ff, ze beweerde voor het vervangen van een vooruit slechts 70 euro te rekenen, er stond ook ter vergelijking bij dat het ergens anders al gauw 300 euro zou kosten. heeft iemand nog meer van dit soort bedrijven in parkeergarages gehoord ???, want het is wel verdacht goedkoop !!!
dus......zodoende
Anonymous

On 2002-03-18 10:33, Davy
wrote:
Nu de vraag. Hoe pak ik het aan om die gaten dicht te maken? Kan ik gewoon alle roest weghalen en er epoxy ingooien. Of moet er gelast worden. Martijn Tack, had jij (je vader) hier niet ervaring mee? Plaatwerk lijkt me nl erg dun om daar in te gaan lassen, maar aangezien ik er geen verstand van heb......
Tja.. ik had inderdaad ook het zelfde probleem. We hebben die gehele rand toen vervangen voor een nieuw stuk (gewoon bij de Renault-Dealer gekocht). De gehele rand om de ruit, inc. waar de ruitenwissers zitten e.d is toen vervangen, tot aan het dak. Dit is een absolute kloteklus, kostte ons 2 avonden om het mooi te krijgen.

Ik denk niet dat het te lassen in met een plaatje, je zit zo dicht bij het dashbord, dat moet wel kapot gaan.

De vraag is hoe lang het met epoxy blijft zitten, je wil niet over een jaar weer je ruit er uit halen.. Zal vanavond ff vragen of m'n pa nog ideetje heeft.
Ben

Ik had een heel klein gaatje onde rmijn accu. gewoon roestvrij gemaakt, insmeren met smerige kit die ze ook voor dakbedekking gebruiken = gaatje dicht en tektiel over de rest spuiten. Zie je toch niet odner me accu :smile:
Daaf (Davy)

On 2002-03-18 12:37, Martijn T.
wrote:
Tja.. ik had inderdaad ook het zelfde probleem. We hebben die gehele rand toen vervangen voor een nieuw stuk (gewoon bij de Renault-Dealer gekocht). De gehele rand om de ruit, inc. waar de ruitenwissers zitten e.d is toen vervangen, tot aan het dak. Dit is een absolute kloteklus, kostte ons 2 avonden om het mooi te krijgen.

Ik denk niet dat het te lassen in met een plaatje, je zit zo dicht bij het dashbord, dat moet wel kapot gaan.

De vraag is hoe lang het met epoxy blijft zitten, je wil niet over een jaar weer je ruit er uit halen.. Zal vanavond ff vragen of m'n pa nog ideetje heeft.
[/quote]

Martijn Dashboard moet er toch ook uit omdat daar ook wat gaatjes (gaten) zitten, dus dat maakt niet uit. Dan wel te lassen? Of dus een hele nieuwe raamstijl? Kostmedat.
Kan je me anders even mailen mbt eventueel kostenplaatje?

thnax
Daaf (Davy)

Iemand nog suggesties/ideeen/plannen?
Plaats reactie