Hoi ,
ik heb ff een vraagje (sorry maar ik kon geen relevant forum vinden !!)
Het zit namelijk zo :ik gebruikte voorheen altijd de olie van de shell (semi-synth 5w-40)maar heb t laatst laten verversen ,er zit nu Elf olie in maar volgens mij niet de goede (t is de Elf Excellium 5w-40)Maar dit is volgens mij een volsynthetische.
Nou vroeg ik me af of t wel verstandig is om er nu dan(na 155000 km)een volsynthetische in te gooien?.
Thnx & Grtz Passkey
nou flikker die vraagbaak danmaar snel bij het oud papier.On 2002-03-18 13:50, My_Key
wrote:
er moet toch altijd een volsynthetische olie in??. staat in mijn vraagbaakje van de clio 16v
voorgescheven olie is nogsteeds 10w40 van ELF
type competition.
spul hebben ze bij reno in vaten liggen en stoppen ze standaard in alle reno,s
Ja okee , maar die competition 10w-40 is dan dus wel de SEMI-synthetische?? en kan t voor mijn blok kwaad als ik nog een tijdje doorrijd met deze volsynth. die er nu in zit?
Anders moet ik toch maar ff gaan klagen bij de garage ,pleuren ze die competion er maar in.(het is een week geleden gedaan ,kweenie of ik dan nu nog op tijd ben daarmee)
grtz Passkey
Anders moet ik toch maar ff gaan klagen bij de garage ,pleuren ze die competion er maar in.(het is een week geleden gedaan ,kweenie of ik dan nu nog op tijd ben daarmee)
grtz Passkey
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Hoi,
Bij veel wagens is het niet aan te raden vol-syntheet te gaan gebruiken als de 'wat oudere' motor altijd op mineraal op half-syntheet heeft gelopen. Vaak zit er veel rotzooi van de oude maierale olie op de oliekeerringetjes enzo. Dit zorgt er door de jaren voor (niet zo bedoeld, maar zo gaat het wel) dat deze goed afsluiten. De vol-syntheet spoelt de rotzooi dan vaak weg, waarna het oude keerringetje niet meer helemaal dicht en je kleine lekjes hier en daar krijgt. Geen ramp, maar ook niet fijn...
Gijs
Bij veel wagens is het niet aan te raden vol-syntheet te gaan gebruiken als de 'wat oudere' motor altijd op mineraal op half-syntheet heeft gelopen. Vaak zit er veel rotzooi van de oude maierale olie op de oliekeerringetjes enzo. Dit zorgt er door de jaren voor (niet zo bedoeld, maar zo gaat het wel) dat deze goed afsluiten. De vol-syntheet spoelt de rotzooi dan vaak weg, waarna het oude keerringetje niet meer helemaal dicht en je kleine lekjes hier en daar krijgt. Geen ramp, maar ook niet fijn...
Gijs
Ja, klopt, gebruiken wij hier ook .... (in grote vaten gelukkig, een renotje lust wel een slokjeOn 2002-03-18 14:04, dennis16v
wrote:
voorgescheven olie is nogsteeds 10w40 van ELF
type competition.
spul hebben ze bij reno in vaten liggen en stoppen ze standaard in alle reno,s

On 2002-03-18 14:12, clio_rally
wrote:
Hoi,
Bij veel wagens is het niet aan te raden vol-syntheet te gaan gebruiken als de 'wat oudere' motor altijd op mineraal op half-syntheet heeft gelopen. Vaak zit er veel rotzooi van de oude maierale olie op de oliekeerringetjes enzo. Dit zorgt er door de jaren voor (niet zo bedoeld, maar zo gaat het wel) dat deze goed afsluiten. De vol-syntheet spoelt de rotzooi dan vaak weg, waarna het oude keerringetje niet meer helemaal dicht en je kleine lekjes hier en daar krijgt. Geen ramp, maar ook niet fijn...
Gijs
Maar als ik weer semi-synth. erin gooi zou den die keerringen enzo niet al helemaal schoongespoeld zijn doordat ik nu ff met volsynth. olie rondrijd(of gaat dat niet zo snel)??
En waar/bij wie kan ik aan zo'n vraagbaak(wel de goede dan he!! ) voor de clio 16 v kopen?
Is dat een betere dan die van Haynes? of is t makkelijk om die er ook nog bij te hebben?On 2002-03-18 14:25, My_Key
wrote:
vraagbaak is te koop bij bol.com, moet je ff zoeken op vraagbaak clio. Maar als ik dat zo hoor kloppen er een paar dingen toch niet van, vanavond ff mijn orignele clio boekje doorlezen.
grtz Passkey