De BPM vrijstelling begint geloof ik van auto's ouder als 10 jaar meende ik ergens te horen..On 2002-03-18 07:48, Robert dB
wrote:Geen bpm? Is dat omdat het binnen europa is ofzo?....wowww ik loop achterOn 2002-03-17 22:13, patrick b
wrote:
ehm,ben ik nou gek of hoe zit dat?
8000pond is geen geld voor zo'n auto man,en wat importeren betreft is het keuren en rijden.
daar zijn verder geen verdere kosten aan verbonden als keuring tenaamstelling en platen,iig geen extra kosten wat bpm betreft![]()
-
Tegenwoordig blijft er toch altijd een bedrag staan?
Op de RDW site staat een hoop uitleg trouwens...
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.rdw.nl/diensten/particulieren/index.htm" TARGET="_blank">R D W</A><!-- BBCode End -->
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.belastingdienst.nl/cgi-bin/p ... elen+(BPM)" TARGET="_blank">Bestel hier de brochure over BPM en invoeren op de site van de belastingdienst</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Tijn on 2002-03-18 09:54 ]
Op de RDW site staat een hoop uitleg trouwens...
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.rdw.nl/diensten/particulieren/index.htm" TARGET="_blank">R D W</A><!-- BBCode End -->
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.belastingdienst.nl/cgi-bin/p ... elen+(BPM)" TARGET="_blank">Bestel hier de brochure over BPM en invoeren op de site van de belastingdienst</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Tijn on 2002-03-18 09:54 ]
Marcel !
Wat leuk weer enes wat van je te horen. Die grijze/parelmoer met blauw vind ik echt ontzettend mooi. Ben benieuwd welke het nu uiteindelijk gaat worden !
Wat leuk weer enes wat van je te horen. Die grijze/parelmoer met blauw vind ik echt ontzettend mooi. Ben benieuwd welke het nu uiteindelijk gaat worden !
Ik dacht 100 maanden ?On 2002-03-18 08:52, JBL-GT-Turbo
wrote:
De BPM vrijstelling begint geloof ik van auto's ouder als 10 jaar meende ik ergens te horen..
-
On 2002-03-18 12:56, Ploegah
wrote:Ik dacht 100 maanden ?On 2002-03-18 08:52, JBL-GT-Turbo
wrote:
De BPM vrijstelling begint geloof ik van auto's ouder als 10 jaar meende ik ergens te horen..
Nee, BPM vrijstelling krijg je pas als de ingevoerde auto ouder is dan 25 jaar. Als een auto jonger is betaal je nog altijd 10% van de oorspronkelijke BPM.
nieuwe reply van de zilvere
Hi Marcel
The car has done 97000 km and the engine is in perfect
condition.
There is no rust on the car.
I will scan some more photographs of the car to send
to you possibly by tomorrow.
Jay
Hi Marcel
The car has done 97000 km and the engine is in perfect
condition.
There is no rust on the car.
I will scan some more photographs of the car to send
to you possibly by tomorrow.
Jay
bij mijn weten was dit alweer terug veranderd naar oorspronkelijk, dus na 100 maanden bpm vrij.maar ik kan me vergissenOn 2002-03-18 13:12, Davy
wrote:On 2002-03-18 12:56, Ploegah
wrote:Ik dacht 100 maanden ?On 2002-03-18 08:52, JBL-GT-Turbo
wrote:
Nee, BPM vrijstelling krijg je pas als de ingevoerde auto ouder is dan 25 jaar. Als een auto jonger is betaal je nog altijd 10% van de oorspronkelijke BPM.
Ik heb geen tijd gehad om alles te kunnen lezen maar het duimen voor mij is gelukt. In een keer geslaagd. Marcel is het bij jou ook gelukt anders duim ik ook voor jou
Uhh, je zult nog 10% BPM moeten betalen voor een auto van 10 jr en ouder. Dit moet je blijven betalen tenzij de auto ouder dan 25 jr is. Tis een tijdje terug idd veranderd, in zoverre dat de percentages anders verdeeld zijn. Wat dus ook veranderd is, is de 10%. Helaas. Wat kostte de auto nieuw?? Rond de 60000 gulden?? Dan zat er rond de 11000/12000 gulden aan BPM op ex accesoires. Er gaat sowieso een bedrag van 3400 gulden af en dan moet je dus 10% van zeg 8500,- betalen. Reken op 1000 gulden en dan ben je qua douanezaken klaar. Keuring is 93 euro. Verwijderingsbijdrage rond de 40 euro. Speodkenteken kost 113 euro en een eventuele herkeuring kost 40 euro.
[ This message was edited by: zeeuw on 2002-03-19 16:48 ]
[ This message was edited by: zeeuw on 2002-03-19 16:48 ]
-
Die prijzen vallen me enigzins wel mee, ik had het id hat het vroeger allemaal veel duurder was.
Een auto uit bijvoorbeeld amerika importeren is nog steeds duur toch??!
Een auto uit bijvoorbeeld amerika importeren is nog steeds duur toch??!
Vond de herkeuring vrij prijzig, vooral wanneer er bv alleen maar een lampje gecontroleerd moet worden.
Ik dacht ook nog 10% BPM na 100 maanden. En buiten Europa komt er nog de BTW bij! 
S
nder

S