Ik had geen tijd om te kijken of hier al een topic over is, dus als ie er al is: sorry!
Ik moet namelijk even weten waar de slang van de tankontluchting op mn 5-je zit.
Verder vraag ik me af hoe het kan dat er in de brandstoftank druk wordt opgebouwd.
M'n autootje lekt namelijk benzine en daar moet natuurlijk even wat aan gedaan worden...
-
- Contacteer:
zit de ontluchtings slang niet aan de bijrijders kant achter het achterwiel. Daar zit ook de tankklep en als je het wiel eraf haalt dan zie je daar 3 slangen. Ik denk dat daar de ontluchtingsslang ook zit. Ik weet het niet zeker. En ik kan mijn losse tank ook niet vinden anders had ik daar wel ff bij gekeken.
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Contacteer:
Ik zal het even vragen. Bas is er nu namelijk mee bezig... Hij had het trouwens over de achterbank, ik weet alleen niet meer wat daar nu mee was. Kunnen die slangen ook daar zitten?
onder de achterbank zit de brandstofpomp. daar zitten 3 slangen op. het kan best wezen dat de meest linkse de ontluchting is. ff proberen door met lopende motor de slang ff lostrekken. Volgens mij kwam daar dan geen brandstof uit.
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Contacteer:
Ik hoop dat je gelijk hebt...On 2002-03-17 18:02, catrinus
wrote:
Volgens mij kwam daar dan geen brandstof uit.

-
- Contacteer:
Hoi Monique,On 2002-03-17 17:41, - Monique -
wrote:
Verder vraag ik me af hoe het kan dat er in de brandstoftank druk wordt opgebouwd.
Ben verder niet goed bekend met vijfjes, dus weet niet waar alles zit, dus ik kan je daar niet meer helpen. De drukopbouw in de tank is echter vrij simpel, volgens mij tenminste. Als je je tank tijdens het rijden 'leegloopt' zonder dat er lucht bij kan komen, bouwt er natuurlijk onderdruk op. Probeer maar eens een fles water aan je mond leeg te drinken, op een bepaalt moment wordt de onderdruk wel erg groot. De lucht kan niet bij de tank via de vulhals, dus moet er een apart opening voor zijn, die wel lucht inlaat, maar niets eruit laat komen. Zo niet, dan kan de brandstofpomp het op een bepaald moment niet meer helemaal aan en dan gaat het niet zo soepel meer....
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."