Help me comp sluit niet meer af, hij blijft hangen op het " bezig met aflsuiten" venster. Krijg dus niet het "u kunt nu de comp uitzetten" venster. Iemand een idee?>?
Gewoon op je aan knop drukken of je stekker er uit trekken!

-
aan/uitknop, ingedrukt houden totdat hij uit gaat.
Bij het opnieuw opstarten zal je scandisk wel aanspringen om eventuele fouten te herstellen.
Bij het opnieuw opstarten zal je scandisk wel aanspringen om eventuele fouten te herstellen.
UHhhDuhhh, zover kom ik ook nog wel ja. Tis een structureel verhaal. Als ik em dus uitzet en weer aanzet krijg ik idd scandisk. Elke keer weer. Ik kan idd weer windows opnieuw installeren maar er moeten toch praktischere oplossingen zijn.On 2002-03-14 21:13, Robert dB
wrote:
aan/uitknop, ingedrukt houden totdat hij uit gaat.
Ik heb mij laten vertellen dat dit een typisch windows 98 probleem is.....als je inderdaad windows 98 hebt dan is er helaas niets aan te doen. (balen man, misschien overstappen op windows XP?)
succes!
succes!
Clio 1.8 16v
Je hebt een Regestrie-probleem als het goed is, blijft ie in hangen, kun je weinig aan doen. XP, denk er nog maar ff goed overna, neem liever 2000, dat is vrijwel uitontwikkeld dus weinig fouten, XP moet nog maar een gaan bewijzen dat het beter is. Er zijn weinig bedrijven die van NT 4.0 naar XP over willen stappen eerder naar 2000 PRO 

Hmmm XP is ook niet alles..... heb het er pas op staan, maar als ik afsluit krijg ik 5 minuten lang een scherm met running shutdown scripts en staat de computer constand te loeien, hierna hoor ik de harddiskken uitschakelen en de monitor ook maar de computer blijft verder wel aan! Moet ik nog die k#t knop 5 sec inhouden! Pokke XP..... Geef mijn maar Win98SE beste die er is
Kijk Mathijs is het met mij eens over WIN98SE

Ah, zie dat je hetzelfde probleem hebtOn 2002-03-14 22:34, jetab
wrote:
Hmmm XP is ook niet alles..... heb het er pas op staan, maar als ik afsluit krijg ik 5 minuten lang een scherm met running shutdown scripts en staat de computer constand te loeien, hierna hoor ik de harddiskken uitschakelen en de monitor ook maar de computer blijft verder wel aan! Moet ik nog die k#t knop 5 sec inhouden! Pokke XP..... Geef mijn maar Win98SE beste die er is
bij mijn compu met Windhoos ME blijft ie ook vaak hangen bij het afsluiten, vooral als ik meteen na het afsluiten van het laatste openstaande programma op Start-->Afsluiten klik.
Als ie dan vraagt om te wachten, taak te beeindigen of annuleren, gaat meteen de vinger op de aan en uit knop, morgen weer een dag!! Doei...
Als ie dan vraagt om te wachten, taak te beeindigen of annuleren, gaat meteen de vinger op de aan en uit knop, morgen weer een dag!! Doei...
Immer wieder die verdammte Holländer
doe ik eens in de twee weken ofzo, kan zijn dat ik m net gemist heb, maar dit is al een vrij lange tijd zo.
heb er niet veel last van. als ik zeg dat ie uit gaat, gaat ie uit!!
heb er niet veel last van. als ik zeg dat ie uit gaat, gaat ie uit!!

Immer wieder die verdammte Holländer
-
ben je toch slimmer dan ik d8On 2002-03-14 21:30, Zeeuw
wrote:
UHhhDuhhh, zover kom ik ook nog wel ja......
-

---------------------------------------------On 2002-03-14 22:35, Toine
wrote:
En hoe zit het wanneer je afsluit en er staat 'u kunt nu uw computer uitzetten' (of zoiets)? Bij m'n laptop gaat de computer dan vanzelf uit en bij m'n PC moet ik iedere keer die knop ingedrukt houden.
Allebei XP.
Dat ligt aan je instellingen van je pc, de ene pc kan als ATX fungeren (sluit automatisch af), en de andere doet dat niet. Kan ook zijn dat je dat ff in moet stellen in de bios, bij power mangement geloof ik.
Een oude systeembeheerderstruuk :
Start de computer op en druk kort op Ctrl-ALT-Del. De info die nu in het venster staat schrijf je op. En sluit hem direct af. Meestal sluit hij nu gewoon af omdat je nog geen programma's hebt gebruikt.
Start nu de computer op en ga er gewoon mee werken als altijd...
Sluit alle programma's af en druk weer op CTRL-ALT-DEL. Meestal staat er nu meer dan de vorige keer. Datgene wat er staat is de oorzaak van het niet afsluiten van Windows..
op http://www.downloads.com zijn ook nog proggy's te vinden die opsporen wat het probleem zijn "Windows killer e.d."
SUccessssssssss
Start de computer op en druk kort op Ctrl-ALT-Del. De info die nu in het venster staat schrijf je op. En sluit hem direct af. Meestal sluit hij nu gewoon af omdat je nog geen programma's hebt gebruikt.
Start nu de computer op en ga er gewoon mee werken als altijd...
Sluit alle programma's af en druk weer op CTRL-ALT-DEL. Meestal staat er nu meer dan de vorige keer. Datgene wat er staat is de oorzaak van het niet afsluiten van Windows..
op http://www.downloads.com zijn ook nog proggy's te vinden die opsporen wat het probleem zijn "Windows killer e.d."
SUccessssssssss
Martijn,
Ik zat net te lezen en wou al gelijk een new reply typen met de info die jij hierboven gaf!!!
Je was me gewoon keihard voor!!!
Ik zat net te lezen en wou al gelijk een new reply typen met de info die jij hierboven gaf!!!
Je was me gewoon keihard voor!!!

[overdrijf]
Wat een clubgevoel he!!
[/overdrijf]
Wat een clubgevoel he!!
[/overdrijf]
Je moet eigenlijk alleen maar tweede edities installeren, want dan zijn er de meeste fouten uit. Dus even wachten met XP tot de tweede editie er is. 
Sander
Ik vind de tweede edities W98 het beste werken en het makkelijkste

Sander
Ik vind de tweede edities W98 het beste werken en het makkelijkste
3 oplossingen welke misschien van toepassing kunnen zijn(heb er immers genoeg ervaring mee gehad):
Update je ISDN kaart driver indien je ISDN hebt.
Update je netwerkkaart driver als je een netwerk kaart erin hebt.
Run shutdown patch van win98
Werkt dat nog niet, dan moet je effe je systeem info hier neerknallen. Misschien dat ik het dan zie.Dus
Moederbord met bios revisie
proc
mem
VGA
extra kaarten
en eventueel sosftware wat je hebt geinstalleerd vanaf het probleem zich voordoet.
Succes ermee
mzzl
Update je ISDN kaart driver indien je ISDN hebt.
Update je netwerkkaart driver als je een netwerk kaart erin hebt.
Run shutdown patch van win98
Werkt dat nog niet, dan moet je effe je systeem info hier neerknallen. Misschien dat ik het dan zie.Dus
Moederbord met bios revisie
proc
mem
VGA
extra kaarten
en eventueel sosftware wat je hebt geinstalleerd vanaf het probleem zich voordoet.
Succes ermee
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Über-Spammer
hi zeeuw.
schrijf je hele probleem ff netjes en duidelijk op in een 'mailtje' naar mij en ik heb wel een oplossing..
dit probleem heb ik ook wel eens gehad..
Greetzz Maik (WOOFER)
schrijf je hele probleem ff netjes en duidelijk op in een 'mailtje' naar mij en ik heb wel een oplossing..
dit probleem heb ik ook wel eens gehad..
Greetzz Maik (WOOFER)
Hmmz, dat is idd een typische 98 se probleem, daar is een shutdown patch voor....
Xp vind ik Z#!@3n
en 2000 pro ruled
Xp vind ik Z#!@3n
en 2000 pro ruled