Wat stuurt het olie lampje aan, die staat steeds aan als ik hem start.
Kan het de olie druk sensor zijn, want die heb ik los gehad, misschien dat ik de draadjes om gewisseld heb!!!.......
Ik hoor het wel he jongens????!?!?!?!?
MZZLS, Elwin
dat is gek.
De oliedruk schakelaar heeft namelijk geen dimmer.
Je kan eens zoeken naar de aansluiting in je blok, en dan zelf voor schakelaar spelen.
Als de stekker eraf trekt moet het lampje helemaal uit zijn. Zoniet, dan trekt de kabel ergens een beetje massa. Daardoor gaat dan dat lampje branden.
Als hij wel helemaal uit is, dan heeft de oliedrukschakelaar blijkbaar toch een dimmer.
Meet met draaiende motor dan eens de weerstand naar massa. moet minder dan 1 Ohm zijn. Als het meer is: vervangen.
Wat ook wel eens kan is dat je in de war bent met het laadstroomcontrolelampje (leuk woord voor galgje)
Zachtjes branden betekend dan: koolborstels of gelijkrichter kaduuk.
De oliedruk schakelaar heeft namelijk geen dimmer.
Je kan eens zoeken naar de aansluiting in je blok, en dan zelf voor schakelaar spelen.
Als de stekker eraf trekt moet het lampje helemaal uit zijn. Zoniet, dan trekt de kabel ergens een beetje massa. Daardoor gaat dan dat lampje branden.
Als hij wel helemaal uit is, dan heeft de oliedrukschakelaar blijkbaar toch een dimmer.
Meet met draaiende motor dan eens de weerstand naar massa. moet minder dan 1 Ohm zijn. Als het meer is: vervangen.
Wat ook wel eens kan is dat je in de war bent met het laadstroomcontrolelampje (leuk woord voor galgje)
Zachtjes branden betekend dan: koolborstels of gelijkrichter kaduuk.
Het kan wel hoor, dat flauwe branden. Als je oliepomp zn einde naderd, of er is iets mis waardoor de olie zonder weerstand rondloopt, en dat er zodoende geen druk is, dan wil het wel gebeuren dat doordat je oliepomp stationair dan een beetje bibberende druk afgeeft, en zodoende je lampje ook zwakjes bibberend licht laat geven.
Maar dit moet gelijk weg zijn als je gas geeft.
Overigens: Omdat je de boel losgehad hebt zou ik eerst dat maar is weer ff checken, voordat je verder gaat denken
Maar dit moet gelijk weg zijn als je gas geeft.
Overigens: Omdat je de boel losgehad hebt zou ik eerst dat maar is weer ff checken, voordat je verder gaat denken