Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Dirk (CRX)

Okay het is weer eens zover,

Na een tijdje met de nieuwe koppelingskabel gereden te hebben begint hij weer te slippen.. nu ligt wederom het koppelingspunt helemaal op het begin v/h pedaal.. Kennelijk TE ver omdat hij bij hevig gassen zo nu en dan slipt, terwijl hij dat, toen de kabel er net op zat, niet deed.

Nu weet ik dat de R5 een automatisch koppelingskabel stel mechanisme heeft, maar kun je daar totaal geen invloed op uitoefenen? want dis niet relaxed!

Iemand?
robert

boven aan je koppelingspedaal zit dat stelmechanisme.
Tis een schijfje met een ratelmechanisme, en een veer die de speling uit je kabel trekt.
Als er speling in zit, trekt de veer het ratelschijfje weer een tandje verder.

Zoals je beschrijft is de kabel te veel gespannen. Misschien staat die veer dan veel te strak. Of de kabel loopt in een abnormale bocht, dan heeftie veel wrijving.

Bij het loslaten van de koppeling zal door wrijvingen enzo de krachtop de kabel even laag worden, en de (strakke) veer kan best al net effe wat sterker zijn dan die kracht, zo ratelt (spant) hij verder terwijl er nog geen speling op zit.

Je moet in ieder geval de ratel weer lossen.
Pedaal indrukken, en weer loslaten. Tijdens het loslaten het ratelmechanisme van het pedaal aftrekken. De ratel komt los en je kan hem losser zetten. Evt de veer wat bekijken. Voordat je gaat rijden effe 10x ofzo de koppeling bedienen, kijken wat er gebeurt.

Ik weet niet of je hier makkelijk bij kan, want ik lepel dit ook maar een beetje op uit een werkplaatshandboek.
Dirk (CRX)

Okay, de auto gaat vanavond op de brug, dus we zullen zien wat we hier aan kunnen doen.. Thanks robert!
jeroen.k

Heb jij een brug dan?
Dirk (CRX)

Uhm, nee :lol: maar de plaatselijke garage c.q. autospuiter wel.. En als je daar vaak genoeg komt (lees: je hebt een R5 GTT) dan krijg je vanzelf privileges :lol:
jeroen.k

Kmm. jammer, anders had ik hem zaterdag wel ff willen gebruiken om een vastgebrande plastic taske van mn uitlaat te trekken! Dat kreng stinkt nogal en ik krijg steeds maar kleine stukkies er vanaf! :sad:
Plaats reactie