Hallo,
Een paar maanden geleden heb ik nieuwe vering onder mijn R5 GT Turbo laten zetten (Koni). Dit omdat mijn auto zo erg laag en stug was dat er bijna niet mee te rijden viel. Nu is hij iets hoger en veert beter maar staan mijn voorwielen scheef eronder. Ik heb hem al uit laten lijnen maar het scheel niets. Als ik mijn stuur recht heb staan vallen mijn voorwielen boven verder naar binnen dan onder. Zoals hier aangegeven: /---\
Wat kan ik hier aan doen???
Gr. Profiler.
Wat is het voor een auto. Phase 1 of Phase 2. Niet dat het zometeen is dat ze je de verkeerde schokdempers hebben gegeven.
Dan kan het voorkomen dat je wielen //----\\
zo komen te staan.
we horen het wel
Dan kan het voorkomen dat je wielen //----\\
zo komen te staan.
we horen het wel
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Hallo,
Ik heb een phase 2 maar dat heb ik ook opgegeven bij aanschaf van de veren. Ik heb ze bij CAP carcosmetics laten monteren.
Ik heb een phase 2 maar dat heb ik ook opgegeven bij aanschaf van de veren. Ik heb ze bij CAP carcosmetics laten monteren.
Dat kan wel maar niet zo extreem als bij mij. Voorheen stonden de wielen wel recht en toen was hij nog lager als nu en origineel staan ze ook bijna recht.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
ja dat heb ik dus ook een beetje bij mijn clio. De binnen kant van mijn banden slijt meer dan de buitenkant
johan
-----------------
<a href="http://carz.all.at">carz.all.at</a>
[ This message was edited by: Johan de clio man on 2002-03-12 19:38 ]
johan
-----------------
<a href="http://carz.all.at">carz.all.at</a>
[ This message was edited by: Johan de clio man on 2002-03-12 19:38 ]
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
ik heb mijn clio pas. ik heb er zelf niet verlaagd of zo. maar volgens mij ligt het aan de stuur(stang)kogels zie topic:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 2&forum=18" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... orum=18</A><!-- BBCode End -->
johan
-----------------
<a href="http://carz.all.at">carz.all.at</a>
[ This message was edited by: Johan de clio man on 2002-03-12 19:59 ]
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 2&forum=18" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... orum=18</A><!-- BBCode End -->
johan
-----------------
<a href="http://carz.all.at">carz.all.at</a>
[ This message was edited by: Johan de clio man on 2002-03-12 19:59 ]
Meer negatief camber kan komen door een andere veerpoot of zelfs een verkeerde veerpoot,na verlagen staan de wielen ook meer negatief maar dat is bij jou dus andersom begrijp ik.Zijn er kompleet nieuwe veerpoten onder gekomen?Overigens is het zo dat door negatief camber insturen in korte bochten makkelijker gaat net als meer negatieve sporing,alleen rechtuit wordt hij dan iets zenuwachtiger.
Zou toch ff kijken of je wel de goede veerpoten hebt. Volgens mij staat op de site van Koni wel het juiste typenr. Met een beetje mazzel staat dat ook ergens op je veerpoten of heb je de doos nog. Want voor zover ik gehoord heb kan het scheef staan inderdaad komen door het monteren van ph1 veerpoten op een ph 2 of andersom. En na mijn recente %^$#@$&^$ ervaringen met Mr Koni kijk ik nergens meer van op.
door negatief camber stuurt je auto makkelijker in de bochten zelf en bij het insturen...maar teveel is ook zeker niet goed omdat je dan teveel bandoppervlak met het wegdek verliest...succes ermee
ps. hoop dat ik niet hetzelfde probleem krijg als ik over een maand onder mijn Clio ook Koni's laat zetten
ps. hoop dat ik niet hetzelfde probleem krijg als ik over een maand onder mijn Clio ook Koni's laat zetten
