Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Anonymous

Hallo,

Een paar maanden geleden heb ik nieuwe vering onder mijn R5 GT Turbo laten zetten (Koni). Dit omdat mijn auto zo erg laag en stug was dat er bijna niet mee te rijden viel. Nu is hij iets hoger en veert beter maar staan mijn voorwielen scheef eronder. Ik heb hem al uit laten lijnen maar het scheel niets. Als ik mijn stuur recht heb staan vallen mijn voorwielen boven verder naar binnen dan onder. Zoals hier aangegeven: /---\
Wat kan ik hier aan doen???

Gr. Profiler.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Wat is het voor een auto. Phase 1 of Phase 2. Niet dat het zometeen is dat ze je de verkeerde schokdempers hebben gegeven.
Dan kan het voorkomen dat je wielen //----\\
zo komen te staan.

we horen het wel
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Race wagens hebben vaak de wielen toch ook zo scheef staan. wat word daar mee bereikt. Betere wegligging?
There will be plenty of time to rest when your dead
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

In de bochten heb je dan meer grip.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Dus als ik zo van michel begrijp is dat als je phase2 schokdempers onder een phase1 stopt je wielen dan zo scheef staan.
There will be plenty of time to rest when your dead
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Kennelijk, maar dat zou ik niet weten.
Anonymous

Hallo,

Ik heb een phase 2 maar dat heb ik ook opgegeven bij aanschaf van de veren. Ik heb ze bij CAP carcosmetics laten monteren.
Frank V.
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 16 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag, Nederland

bij elke 5 gt staan de wielen negatief afgesteld daar valt niets aan te doen, dat hoort zo!!!!
Anonymous

Dat kan wel maar niet zo extreem als bij mij. Voorheen stonden de wielen wel recht en toen was hij nog lager als nu en origineel staan ze ook bijna recht.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ja dat heb ik dus ook een beetje bij mijn clio. De binnen kant van mijn banden slijt meer dan de buitenkant

johan
-----------------
<a href="http://carz.all.at">carz.all.at</a>
[ This message was edited by: Johan de clio man on 2002-03-12 19:38 ]
Anonymous

Is dit ook gekomen na installatie van nieuwe (andere) veren?
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ik heb mijn clio pas. ik heb er zelf niet verlaagd of zo. maar volgens mij ligt het aan de stuur(stang)kogels zie topic:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 2&forum=18" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... orum=18</A><!-- BBCode End -->

johan
-----------------
<a href="http://carz.all.at">carz.all.at</a>
[ This message was edited by: Johan de clio man on 2002-03-12 19:59 ]
Anonymous

Dank je, ik zal daar es even kijken.

Gr. Profiler
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Meer negatief camber kan komen door een andere veerpoot of zelfs een verkeerde veerpoot,na verlagen staan de wielen ook meer negatief maar dat is bij jou dus andersom begrijp ik.Zijn er kompleet nieuwe veerpoten onder gekomen?Overigens is het zo dat door negatief camber insturen in korte bochten makkelijker gaat net als meer negatieve sporing,alleen rechtuit wordt hij dan iets zenuwachtiger.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Zou toch ff kijken of je wel de goede veerpoten hebt. Volgens mij staat op de site van Koni wel het juiste typenr. Met een beetje mazzel staat dat ook ergens op je veerpoten of heb je de doos nog. Want voor zover ik gehoord heb kan het scheef staan inderdaad komen door het monteren van ph1 veerpoten op een ph 2 of andersom. En na mijn recente %^$#@$&^$ ervaringen met Mr Koni kijk ik nergens meer van op.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

door negatief camber stuurt je auto makkelijker in de bochten zelf en bij het insturen...maar teveel is ook zeker niet goed omdat je dan teveel bandoppervlak met het wegdek verliest...succes ermee

ps. hoop dat ik niet hetzelfde probleem krijg als ik over een maand onder mijn Clio ook Koni's laat zetten :S
Plaats reactie