hallo knutselaars,
nou heb ik het bekende kwaaltje dat de raamlijst onder de voorruit rot is, kan ik hiervoor een vervangend stuk plaatwerk aankomen??
BVD
Stuk plaatwerk? Zal wel gewoon plaatje lassen worden.
Alleen ben ik bang dat je je ruit zal moeten verwijderen, en dat wil nog wel 's ten koste gaan van de ruit (lees: 9 vd 10x dat je de ruit verwijderd spat ie uit elkaar).
Alleen ben ik bang dat je je ruit zal moeten verwijderen, en dat wil nog wel 's ten koste gaan van de ruit (lees: 9 vd 10x dat je de ruit verwijderd spat ie uit elkaar).
En lees ook <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 5&forum=18" TARGET="_blank">dit</A><!-- BBCode End --> ff. 
Voorruitlijst is te bestellen.
Zoiets heet een parravan ( weet niet of je het zo schrijft trouwens.
Heb dit zelf al laten uitzoeken voor m'n eigen GTT.
Ik ga er in ieder geval een halen, dan weet ik zeker dat het niet K#T gerepareerd wordt.
Je kan trouwens ook een complete carroserie kopen, kost rond de 4000 ouderwetse guldens.
( ja, ook al laten uitzoeken. )
Ik ga er in ieder geval een halen, dan weet ik zeker dat het niet K#T gerepareerd wordt.
Je kan trouwens ook een complete carroserie kopen, kost rond de 4000 ouderwetse guldens.
On 2002-03-11 17:55, Eric H
wrote:
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar Eric, de parravan is dat lullige plastic kapje die de ruimte afdekt tussen je schutbord en je voorraam, dus boven je kachelventilator.
Nou het spijt me zeer, maar ik heb het na gevraagd bij een schade herstelbedrijf.
Ik hoop dat zij toch weten hoe dat heet.
Anders geeft het zo'n rotzooi met lassen.
Maar misschien zitten zij er wel 3Km naast, kan ook hoor.
Ik hoop dat zij toch weten hoe dat heet.
Anders geeft het zo'n rotzooi met lassen.
Maar misschien zitten zij er wel 3Km naast, kan ook hoor.
On 2002-03-11 19:15, Rudo
wrote:On 2002-03-11 17:55, Eric H
wrote:
Goed gedaan jongen, kan ik weer voor(r)uit!!
Bestaan die nog joh, nieuwe carrossen?? Heftig.
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar Eric, de parravan is dat lullige plastic kapje die de ruimte afdekt tussen je schutbord en je voorraam, dus boven je kachelventilator.
Dank je wel voor de tip!On 2002-03-11 15:47, Goof
wrote:
Stuk plaatwerk? Zal wel gewoon plaatje lassen worden.
Nogmaals dank voor de tips, ben net bij Renault in Den-Bosch geweest. Complete lijst zal 120 euro kosten excl. dus inclusief 144 euro. niet goedkoop maar ja Pièces d'origine dus....aan 't werk.
P.s. ruit is stuk dus kapot kan ie niet meer
P.s. ruit is stuk dus kapot kan ie niet meer
Ehh, die jongen had het over een rand om de gehele voorruit...ik weet 't niet precies, hij kende het ook niet en had gebeld.. maar ik vermoed dat het tot aan het dak loopt ongeveer..Maar ik heb in principe alleen de onderste rand nodig, wat weghalen en er inlassen. Ik ga morgen wat andere bedrijven bellen voor meer info..ik zal dus nog een update geven.
Heb verder nog geen ander vervangend stuk kunnen vinden)-: helaas, maar volgende week gaat de voorruit er uit en dan zie'k wel hoe het er mee is (hoop dat 't meevalt)..Houd me op de hoogte aub als jullie iets vinden.
Ps. misschien kun je samen hetzelfde bestellen zo dat ze korting geven..
Ps. misschien kun je samen hetzelfde bestellen zo dat ze korting geven..
Bij mij moet er (natuurlijk) ook wat aan de onderkant van het raam gelast worden.
Maar ik dacht dat het raamframe gewoon een vast deel van de carrosserie was, wat ook niet los te krijgen was.
Als je hem hebt wil ik er graag meer van weten
Maar ik dacht dat het raamframe gewoon een vast deel van de carrosserie was, wat ook niet los te krijgen was.
Als je hem hebt wil ik er graag meer van weten

He hallo :_),
tsja, dus..de voorruit heb ik laten vervangen.
Eerst de oude laten verwijderen, alle oude kit weggehaalt en dan kun je goed zien hoe het er mee gestelt is. Gaten onder èn boven in de lijst!! Het viel toch mee, de boel is nu opgeknapt met polyester-hars, opnieuw geprimed en een mooie nieuwe ruit. Ik heb dus niks (hoeven) lassen. Echter als je een nieuwe parravane haalt (zo heet 'ie)dan moet die onder de spatborden gemonteerd worden en boven vastgelast, dit is absoluut geen pretje denk ik...
Succes ermeeeeee!
tsja, dus..de voorruit heb ik laten vervangen.
Eerst de oude laten verwijderen, alle oude kit weggehaalt en dan kun je goed zien hoe het er mee gestelt is. Gaten onder èn boven in de lijst!! Het viel toch mee, de boel is nu opgeknapt met polyester-hars, opnieuw geprimed en een mooie nieuwe ruit. Ik heb dus niks (hoeven) lassen. Echter als je een nieuwe parravane haalt (zo heet 'ie)dan moet die onder de spatborden gemonteerd worden en boven vastgelast, dit is absoluut geen pretje denk ik...
Succes ermeeeeee!
Dus je moet hem boven aan het dak lassen en dit dan weer zo goed mogelijk vlak maken?
Bij mij valt de roest eigenlijk wel mee, maar als een "raamkozijn" nou makkelijk te vervangen zou zijn had ik dat waarschijnlijk wel gedaan...dus niet...dan maar opknappen
Bij mij valt de roest eigenlijk wel mee, maar als een "raamkozijn" nou makkelijk te vervangen zou zijn had ik dat waarschijnlijk wel gedaan...dus niet...dan maar opknappen