Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
TURBODJ
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 3 feb 2002 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Heb pas een turbodrukmeter gekocht. Kan ik die gewoon aansluiten op de bestaande slang die naar de standaard meter loopt? Of krijg je dan een foutieve aflezing?
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Nee, je moet hem op je vacuumslang die van de carburateur naar de onsteking loopt aansluiten.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
TURBODJ
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 3 feb 2002 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Dat is dus dezelfde slang als waar je de dump valve op aan sluit toch?
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Ja, klopt!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Altijd handig als ie het toch wel goed doet :smile:
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

On 2002-03-11 14:20, Michiel
wrote:
Nee, je moet hem op je vacuumslang die van de carburateur naar de onsteking loopt aansluiten.
Dan meet je wel de druk onder de gasklep!

:lol:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

op de turbodrukmeter zie je toch ook je onderdruk. En dat kan alleen maar als je onder de gasklep meet. Dus je moet em aansluiten onder de gasklep.

met je :lol: !
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Je kunt hem gewoon met behulp van een T stukje bij de standaard drukmeter aansluiten.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

On 2002-03-11 17:57, robert
wrote:
op de turbodrukmeter zie je toch ook je onderdruk. En dat kan alleen maar als je onder de gasklep meet. Dus je moet em aansluiten onder de gasklep.

met je :lol: !
Dat heeft hij niet verteld!!

:lol:
[ This message was edited by: Sander on 2002-03-12 06:41 ]
TURBODJ
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 3 feb 2002 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Heb de meter eerst aan de bstaande slang gekoppeld. Meter gaf 0,75 Bar aan. Daarna aangesloten op de vacuumslang die naar de ontsteking loopt. Bij stationair draaien geeft de meter dan -0,7 bar aan. Bij gas geven (stilstand) gaat hij richting de nul en bij gas los laten schieten hij naar de -1 (de meter gaat niet verder). Rijdend geeft de meter dan bij vol gas +0,7 bar aan. Ten eerste klopt dit zoals hierboven beschreven en ten tweede welke aansluiting geeft de beste meeting.
jetab
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Contacteer:

Als je de druk onder de gasklep wilt meten, moet je dan zelf een aansluiting in het inlaatkanaal maken? Of is er een bestaande slang die je kan gebruiken? Geloof het niet of wel? Maar als je 'm onder de gasklep aansluit dan weet je weer niet hoeveel bar je turbo leverd. Druk verschil is iets van 0.2 over de gasklep toch? Dus als je na de gasklep 1.2 meet dan levert je turbo misschien wel 1.4bar????

Dan nog een vraag, waar zit het verlies van 0.2 bar over de gasklep in????
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Als je geintresseerd in de belasting van je motor, kan je 'm 't beste na de gasklep aansluiten. Dit is het meest informatief, zeker als de meter ook onderdruk aankan.
De aansluiting zit wel op je spruitstuk, eventueel met een t-stukje op de ontsteking.

Uiteraard heb je wat drukval over de carburateur. Gewoon stromingsverlies Jetab, wel eens gezien hoe ongelovelijk klein zo'n ding is? (beetje brommer heeft een grotere carburateur, serieus). Maar in standaard situatie valt 't nog wel mee, als de meting van TUrboDJ een beetje betrouwbaar is, 0.5 bar.
Plaats reactie