Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
jeroen.k

Ik heb dus nog nooit een versterker in mn auto gezet en vraag me nu af hoe ik em aan moet sluiten. Het gaat me puur om de stroom (speakers lukt wel) Ik heb zo'n aansluitsetje gekocht met van die dikke draden! Nu weet ik wel dat de plus op mn accu moet en de min op de carrosserie, maarrr... Ik wil de versterker onder mn dash hangen (kan ik gewoon aan de knoppies draaien) en ik wil dat de versterker alleen maar aan kan als mn contact ook aanstaat!
Dirk (CRX)

Nee, je versterker gaat alleen aan, als de radio ook aangaat. Je hebt een remote-stroom-uitgang op de meeste radio's zitten (zelfde draad voor de electrische antenne), die moet je weer op de remote ingang van je versterker plaatsen (meestal tussen de ground en + in) en dan spingt hij/zij aan als de radio aangaat.
jeroen.k

klopt dat zit bij mij ook zo, maar die uitgang zit niet op me radio (heb zo'n beetje de goedkoopste JVC met cd-speler), maar als ik dat dan dus zo aan zou kunnen sluiten gaat de verserker met de radio aan, dat is mooi, maar...hoe sluit ik de rest nou aan? Waar vindt ik de juiste aansluiting voor de plusdraad?? Waar kan ik dan het handigst de min aan zetten??? (ben echt een leek op electro-gebied)
Dirk (CRX)

Kom even online op MSN.

tequila_bear@hotmail.com
jeroen.k

Zit hier op mn werk en daar hebben ze een fire-wall tegen MSN, zal dus niet gaan! :sad:
Dirk (CRX)

jij hebt dus geen TULP(RCA) uitgang op je radio? hmmmzz.. dan kun je ook moeilijk een versterker aansluiten.. Je kunt het dan nog via de high input doen, mocht je versterker deze hebben? dat is voor links, rechts en een centrale massa. Hier kun je de speakeruitgangen van je radio rechtstreeks weer inpluggen zodat het in principe 2x versterkt wordt.
Dirk (CRX)

Jeroen, waar woon jij??

Want als je met electrisch gaat prutsen, zeker als het rechtstreeks van de accu afkomt moet het wel goed gebeuren, anders kun je kortsluiting en spontane ontbranding krijgen!
jeroen.k

Die Tulp aansluitingen heb ik wel (high-input op mn versterker ook BTW), maar die elektrische antenne bediening voor versterker aanzetten als je radio aangaat zit er volgens mij niet op. Ik woon in Harderwijk BTW, als je me zou willen helpen met aansluiten, graag!!!
Dirk (CRX)

Betaal jij de helft v/d benzinekosten? :lol:

Dan wil ik je natuurlijk wel helpen.. zaterdag ben je de eerste, want door de weeks zit ik met mijn vaste baan..
Riël
Über-Spammer

Maak voor die remote dan gewoon een knopje waar je 12v erop zet. Simpel, heb ik ook, en kun je je radio gewoon aanzetten zonder versterker. (boxen vóór)
jeroen.k

Kan Zaterdag (als mn vriendin het goed vindt) ook wel naar jou komen! Heb doordeweeks ook gewoon vaste baan enzo.
Dirk (CRX)

Is ook goed :lol: Dirk's knutselhoek :lol:
Anonymous

On 2002-03-11 10:13, jeroen.k
wrote:
Die Tulp aansluitingen heb ik wel (high-input op mn versterker ook BTW), maar die elektrische antenne bediening voor versterker aanzetten als je radio aangaat zit er volgens mij niet op.
Als je tulip uitgangen hebt dan heb je ook een remote, kijk maar ff goed in het boekje van je radio. (of aansluitschema)

Je kan je versterker beter gewoon ergens stealthy in bouwen, want als je hem eenmaal hebt afgesteld hoe je nergens meer aan te draaien
Dirk (CRX)

Wat Paul zegt.. Maar als je hier komt, komt dat helemaal goed!! :lol:
jeroen.k

Waar kan ik Dirk's knutselhoek vinden dan?? En hoe laat opent Dirk's knutselhoek? :lol:
Dirk (CRX)

De oprit bij ons thuis, tussen 11:00 en 18:00 geopend..

Menaldum, Friesland.

Bel anders effe joh, spreken we zo wel wat af.

06-28637897.
jeroen.k

Bel je vanmiddag wel ff. Moet ff antwoord van mn vriendin afwachten, anders wordt ze boos!:lol:
Dirk (CRX)

ach gutteke, zittie een beetje onder het plak?? :lol:
Paanz

Zitten er iso connectors op die radio, 2 van die zwarte stekkerblokken met acht pootjes, dan heb ik (of iemand anders) misschien wel een aansluitschema van zo'n connectorblok.
jeroen.k

ach gutteke, zittie een beetje onder het plak??
Hoe kom je dr bij??? :lol:
Dirk (CRX)

On 2002-03-11 10:44, Paanz
wrote:
Zitten er iso connectors op die radio, 2 van die zwarte stekkerblokken met acht pootjes, dan heb ik (of iemand anders) misschien wel een aansluitschema van zo'n connectorblok.
Staat er altijd op :lol: (met witte lettertjes op de gekleurde draadjes, kan nooit fout gaan!)

Maar no fear, Dirk is here :lol: serieus nu.. als je van je vriendin mag, is het gewoon geregeld! Komt hij/zij er perfect in.
jeroen.k

prima, zodra ik toestemming heb van de baas bel ik je!! :lol:
Dirk (CRX)

Okay, om hier maar verder te gaan over mijn schroevendraaier.. :smile: komt wel goed joh.. is niet veel haast bij.. trouwens, bevalt de ICE nog steeds? is het inmiddels gelukt die dorpel los te krijgen om de draden er goed onder te leggen en de SUBROL vast te krijgen?
jeroen.k

Haha heb het nog niet eens geprobeerd! Maar mn vriendin is ziek, dus ik heb het hele weekend de tijd! Bevalt nog steeds prima, maar wil voorin de auto wat meer geluid hebben en die marquant gevallen wil ik er ook uit hebben, dus moet nog wel wat mooier worden allemaal! Heb nu alleen maar veel bass! maar ja, geld hè!
Dirk (CRX)

Beterschap voor je vriendin.. ennuh, die speakers, je weet de weg.. ik ben de volgende keer vast iets gezonder, dus we komen er beide wel uit!
rasit..

ik wil in mijn clio 16v in de voordeuren nog goede speakers hebben, iemand ervaring hiermee, moet ik zelf van die houten boxen maken om in die deuren te plaatsen of is er al genoeg ruimte..
Dirk (CRX)

als je nu eerst eens begint met kijken, daarna met het stellen van, wellicht onnodige vragen :lol:
jeroen.k

idd, ligt er ook weer aan wat voor speakers je erin wilt zetten!
Dirk (CRX)

Nou precies.. als je er bijvoorbeeld 20cm monsters in wilt hebben (GOODLUCK!) :lol:
rasit..

laat ook maar..
jeroen.k

ok
rasit..

ok
Dirk (CRX)

Nou hè, joh, wist niet dat je boos werd.. Voor alle duidelijkheid.. voor zover ik weet past er standaard in een Clio16v deur iets van 13cm. Maar je kunt het zo verbouwen met hout (lees: of MDF of Polyester) dat er 16,5cm of zelfs 20cm in past, dan komen ze uiteraard wel wat verder naar voren te staan (maar dat is logisch).
rasit..

ben niet boos maar had alleen andere reacties verwacht, ik heb er geen verstand van en vroeg of iemand er ervaring mee had meer vroeg ik niet, toch nog bedankt
Dirk (CRX)

Nee maar mijn reactie is omdat mensen altijd zo gemakkelijk dingen vragen zonder zelf eerst goed gekeken te hebben.. Ik heb er geen problemen mee dat je de kennis van anderen wilt aanspreken, ik spoor je alleen aan tot eigen denkwerk, heb je toch meer het idee dat je het zelf gedaan hebt.. snap je?
Plaats reactie