Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
jeroen.k

Als ik een tijdje rij in mn 19 (1.4e) en ik stap vervolgens uit dan komt er een ware stank naar me tegemoet! Het ruikt een beetje verbrand ofzo, maar heeft ook iets weg van kattekots!!!Echt een vies luchtje! Rarara wat kan dit zijn? Het komt bij mn rechterachterwiel vandaan en in de auto ruik ik niks!
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Loopt je band niet tegen de zijkant aan(dit zou bijna niet kunnen maar toch) of misschien loopt je rem achter wel aan.
Rijd je auto nu anders als normaal?
Als je het zeker wilt weten moet je effe je achterwiel er afhalen om te kijken of hij ergens tegenaanloop. Je kan ook proberen of je het kan zien als je onder de auto gaat liggen. Suc6 er mee.
Menno

Rotte eierenlucht = katalysator
jeroen.k

Rotte eieren lucht zou kunnen, maar als het de kat is, is het dan normaal dat ik het alleen bij het rechterachterwiel ruik??

De banden lopen niet aan BTW en met rijden merk je er ook niks van!
Menno

nee, alleen bij dat wiel lijkt me dan erg onwaarschijnlijk.
jeroen.k

zouden de remmen dan voor zo'n stank kunnen zorgen?? Dattie aanloopt ofzo? (zijn trommelremmen) en langer rijden is meer stank!
Steven
Car: M536

Misschiend dat de (hand)rem blijft hangen, zoals Edwin opperde.

Dus na ene stuk rijden snel wiel demonteren en erop met je snuffert :smile: *snif* *snif*
jeroen.k

zat zelf ook een beetje aan me remmen te denken, maar...stinkt dat dan ook zo! Ik bedoel ik heb die lucht nu nog in me neus hangen nadat ik vannochtend (om 7.30) ff geroken heb. Is niet een gewoon brandluchtje. Vindt het zelf een beetje naar kots ruiken dat al een dag in de brandende zon ligt!
Menno

remmen stinken heel herkenbaar, niet alleen naar hitte ofzo. Beste kan je ff de temperatuur voelen van beide trommels, na een lange stinkrit.
RickGT TURBO
Contacteer:

Mischien ben je weg gereden terwijl er een beest net een nachtje in je wielkast geslapen had... :smile:

Je weet zeker dat het niet de geur is van je koppelings platen? Rijje "sportief" of gewoon rustig?
jeroen.k

Meestal gewoon rustig (iets sportiever dan normaal) trek alleen flink op als er zo'n lul met een dikke middenklasser links naast me komt staan en dan zn neus half over de streep drukt, voordat ie dan zn gaspedaal bij groenlicht heeft gevonden trek ik al weg en rij ik ze er meestal uit (behalve zoals laatst bij een Audi S4!)
Anonymous

Geef een draai aan je wiel en luister goed of er wat aanloopt en kijk ook of het wiel langzaam langzamer draait en/of 'ie snel stil staat.

De remmen aan de voorkant remmen voor 70-80%, de achterremmen doen vrij weinig.
De handrem afstelling klinkt zeer verdacht, het kan zijn dattie rechts wat strakker staat afgesteld.
jeroen.k

Hahahahaha...Kom ik gister dus thuis, die auto weer vet stinken, dus ik voelen aan die trommelremmen, zijn die dingen niet eens warm ofzo!!! Kijk ik ff onder de auto, zie ik het probleem al: Er is een plastic Boodschappentasje tegen me warme uitlaat aan gewaait!:sad: Die zit er nu dus helemaal om de middenpijp heen gesmeult en reken maar dat dat stinkt!

Nu heb ik gister dus ff met een plamuurmesje onder de auto gelegen, maar ik krijg dat spul er niet af! Iemand hier ervaring mee??:lol: of misschien suggesties?
Anonymous

Op dezelfde manier als eraan plakken, nl. warm stoken.

Gasbrander erop en een gaskap op voor de schadelijke k####rverwekkende gassen die bij brandend plastic vrijkomen.

Wij uit Vlaardingen weten alles van brandende visserschepen en burgemeesters kiezen.....
Anonymous

Heeee, censuur......
Bart V

ohhw, mogen julie alweer naar buiten daar in Vlaardingen???? :grin:
Plaats reactie