Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hallo, ik ben druk bezig met mŽn GTT en wil alles ff spoelen dus ook de olieslangen die op mŽn radiateur zitten, weet iemand hier ik die loshaal, er zit een nieuw radiateur in (zat er net in toen ik hem kocht >-) dus het draait allemaal wel lekker soepel. maar toch. Er zit een borgmoer overheen neem ik aan ?? dit draai je los en dan gewoon de schroefdraad van je olieslang uit je radiateur draaien ?? Gewoon normale draairichtingen ?? Ik hoopt dat iemand ff advies kan geven.

-----------------
It's nice to be important, but it's more important to be NICE. :smile:
[ This message was edited by: Matthijs on 2002-03-10 12:34 ]
Marius

De moer en het schroefdraad is 1 geheel. Als je dus aan de moer draait, draai je dus het schroefdraad eruit.

Voila, its so simple.
Anonymous

Maat die grote moer, is dat geen borgmoer ofzo ??? Het lijt wel of ode over de schroefdraad heen zit die de radiateur in gaat.
Marius

Nee, het is als het ware een soort bout, die hol is en waar de olie doorheen loopt.
Anonymous

Als ik die grote moer los draai kan ik die schroefdraad die in de radiateur wel heen en weer bewegen dus er zit wat los, maarja dan ??? Oja iemand een suggestie om die moeren boven je oliefilter los te kijgen ?? heet stoken ofzo ??

-----------------
[ This message was edited by: Matthijs on 2002-03-09 20:25 ]
Marius

On 2002-03-09 20:24, Matthijs
wrote:
Als ik die grote moer los draai kan ik die schroefdraad die in de radiateur wel heen en weer bewegen dus er zit wat los, maarja dan ???
Als je die moer losdraait, dan draai je als het goed is de schroefdraad zo uit de radiator. Als je hem ver genoeg losdraaid, kun je op een gegeven moment de schroefraad/aansluiting er zo uit trekken.
wrote:
Oja iemand een suggestie om die boeren boven je oliefilter los te kijgen ?? heet stoken ofzo ??
Ik heb geen boeren in mijn auto, maar heetstoken lijkt me geen goed plan met olie.
Anonymous

On 2002-03-09 20:27, Marius
wrote:
wrote:
Als ik die grote moer los draai kan ik die schroefdraad die in de radiateur wel heen en weer bewegen dus er zit wat los, maarja dan ???
Als je die moer losdraait, dan draai je als het goed is de schroefdraad zo uit de radiator. Als je hem ver genoeg losdraaid, kun je op een gegeven moment de schroefraad/aansluiting er zo uit trekken.
wrote:
Oja iemand een suggestie om die boeren boven je oliefilter los te kijgen ?? heet stoken ofzo ??
Ik heb geen boeren in mijn auto, maar heetstoken lijkt me geen goed plan met olie.

Het schijnt goed te kunnen met een snijbrander, niet op snijvlam zetten maar een wat lossere vlam, ik ben zelf niet huiverig voor een fikkie, maar meer voor beschadeging van andere dingen door de vlam/hitte. Ik denk dat er ook een andere manier moet zijn.

-----------------
[ This message was edited by: Matthijs on 2002-03-09 20:35 ]
Marius

Hmmm.... tja, lukt het echt niet op een wat minder ruige manier?
Anonymous

On 2002-03-09 20:37, Marius
wrote:
Hmmm.... tja, lukt het echt niet op een wat minder ruige manier?
Ik heb wel eens gezien dat ze dat in het uiterste geval doen, daar ben ik gelukkig nog niet, ik doe het ook liever niet,l draai ik liever een nippel verrot (over de kop) en zet er een nieuwe op dan dat er meer kapot gaat, maar wat zijn andere opties o het los te krijgen ?? of maken jullie die slangen nooit los ??
Anonymous

Iemand nog suggesties ??
Rudo

wrote:

[/quote]

Het schijnt goed te kunnen met een snijbrander, niet op snijvlam zetten maar een wat lossere vlam, ik ben zelf niet huiverig voor een fikkie, maar meer voor beschadeging van andere dingen door de vlam/hitte. Ik denk dat er ook een andere manier moet zijn.

[/quote]

Wat hebben jullie toch tegen boeren! Zijn ze nog niet genoeg gestraft met die MKZ en BSE?!
Anonymous

Het gaat hier niet om boeren, maar moeren :grin: iemadn nog suggesties om ze los te kunnen draaien ??
Floris
Contacteer:

Ik neem aan dat het gaat over die 2 ijzeren pijpjes die boven en onder de radiateur ingaan... deze moet je gewoon los kunnen draaien... TIP: neem een grote teil eronder, want er komt nog wel een lading olie uit, zorg er dus voor dat je eerst nieuwe olie haalt voordat je aan dit klusje begint! als die moeren niet los komen, WD40 gebruiken of een ander los-maak-middeltje (ik geloof dat die losop heet ofzo...) ze moeten gewoon los kunnen... :smile:
Anonymous

Die moeren in de radiateur gaat allemaal lukken :grin: THNX !! nu alleen nog de twee boven het oliefilter, iemand daar een suggestie voor ??

-----------------
[ This message was edited by: Matthijs on 2002-03-11 19:03 ]
Plaats reactie