Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Hey peoples,

Ik heb een klein vraagje. Het is half ontopic en half offtopic.

Het zit zo.
Mijn vriendin verhuist. Nu hebben ze op de nieuwe adres geen kabel internet. Das dus niet zo mooi voor haar. Haar ouders willen niet dat sanne via de telefoonlijn op internet gaat ofzo en voor de rest is er niks.
Dus ik ben gaan denken voor een mogelijk oplossing. Ikzelf woon er 6 km vandaan en heb kabel. Dus is er geen medium wat 6 km kan overbruggen en een link tussen 2 computers opzetten. Toen had ik het. Packet radio. Met packet radio kun je wel grotere afstanden over bruggen en met een PC com modem kun je een link maken tussen je pc m.b.v. je bakies. Dus mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft. Of misschien wel schema's en dergelijken. Moet natuurlijk wel een modem zijn wat je met een tcp/ip protocol kan aanspreken, en die zijn er heb ik gezien. Maar of internetten ook mogelijk is??
Iemand hier meer info over??

Waarom is het ook een beetje ontopic?
Heel simpel. In mijn Blauwe komt ook een pc met waarschijnlijk een bakje eraan. Pc com eraan en ik heb in een straal van een x km internet in mijn auto :smile:

ik hoor het wel als iemand info erover heeft.

mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Ben

DAT IS LAAANNGGGZAAAAAAMMMM. GAAP af te raden, kan je nog beter met je gsm internetten hehe 10 keer hmm misschien wel 50x sneller hehe
Jesper16v
Contacteer:

Dat is zeker langzaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, kan je beter niet doen.
Gewoon een kabeltje trekken van jullie dak naar haar :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jelmer

hehe dit moet je zeker niet doen.. de MAX snelheid voor 27mc is 2k4 misschien kan je ook nog een 3k6 modempje krijgen maar daar betaal je een fortuin voor. Op de andere banden (433mhz) is het max 14k4 maar om daar op te mogen zenden heb je een vergunning nodig.
NiX©
Michel S.
Contacteer:

Hey people,

Dat het rete traag is, dat was al bekend. Maar als jij alleen op internet mag met het modem voor je mail te checken, en niet eens elke dag, dan is het dus wel een goede oplossing. Want met 3k6 kun je wel mail checken en msn'en moet ook lukken. Maar waarom is het eigenlijk zo traag??

Iedergeval. Is het mogelijk. Volgens mij wel, want er zijn 9600 baud modems uit wat met TCP/IP werken. Daarmee kan je dus met elkaar communiceren en op elkaars netwerk komen. Dus dan moet internet ook erdoor werken.

Als iemand meer info heeft heel graag.

mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Michel S.
Contacteer:

Hey people,

Luc, een vriend van mij, die had waarschijnlijk nog alles liggen voor te packet radio'en. Dus dat mag ik lenen en kijken of het gaat. En zelfs als haal je maar een t@ring lage snelheid ermee. Het hoeft maar voor msn gebruikt te worden en mail. Eventueel ook voor een beetje internet, maar dat zal denk ik toch te traag gaan. Gemiddelde site laden zou dan minuten werk gaan worden.

Er is wel een 56k6 modem uit waar je een omvormer achter meot zetten en dan heb je 56k6 verbinding, maar dat is op de 500Mhz band dacht ik, en daar zal je wel een vergunning voor moeten hebben.
Weet iemand waar ik kan vinden welke banden vrij zijn voor de hobbyist??

mzzl
Patrick

michel,ik heb je gemaild????!!!!:smile:al een paar dagen geleden:sad:
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Packet radio kan op 4800 baud, maar internetten er over heen is echt af te raden, net als mail checken (wat doe je met attachments?)...
Kan ze nog beter een eigen telefoonlijn nemen.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Plaats reactie