Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Ik heb als daily drivert en tot nu toe ook enige auto op dit moment een Renault Express 1.1 uit feb '88 die ik ooit eens voor 500 guldens heb kunnen kopen, in de handleiding (typenummer is F401) stond dat je er 98 ongelood in moest gooien, en van de overlevering (bedrijf waar ik m van heb) hoorde ik dit ook al...

Ik heb het nog niet geprobeert en wil eerst wel eens weten wat de experts er van vinden..., kan je er 95 in gooien?
Ook wil ik weten of er dan geen al te groot (niet meer dan 5%) vermogensverlies op zou kunnen treden, ding is nl. al zo verschrikkelijk traag...

Als het niet zo kan, kan je dan er iets aan doen door iets te veranderen aan de onsteking?
jeroen.k

Heb zelf een tijdje in een R5 TL 1.1 rondgereden, daar heb ik altijd 98 ingegooid! Daar reed die gewoon beter op dan op 95. Ik moest dan ook af en toe loodhoudende tanken (maar, ja auto van begin '86 hè)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb ongeveer een jaar in een Expresse uit 88 rondgetuft als chineesbezorger en tankte alleen maar 95. Er stond 230000 op de klok en hij had motorisch niet veel problemen, dus ik neem aan dat het niet erg is om 95 te tanken.
Anonymous

En die had ook een 1.1?

Er was in die tijd nl. ook nog een 900cc variant (ongelooflijk hé), en die reed volgens mijn boekje (er stonden een paar modellen in) op 95...
Merijn
Über-Spammer

Voor zover ik weet wat het de 1.1. versie, maar 100% zeker weten doe ik het niet.
Anonymous

Als ie met gemak tot 100 ging was het een 1.1, anders een 900, simpel
Merijn
Über-Spammer

Dan was het een 1.1!
Rick

Gewoon 95 in gooien..als ie op een gegeven moment begint te pingelen ff weer 98 er in gooien, want ik rij een gtt en gooi er allen maar 95 in. En hij rijdt er perfect op:smile:
Jan-Geert (Momentsleutel)

ik blijf bij ongelood 98 , das t beste voor de oudere blokjes.
Abel
Über-Spammer

Bedoel je niet met loodvervanger?
Anonymous

Nee!!!, geen loodvervanger, gelukkig niet...

En een GT turbo blok is wel op iets meer bemeten dan deze blokjes, en hadden vaak (iets latere modellen)wel detectors voor octaangehaltes
Dirk (CRX)

Ik heb doorgekregen van verscheidene mensen dat ik vanaf mijn EURO 95 moest overstappen op 98 MLV (Met Lood Vervanger).. Dit omdat het beter was voor de kleppen etc.etc.

Maar ik weet wel dat als je een blok hebt met een kat (lees: katalisator) dat je nooit loodvervanger mag gebruiken!
Anonymous

Geen kat, maar zoals ik al zeg, ik hoef er geen loodvervanger in te mikken...
jeroen.k

wel of geen loodvervanger heeft te maken met harde of zachte kleppen! That's it! Bij motorrevissie worden zachte kleppen vaak gehard!
Plaats reactie