Hoi,
Sinds enige tijd trilt de wijzer van de snelheidsmeter van mijn R5 gigantisch.
Vooral tussen 70 km/h en 130 zwiept hij steeds 5-10 km heen en weer.
Het is niet zo'n groot probleem, maar wel irritant, dat zenuwachtige gejotter. Eerst had ik er nooit last van.
Waaraan kan het liggen en hoe is het op te lossen? (De meter loopt tot 180 km/h trouwens).
Groeten,
Niels
Het gebeurt niet alleen op een hobbelweg, eigenlijk overal. Ik rij 70 % van de tijd op de snelweg.
De ene keer is het er, de andere keer is het trillen weg. Er is geen pijl op te trekken.
Het instrumentenpaneel is wel een paar keer (te vaak?) los geweest, voor het vervangen van een lampje en de aansluiting van de toerenteller (een hele tijd geleden). Het plastic aansluitstuk van de kilometerteller is nog in tact.
Regelmatig hoor ik ook een luid ritselend/tsjielpend geluid vanuit het paneel (boven de 100 km/h en tussen de 20-50). Een klap op de huif doet dan tijdelijk wonderen.
Verder zit de huif (kap) ook los, hij trilt erop los en je kan hem zomaar optillen. Ik vrees dat de koperkleurige aansluitstukjes aan de zijkant zijn beste tijd hebben gehad (te vaak losgeweest denk ik).
Kortom, ik denk dat e.e.a. is "uitgelubberd" door het steeds los & vastmaken.
Ik bedoel, 't is wel een oude Franse auto en een rammel en piep ben ik wel gewend, maar dit loopt de spuigaten uit.
Nou krijg ik een heeeeeleboel geld terug van de belasting (gna gna)
dus ik denk dat ik Renault er ff naar laat kijken (er mankeert wel meer aan).
Greetz
Niels
De ene keer is het er, de andere keer is het trillen weg. Er is geen pijl op te trekken.
Het instrumentenpaneel is wel een paar keer (te vaak?) los geweest, voor het vervangen van een lampje en de aansluiting van de toerenteller (een hele tijd geleden). Het plastic aansluitstuk van de kilometerteller is nog in tact.
Regelmatig hoor ik ook een luid ritselend/tsjielpend geluid vanuit het paneel (boven de 100 km/h en tussen de 20-50). Een klap op de huif doet dan tijdelijk wonderen.
Verder zit de huif (kap) ook los, hij trilt erop los en je kan hem zomaar optillen. Ik vrees dat de koperkleurige aansluitstukjes aan de zijkant zijn beste tijd hebben gehad (te vaak losgeweest denk ik).
Kortom, ik denk dat e.e.a. is "uitgelubberd" door het steeds los & vastmaken.

Nou krijg ik een heeeeeleboel geld terug van de belasting (gna gna)

Greetz
Niels
Think Different: Think Supercinq!
Ook ff een vraagje over mn R19 1.4e (fase2) ik heb geen toerenteller in mn auto, maar ligt die aansluiting er toevallig al wel????? Dan zou ik namelijk van de sloop een paneeltje met toerenteller kunnen halen en die erop zetten!
bij mijn 1.4 energy phase 1 zat de toerenteler gewoon op de stekker van mn instrumentenpaneel. ik weet 99 % zeker dat dat bij jouw ook het geval is. Dus alleen kwestie van ander paneeltje erin zetten.
Mazzel
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-03-06 15:01 ]
Mazzel
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-03-06 15:01 ]
Wat voor 5 heb je super 5,de snelheidsmeter van een GT is in ieder geval electronisch,dus slecht kontakt doet rare dingen.
En voor de 19 mensen,in de meeste 19's zitten alle aansluitingen voor accesoires er ook in,of je moet een goedkope uitvoering hebben,dan vaak niet,ik heb een beverly en daar zitten alle stekers al in.Ook kun je een toerenteller vrij makkelijk aansluiten direkt op de bobine.
En voor de 19 mensen,in de meeste 19's zitten alle aansluitingen voor accesoires er ook in,of je moet een goedkope uitvoering hebben,dan vaak niet,ik heb een beverly en daar zitten alle stekers al in.Ook kun je een toerenteller vrij makkelijk aansluiten direkt op de bobine.