Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
frank_williams

m'n schokbrekers zijn zowel voor als achter een beetje aan het einde van hun latijn. Bij remmen neigt m'n auto naar links en bij hobbels is het een gepiep van jewelste :sad:
doe ik er onverstandig aan om naar de kwikfit te gaan? ik heb niet echt de plaats en kennis om zelf schokbrekers te gaan vervangen...
Anonymous

Kwikshit? Nou zou ff verder kijken, waarom bel je veban niet?
Wouter.

In principe maakt het niet uit als je ze laat vervangen voor weer gewone schokdempers, want of je er zelf monro(?) onder zet of je laat het doen het blijven dezelfde dempers.
frank_williams

Als ik 'm naar Veban breng ben ik 'm weer een dag kwijt. De Kwikfit zit hier vlakbij. Bovendien is Veban denk ik een stuk duurder dan Kwikfit.
Jan-Geert (Momentsleutel)

kwik fit is niks , van die gabriel k#t dempers.. nee geef wat meer uit en zet er monroe onder , kost je iets meer maar gaat veel langer mee
frank_williams

Hebben ze die niet bij Kwikfit dan? Ik ben echt een leek op dit gebied namelijk
Anonymous

Mijn pa had ook gabriel shocks gekocht en die waren na , let wel, 2 dagen verrot. Henk heeft maybe nog goede gebruikte liggen...
frank_williams

Gebruikte? Is dat wel zo'n goed plan om aan gebruikte schokbrekers te beginnen?
Ik heb eigenlijk geen idee wat nieuwe schokbrekers kosten...
Anonymous

Tja, op zich gaan ze lang mee, tis en blijft wel een risk. Nieuw kosten ze btw idd maar 150 guldens, dacht zelfs nog minder. Maar goed waar laat je ze eronder zetten??
Anonymous

Kzou me goed laten informeren als je ze laat vervangen.

tipje voor bij de kwikfit laat je NIETS EXTRAS aansmeren. Daar verdienen ze namelijk op. kom je voor schokdempers, gaan ze hem uitlijnen, je wielen balanceren en dan vinden ze dat je nieuwe remmen moet. NEE, gewoon onbeleefd doen (jij bent de koning) en zeggen dat je alleen de schokdempers wil.
Anonymous

Frank er zit zo ong op elek hoek van de straat ene beunhaas in rdam, je gaat l\naar renault koopt daar een setje shocks, rijdt naar de beun en laat ze eronder hangen..
frank_williams

okee, het is duidelijk. ik ga dus niet naar KF. Bedankt voor jullie antwoorden.
frank
Anonymous

Ik ga er best wel heen, maar dan bedenk ik van te voren wat ik wil hebben.
Anonymous

On 2002-03-04 18:00, Zeeuw wrote:
Tja, op zich gaan ze lang mee, tis en blijft wel een risk. Nieuw kosten ze btw idd maar 150 guldens, dacht zelfs nog minder. Maar goed waar laat je ze eronder zetten??
schokbreker kost nieuw bij de renault dealer excl. btw 62,50 euro...(per stuk) dit zonder de bovenste rubbers en schotels geloof ik...
Bart V

Ik heb voor mn 19 pas 2 voordempers van monroe, type sensatrack erop gegooid, die waren 200 piek per stuk ongeveer geloof ik. Daarnaast heb ik ook gelijk mn veerpootlagers vervangen (moet je altijd doen) die waren 40 piek per stuk (toen nog guldens.

Kost je wel een flinke duit, maar je schokdempers moet je niet op bezuinigen.

Mazzel
Anonymous

Ik heb bij S&G in het gulden tijdperk 4 gele Koni's en veren van Apex laten monteren onder mijn 19.

Koste 1095 piekjes en dat was ook met 8 punts uitlijnen erbij.

Misschien hebben ze daar ook wel wat anders.
Mzzl...:wink:
Plaats reactie