-
- Contacteer:
En als je een Lambda sonde heb kun je die draad dan opsplitsen om daar ook die meter bij te prikken ?
Dat is tussen de 10 en 20% maar 10 procent haal je praktisch alleen maar met knetter harde banden. Volgens de mensen van speedcentre.On 2002-02-28 23:07, Arjen
wrote:
30% lijkt me wel erg veel. Ik heb van verschillende mensen/boeken begrepen dat het meestal rond de 15-20 % ligt. Maar zoals eerder hier al eens besproken: gewoon uitgaan van het vermogen aan de wielen.
-
- Contacteer:
ach ja mijn 19 heeft ook 15 pk meer dan meneer renault geeft en dat is een K&N en een remus eind demper dus dat kan gerust
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ongeveer wel, maar er blijven natuurlijk wel geheimen in zitten.On 2002-03-02 16:51, Repo
wrote:Das nie geringOn 2001-10-02 22:13, GTI1-G60
wrote:
Als je uit een 1300cc 198pk haalt (zonder turbo oid) dan kun je wel tunen!
Weet je ongeveer hoe ze dat gedaan hebben?
Die motor is voor race gebruik, en niet voor straat gebruik!
Dus opstraat zou je niet normaal met e.d. motor kunnen rijden.
De PK's en koppel verloop zijn grillig, en de motor draait rond de 8500rmp.
Inprincipe gaat het allemaal om Flow.
Dus reken maar uit, gladde kop, dikke kleppen. En een super uitlaat systeem.
Heb je het over Freddy's plafon versiering 
Hakkebak R21Turbo
258pk en 407nm aan de motor
219pk aan de wielen
G60, ik heb je is ooit gezegd denk ik dat ik je men cijfertjes ging geven, ook van 0-200, dacht ik! Heb het eigenlijk nog niet te goei uit getest, maar ik kom net niet onder de 20sec in de snelle test in de rapte! En 0-100 was dacht ik 7 of 7.5sec! Ik moet wel zeggen dat ik altijd in een sprintje tegen welke auto dan ook meetstal een auto lengte verlies in de start! Dus van 100-200 is ongeveer een goeie 13sec! Meer betrouwbare meting voor mij vind ikke! Zou het eigenlijk is te goei moete testen, dan weet ik het zeker! Maar voorlopig zult ge het met deze cijferkes moeten doen!
258pk en 407nm aan de motor
219pk aan de wielen
G60, ik heb je is ooit gezegd denk ik dat ik je men cijfertjes ging geven, ook van 0-200, dacht ik! Heb het eigenlijk nog niet te goei uit getest, maar ik kom net niet onder de 20sec in de snelle test in de rapte! En 0-100 was dacht ik 7 of 7.5sec! Ik moet wel zeggen dat ik altijd in een sprintje tegen welke auto dan ook meetstal een auto lengte verlies in de start! Dus van 100-200 is ongeveer een goeie 13sec! Meer betrouwbare meting voor mij vind ikke! Zou het eigenlijk is te goei moete testen, dan weet ik het zeker! Maar voorlopig zult ge het met deze cijferkes moeten doen!
-
Formule 1 motoren, 3 liter V10 600pk+ stuk voor stuk.. hoezo broodje aap? Goed, goed niet alledaagse auto'sOn 2002-03-04 09:15, Menno
wrote:
ff een paar stelregels voor non-turbo motoren:
100 pk/liter: de grens tussen kunst en kitsch
150 pk/liter: fully topsport
>>150pk/liter: broodje aap

Met alle respect. Minder dan 180 is het zeker niet. We hebben het hier over iemand die exact weet waar hij mee bezig is, en hij is de laatste die stoer zou lopen doen over pk's.On 2002-03-04 09:15, Menno
wrote:
ff een paar stelregels voor non-turbo motoren:
100 pk/liter: de grens tussen kunst en kitsch
150 pk/liter: fully topsport
>>150pk/liter: broodje aap
Hee mr kadett, wel ff lezen en rekenen voordat je begint te mopperen!!!!!!!!!!!
150x1.3=195pk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aannemelijk dus dat die motor dat vermogen levert. Hoedanook erg knap werk van die man hoor.
En ok, die stelregels gelden voor het tunen van productiemotoren. Niet voor Formule I dus. Vanwege de extreme budgetten zijn die in staat om motoren te bouwen die bij erg hoge toerentallen heel blijven. En daar krijg je veel vermogen van
. Beetje gewaagde stelling, maar ik denk dat bij F1 90% van 't vermogen geleverd wordt door 't vele geld, en 10% door echt vakmanschap.
[ This message was edited by: Menno on 2002-03-04 09:33 ]
150x1.3=195pk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aannemelijk dus dat die motor dat vermogen levert. Hoedanook erg knap werk van die man hoor.
En ok, die stelregels gelden voor het tunen van productiemotoren. Niet voor Formule I dus. Vanwege de extreme budgetten zijn die in staat om motoren te bouwen die bij erg hoge toerentallen heel blijven. En daar krijg je veel vermogen van

[ This message was edited by: Menno on 2002-03-04 09:33 ]
Sodema GR A BTCC motor/ kitcar motor, 2.0 liter; 280 pk = 140 pk / liter
Gemiddelde GRA S1600 motor; 1.6 liter 220 pk = 137.5 pk / liter
maar dat is dan ook gebouwd om langer mee te gaan......
Gemiddelde GRA S1600 motor; 1.6 liter 220 pk = 137.5 pk / liter
maar dat is dan ook gebouwd om langer mee te gaan......
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.autospeed.com/A_1073/page1.html" TARGET="_blank">Hier</A><!-- BBCode End --> staat uitgelegd wat de beste methode is om te kijken of een auto al dan niet snel is.
Ik heb me altijd blind gestaard op de 0 tot 100 km/u sprint. In het artikel staat uitgelegd dat de beste methode (om auto's te vergelijken) de kwart mijl is.
[ This message was edited by: HotShot on 2002-03-04 10:27 ]
Ik heb me altijd blind gestaard op de 0 tot 100 km/u sprint. In het artikel staat uitgelegd dat de beste methode (om auto's te vergelijken) de kwart mijl is.
[ This message was edited by: HotShot on 2002-03-04 10:27 ]
Over de kwart mijl gesproken 
Hier een leuk filmpje van Zandvoort een paar weken geleden waar een kadett GSi (non-turbo) een Porsche 911 eruit trekt.
Let vooral op de reaktie van het publiek!
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.senjoostens.yucom.be/films/G ... E220PK.mpg" TARGET="_blank">Link naar filmpie</A><!-- BBCode End -->
Hier een leuk filmpje van Zandvoort een paar weken geleden waar een kadett GSi (non-turbo) een Porsche 911 eruit trekt.
Let vooral op de reaktie van het publiek!

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.senjoostens.yucom.be/films/G ... E220PK.mpg" TARGET="_blank">Link naar filmpie</A><!-- BBCode End -->
-
- Contacteer:
Ik wilwel eens een race doen tegen die R5GTT'tjes. Eens zien wie hier de Koning is. Wedden dat ik al jullie 16 kleppertjes, turbootjes, V6-jes en weet ik wat er allemaal rond rijdt er als een tierelier uittrek. Beat my 347 pk monster!!!
En dat haal jij uit een 1400 cc blokkie? Of vergelijk jij appels met peren?On 2002-03-05 02:17, Just the Cook
wrote:
Ik wilwel eens een race doen tegen die R5GTT'tjes. Eens zien wie hier de Koning is. Wedden dat ik al jullie 16 kleppertjes, turbootjes, V6-jes en weet ik wat er allemaal rond rijdt er als een tierelier uittrek. Beat my 347 pk monster!!!
kom maar af met je 347paardjes er zit toch een ezel achter het stuur by the way wil wel eens proberen he met mijn aan vriend verkochte suus van 175pk
Huh ?On 2002-03-05 02:17, Just the Cook
wrote:
heb jij een 347 pk monster ?
Had jij geen Laguna RT met 95 pkOn 2002-03-05 02:17, Just the Cook
wrote:

Of heb je iets nieuws???
Vertel............
-
- Contacteer:
Shit, opeens is de droom afgelopen!! 

-
- Contacteer:
Noemde jij mij een ezel?On 2002-03-05 13:53, gille 21TURBO
wrote:
kom maar af met je 347paardjes er zit toch een ezel achter het stuur by the way wil wel eens proberen he met mijn aan vriend verkochte suus van 175pk
dat is bij ons een gezegde over iemand die stoeft met een hondertal pk's dan zeggen wij en ne ezel achter het stuur, paardjes ezel snap je hem
en hoe zit het hebben we een race of durf je inneens nie meer LOL het enige wat je dan nog ziet is het nummerplaat kleiner en kleiner worden het mijne he
-
Volgens mij probeer je je eruit te lullen, vriend 
grapje ow eerwaarde beneden buur.. gij zijt een goede gozah!

grapje ow eerwaarde beneden buur.. gij zijt een goede gozah!
-
- Contacteer:
Ach laat maar, ik zeg al niks meer... kunnen jullie wel tegen een simpel 8 veetje... 

i feel like chicken tonight
i feel like chicken tonight