De revisie van de carburateur is voltooid, dus nu maar op zoek naar de volgende manier om geld over de balk te smijten.
Dinsdag a.s. komt iemand van C&E Parts bij Improve Tuning over de vloer. Ik ben van plan om dan mijn (behoorlijk goede) turbo mee te geven voor revisie en modificatie. C&E Parts claimt een vermogenstoename van zo'n 25 pk na revisie (tov nieuwe standaard turbo). Nagenoeg alles wordt vervangen. Klinkt goed (lees duur).
Wellicht is het verstandig om echter voor een andere maat turbine en of compressor wiel te kiezen. De rest van de auto is ook al redelijk opgefokt.
Heeft iemand ervaring met een andere afmeting van het turbine dan wel compressor wiel en zo ja, welke maten, welke resultaat, etc. etc.
Alle informatie is welkom!
[ This message was edited by: HotShot on 2002-03-03 01:22 ]
Dat is correct!

Ik weet niet wat dit moet gaan kosten maar waarom koop je gewoon niet een hybride turbo of een t2.5 of een t3..
Wat kost zo'n T2.5 en T3 dan en wat is het vermogen winst???On 2002-03-03 13:21, Job-turbo
wrote:
Ik weet niet wat dit moet gaan kosten maar waarom koop je gewoon niet een hybride turbo of een t2.5 of een t3..
Vermogen winst krijg je door 2 dingen.
Hogere turbodruk.
en effectievere turbo. Je turbo heeft een bepaald gebied waar die harstikke effectief is. daar elvert die de meeste druk met de minste warmte toename van de lucht. Dus als je turbo effectiever wordt, dan krijg je iets meer vermogen. Maar nooit 25 PK. Die krijg je denk ik alleen door de druk een 0,4 bar omhoog te gooien.
Verder nog iets. Een andere turbo met dezelfde druk als die andere turbo zou niet meer vermogen schelen. Maar toch kan die flink sneller worden. Namelijk als de nieuwe turbo veel eerder opkomt en eerder op druk is. Dan veranderd het 1 en ander aan je vermogens- en koppellijn. Als jou motor dan een paar honderd toeren eerder al volle druk heeft en meer vermogen bij lager toerental als normaal, scheelt dat natuurlijk ook weer.
Wat de prijs is, geen idee. Maar ik heb toen gebeld met C&E en die konden ook mijn turbo modificeren zodat ik geen hybride turbo hoefde. Kosten plaatje:2000-2600 gulden, afhankelijk wat ik wilde. maar mijn smaak kon tegen de 2600 piek aanlopen en misschien nog wel hoger.
Heb me toen voor 3200 piek een hybride turbo met nokkenstok en klepveren laten overkomen. Turbo koste iets van 2200 piek en dan had ik een nieuwe turbo zonder inlevering van de oude. Vondt ik net een beter aanbod.
hopelijk heb je iets aan de info.
mzzl
Hogere turbodruk.
en effectievere turbo. Je turbo heeft een bepaald gebied waar die harstikke effectief is. daar elvert die de meeste druk met de minste warmte toename van de lucht. Dus als je turbo effectiever wordt, dan krijg je iets meer vermogen. Maar nooit 25 PK. Die krijg je denk ik alleen door de druk een 0,4 bar omhoog te gooien.
Verder nog iets. Een andere turbo met dezelfde druk als die andere turbo zou niet meer vermogen schelen. Maar toch kan die flink sneller worden. Namelijk als de nieuwe turbo veel eerder opkomt en eerder op druk is. Dan veranderd het 1 en ander aan je vermogens- en koppellijn. Als jou motor dan een paar honderd toeren eerder al volle druk heeft en meer vermogen bij lager toerental als normaal, scheelt dat natuurlijk ook weer.
Wat de prijs is, geen idee. Maar ik heb toen gebeld met C&E en die konden ook mijn turbo modificeren zodat ik geen hybride turbo hoefde. Kosten plaatje:2000-2600 gulden, afhankelijk wat ik wilde. maar mijn smaak kon tegen de 2600 piek aanlopen en misschien nog wel hoger.
Heb me toen voor 3200 piek een hybride turbo met nokkenstok en klepveren laten overkomen. Turbo koste iets van 2200 piek en dan had ik een nieuwe turbo zonder inlevering van de oude. Vondt ik net een beter aanbod.
hopelijk heb je iets aan de info.
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Bij revisie van een normale motor claimen de meeste bedrijven ook een betere prestatie qua PK's. lijkt me logisch, een motor wordt in hoog temp geproduceerd, als ie het maar goed doet, op de rest wordt niet gelet, dus finetuning. Bij de revisie van een turbo bij C&E kun je het denk ik vergelijken met een blauwdruk van je blok wat ze met je Turbo hebben gedaan, de boel is geoptimaliseerd 

Feit blijft: 1 bar met een hybride turbo levert net zoveel vermogen als 1 bar met een gewone of versleten turbo. Het versscil zit hem er in dat een hybride beter oppakt en vaak een hogere theoretische druk aankan, en hier vaak ook al op afgestelt staat.
25 pk winst kan eigenlijk zoals michel S. al aangaf komen uit een hogere druk...
Naar ik meen stond die bij jou al niet helemaal standaard meer...
25 pk winst kan eigenlijk zoals michel S. al aangaf komen uit een hogere druk...
een verbetering aan 't turbofront kan ook als gevolg hebben dat de turbine bij dezelfde vuldruk minder vermogen opneemt. Daardoor minder tegendruk aan de uitlaatkant, en dus iets meer vermogen. Maar geen 25 pk bij dezelfde druk. 25 pk vanwege meer druk kan natuurlijk wel.
rev it like a rental
Das domme logica, 1 bar is een bar, hehe, maar als jj hem een keer op bar afstelt, en dat ding slijt dan levert ie echt geen 1 bar meer hoor !! Een normale turbo lever standaars zoveel bar, als je hem laat optimaliseren levert ie hoogstwaarschijnlijk meer bar dus kijrg je meer PKŽs lijkt me logischOn 2002-03-03 22:03, Tijn
wrote:
Feit blijft: 1 bar met een hybride turbo levert net zoveel vermogen als 1 bar met een gewone of versleten turbo. Het versscil zit hem er in dat een hybride beter oppakt en vaak een hogere theoretische druk aankan, en hier vaak ook al op afgestelt staat.

Hi pat, mijn 21 ondergaat een open hart operatie, nadat ik 'm opgeblazen had.On 2002-03-03 22:07, patrick b
wrote:
menno hoest met jouw 21,die heb ik gemist vandaag,vond het viertje ook wel gaaf.heb je daar nog plannen mee?
Met 't viertje heb ik niet echt plannen meer, 't zit er zo onderhand allemaal wel op en aan

ja openhart operatie ik heb het gelezen ja,eindelijk wat stuk dus je hebt wel genoeg vermogen
maar ff serieus wat zit er aan te komen wat vernieuwen betreft,je had gesmolten zuigers?
wat moet ik me nu hierbij gaan voortsellen wat revisie betreft?
btw ik vindt het viertje ook wel grappig zo,is het ook een echte wolf in verkeerde kleertjes
of valt dat wel mee.
maar ff serieus wat zit er aan te komen wat vernieuwen betreft,je had gesmolten zuigers?
wat moet ik me nu hierbij gaan voortsellen wat revisie betreft?
btw ik vindt het viertje ook wel grappig zo,is het ook een echte wolf in verkeerde kleertjes
heb je nog plannen?? Ding is uitgerust met een renault radio met cd wisselaar en Bediening aan het stuur. En dan nog de technische snufjes onder de motorkap. Denk dat dit toch 1 van de meest geavenceerde 4-tjes is. Ik vondt hem in ieder geval super tof. En dat van een niet 4-fan.On 2002-03-03 22:14, Menno
wrote:
Hi pat, mijn 21 ondergaat een open hart operatie, nadat ik 'm opgeblazen had.
Met 't viertje heb ik niet echt plannen meer, 't zit er zo onderhand allemaal wel op en aan![]()
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Wat is daar nou domme logica aan... Ik zeg toch "die 1 bar levert" en niet "die ooit op 1 bar stond" ?On 2002-03-03 22:12, Matthijs
wrote:
On 2002-03-03 22:03, Tijn
wrote:
Feit blijft: 1 bar met een hybride turbo levert net zoveel vermogen als 1 bar met een gewone of versleten turbo. Het vershcil zit hem er in dat een hybride beter oppakt en vaak een hogere theoretische druk aankan, en hier vaak ook al op afgestelt staat.
Das domme logica, 1 bar is een bar, hehe, maar als jj hem een keer op bar afstelt, en dat ding slijt dan levert ie echt geen 1 bar meer hoor !! Een normale turbo lever standaars zoveel bar, als je hem laat optimaliseren levert ie hoogstwaarschijnlijk meer bar dus kijrg je meer PKŽs lijkt me logisch
Het enige wat ik zeg is dat je vermogenswinst alleen uit een hogere druk komt, en dat betoog je zelf ook , lijkt me niet dat je dat zo dom vind dus.
ha die michel,heel thuisgekomen
zeg ben je de volgende keer op tijd bij me:lol:dan kunnen we nu alvast afspreken:lol::lol::lol::lol:
leuk je weer gezien te hebben
hoe is het eigenlijk met je vriendin haar rijbewijs?
zeg ben je de volgende keer op tijd bij me:lol:dan kunnen we nu alvast afspreken:lol::lol::lol::lol:
leuk je weer gezien te hebben
hoe is het eigenlijk met je vriendin haar rijbewijs?