Ik ondervind tijdens het rijden met m'n 5gtt kleine haperingen. Net of ie heel iets inhoud. Niet erg sterk waarneembaar maar wel irritant als je er op gaat letten.
wat kan dit zijn..
enige specificaties:
Magnecor Ontstekingskabels.
Nieuw Hitteschild op turbo.
Nieuwe koppakking en spruitstukpakking.
Gereviseerde carborateur.
Dumpvalve.
CO ca. 1%, Stationair 1000 rpm.
ca 0.8 bar.
Alvast bedankt.
Link 1<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 4&forum=18" TARGET="_blank">Topic zelfde probleem 1</A><!-- BBCode End -->
Link 2:<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 80&forum=6" TARGET="_blank">Oplossing probleem 1 (mogelijk ook voor jou)</A><!-- BBCode End -->
-----------------
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/ring2002" TARGET="_blank">[ RING 2002 ]</A><!-- BBCode End --> - <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/rtc" TARGET="_blank">[ RTC auto dbase ]</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Marius on 2002-03-02 23:47 ]
Link 2:<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 80&forum=6" TARGET="_blank">Oplossing probleem 1 (mogelijk ook voor jou)</A><!-- BBCode End -->
-----------------
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/ring2002" TARGET="_blank">[ RING 2002 ]</A><!-- BBCode End --> - <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/rtc" TARGET="_blank">[ RTC auto dbase ]</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Marius on 2002-03-02 23:47 ]
Dag luitjes. De motor van mijn ex (GTT) hield ook in. Soms stotterde hij ook als een gek. Hele ontsteking nagekeken, zowel hoog- als laagspanningsgedeelten. Later bleek dat hij valse lucht aanzoog in het carter- kleppendexel ontluchtingssysteem. Die zou ik dus ook even nalopen als ik jou was. Kijk vooral goed onder het potje aan de rechterkant naast het blok. Die zit vast aan het carterbuisontluchtingsbuisje (leuk galgje-woord) met een slangetje. Dat slangetje wordt erg hard door de carterdampen. Dan is de verbingding niet goed meer... 

GO WITH THE FLOW OF DA TURBO!
Thanx voor de reacties allemaal.
K duik v.d weel weer ff op de kop in de auto om die slangetjes te checken.
Bougies waren nieuw.
Kep het ook pas gekregen toen ik met die carterontluchting ben bezig geweest.
Het potje lag gewoon los aan de onderkant.
De slang was nergens op aangesloten.
Nu is het weer een gesloten circuitje, maar toch s effe kijken of er ergens een lekje zit.
To be vervolgd
Oja...kom ik er ineens achter dat ik ook nog de reserveband onder m'n auto had hangen..doh.
ff weg gehaald en waarempel, m'n gtt heeft ineens een lijpe wegligging op de snelweg.
Reservewiel blokkeerde luchtstroom (geen onderdruk) onder de auto waardoor ie ging zwabberen...lijp.
ook nog s 13,5 kilo lichter.
K duik v.d weel weer ff op de kop in de auto om die slangetjes te checken.
Bougies waren nieuw.
Kep het ook pas gekregen toen ik met die carterontluchting ben bezig geweest.
Het potje lag gewoon los aan de onderkant.
De slang was nergens op aangesloten.
Nu is het weer een gesloten circuitje, maar toch s effe kijken of er ergens een lekje zit.
To be vervolgd
Oja...kom ik er ineens achter dat ik ook nog de reserveband onder m'n auto had hangen..doh.
ff weg gehaald en waarempel, m'n gtt heeft ineens een lijpe wegligging op de snelweg.
Reservewiel blokkeerde luchtstroom (geen onderdruk) onder de auto waardoor ie ging zwabberen...lijp.
ook nog s 13,5 kilo lichter.
On 2002-03-05 20:13, tyberium
wrote:
Oja...kom ik er ineens achter dat ik ook nog de reserveband onder m'n auto had hangen..doh.
ff weg gehaald en waarempel, m'n gtt heeft ineens een lijpe wegligging op de snelweg.
Reservewiel blokkeerde luchtstroom (geen onderdruk) onder de auto waardoor ie ging zwabberen...lijp.
Is dit een geintje, of heeft dit echt merkbaar effect op het weggedrag??????!!!!
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Locatie: Ospel
Ik heb het zelfde probleem. Maar waar vind ik het carter ontluchtingssysteem?