Al sinds ik mijn GT heb, zit er geen antenne mee op.
De vorige eigenaar had een grote zwarte sticker over het gaatje heen geplakt, nadat ik die verwijderd heb, heb ik dat gat weer dicht geplakt met een kleiner blauw stickertje.
Jajajaja, ik weet het, r*koplossing.
Ik heb laatst het consooltjte met binnenverlichtinge verwijderd, en kon mijn antennekabel nog terug vinden, dus ben nu wel van plan een nieuwe antenne d'r op te zetten.
De standaard antenne van een GT vind ik te lang.
Kan ik gewoon een 'universele' antenne halen bij de automaterialen handel of Halfords ofzo??
-
Ja, waarom denk je anders dat ze van die sportieve antenntjes maken. Daar is echt wel een markt voor. Dus het kan wel
-
Je kan ook een standaard 'lange' antenne nemen en deze handmatig inkorten. Dopje van uiteinde afhalen, beetje uitboren (antenne loopt taps toe) en weer erop plaatsen. - klaar 

dat kan, maar dan heb je slecht ontvangst.On 2002-03-01 12:43, Robert dB
wrote:
Je kan ook een standaard 'lange' antenne nemen en deze handmatig inkorten. Dopje van uiteinde afhalen, beetje uitboren (antenne loopt taps toe) en weer erop plaatsen. - klaar![]()
Een simpele antenne, zoals op je dak is afgeregeld op 1/4 van de golflengte. Das voor een frequentie van 100 MHz en een lichtsnelheid van 300.000 km/s dus een lengte van plm 75 cm.
Korte antennetjes zijn met een spoeltje effectief langer gemaakt.
-
hmmm, ik weet dat Roy dit zo heeft gedaan bij zijn 5, en hij had verder geen problemen met ontvangst.On 2002-03-01 12:56, robert
wrote:
dat kan, maar dan heb je slecht ontvangst.
Een simpele antenne, zoals op je dak is afgeregeld op 1/4 van de golflengte. Das voor een frequentie van 100 MHz en een lichtsnelheid van 300.000 km/s dus een lengte van plm 75 cm.
Korte antennetjes zijn met een spoeltje effectief langer gemaakt.
Maargoed, ik kan me er idd iets bij voorstellen.
Robert db, Ik dacht al hoe kom jij nou aan die info??
Jij hebt nog een lange antenne.
En Robert een antenne maakt geen ruk uit. Als je een autoradio hebt die van enige kwaliteit is tenminste.
Draai je antenne er maar eens af en zet de radio aan. Maakte bij mij geen verschil.
De draad die door je auto ligt naar je antenne is al lang genoeg om goede ontvangst te maken
Jij hebt nog een lange antenne.
En Robert een antenne maakt geen ruk uit. Als je een autoradio hebt die van enige kwaliteit is tenminste.
Draai je antenne er maar eens af en zet de radio aan. Maakte bij mij geen verschil.
De draad die door je auto ligt naar je antenne is al lang genoeg om goede ontvangst te maken

5 GT Turbo '88 GT5