Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Patrick

ik weet dat er een topic voor is maar ik vindt em niet zo snel.
ik ben net gewaarschuwd er zou een virus in mijn pc kunnen zitten.
ik heb norton geinstaleerd en ik denk dat ken niet maar heb het gecheckt maar ik had em wel.
virusnaam sulfnbk.exe
hoe te verwijderen,ga via start naar zoeken,dan naar mappen en bestanden.
type in: sulfnbk.exe,
zoeken in: c: ,er verschijnt het virus en het ziet uit als een lelijk zwart icoon met de naam: sulfnbk.exe,open deze niet!!!!!
ga op deze naam staan EN KLIK MET LINKS!! tot je kolom krijgt waar verwijderen tussen staat.
ga naar prullenbak en maak deze leeg!!
doe nog ff een dubbelcheck of het gelukt is maar als je het goed hebt gedaan is ie pleite.
hij ontwaakt of hoe je dat ook mag noemen pas na twee weken maar je kan niet zien hoe oud dat ie is.ga er niet van uit dat je firewall em tegenhoudt want dat is niet zo.
nogmaals ik had em ook.
succes:smile:
ps als jem hebt stuur ff een bericht naar bekenden waar je bv ook mee hebt gemaild:wink:
mensen die met mij hebben gemaild ZEKER KIJKEN!!!
Zj*rZ

..niet verwijderen..
het is namelijk geen virus!!!!
iedereen die windows draait heeft dit bestandje in z'n pc staan.....
ik weet niet of het schadelijk is als je het bestandje wel verwijderd btw..

groeten!
Patrick

waarom wordt ik dan gewaarschuwd!!!???:sad:
Toine

Heb ik ook al twee maal op m'n mail gehoord.
Zoeken op de harde schijf en als je het tegenkomt; met een zwart logootje; moet je het eraf gooien --> dat werd mij gezegd
Maarten GTT

ik heb 2x gecont niks gevonden gelukkig:grin:
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Patrick

dus ff voor de goeie orde,niet dat er mensen onnodig de verkeerde dingen gaan doen,ik heb er niet zoveel verstand van:sad:
ik probeer alleenmaar te helpen,maar het moet dan wel nodig zijn.wie heeft er echt verstand van die uit kan sluiten wat er aan de hand kan zijn???
Steven
Car: M536

Dat meeltje heb ik een jaar geleden ookal gehad.

Het is een proggie wat gebruikt wordt bij de installatie van windhoos. Het is van een of andere geinjurk die denkt leuk te zijn ofzo (net zoiets als de fwd meeltjes van 'hotmail shutting down')

Nou schijnt ie wel ergens op virusalert te staan ofzo, maar dit mailtje is al zeker een jaar oud. Dus mijn conclusie is dat er nix ana de hand is, zeker niet als ik ditzelfde bericht een jaar geleden ook kreeg en er nog steeds dat proggie opstaat. (zelfs na een verse install!)

Maargoed het is niet schadelijk als je het verwijdert zover ik weet.

Maargoed ik weet dit niet zeker...

edit: damn typo virus
-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-02-28 23:52 ]
Patrick

On 2002-02-28 23:48, Maarten GTT
wrote:
ik heb 2x gecont niks gevonden gelukkig:grin:
draai jij ook op windows??
Zj*rZ

sja... ik heb ongeveer een half jaar geleden ook al eens zo'n mailtje gehad en toen ook het bestandje van m'n puter afgepleurd.... intussen de boel weer eens geformateerd en het bestandje staat er gewoon weer op... En ik heb nu ook al weer 2 van die warning mailtjes gehad.
D'r is hier vast wel iemand die er meer van af weet dan ik. Iemand die regelmatig op pc gerelateerde forums zit ofzo :smile:
Patrick

misschien onze moderator,heb jij er misschien een idee van?:smile:
Steven

Nou als ik nu ff naar de herkomst kijk zit het bij je command.com zooi, en is het dus gewoon meegeinstalleerd.

ik weet nu toch wel 99% zeker dat het onzin is.
Zj*rZ

On 2002-02-28 23:50, Stevie
wrote:
Dat meeltje heb ik een jaar geleden ookal gehad.

Het is een proggie wat gebruikt wordt bij de installatie van windhoos. Het is van een of andere geinjurk die denkt leuk te zijn ofzo (net zoiets als de fwd meeltjes van 'hotmail shutting down')

Nou schijnt ie wel ergens op virusalert te staan ofzo, maar dit mailtje is al zeker een jaar oud. Dus mijn conclusie is dat er nix ana de hand is, zeker niet als ik ditzelfde bericht een jaar geleden ook kreeg en er nog steeds dat proggie opstaat. (zelfs na een verse install!)

Maargoed het is niet schadelijk als je het verwijdert zover ik weet.

Maargoed ik weet dit niet zeker...

edit: damn typo virus
-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-02-28 23:52 ]
hehe. Stevie heeft er meer verstand van :smile:
Patrick

waarom heeft maarten het er dan niet in staan als het meegeinstaleerd is?
ik wil gewoon niet onrust zaaien als er niks aan de hand is,ben benieuwd wat het is.
ik hoop dat het loos allarm is:smile:
Toine

Heb het er ook niet instaan.
Op twee computer XP en staat er niet bij?!
Patrick

dat maakt me nou zo nieuwschierig,de een wel en de ander niet?
als het in het bestand thuishoort dan heeft iedereen dat dan toch.of niet?
het zal toch niet voor niets uitgebracht worden zo'n waarschuwing.
Hans R.

On 2002-03-01 00:04, patrick b
wrote:
dat maakt me nou zo nieuwschierig,de een wel en de ander niet?
als het in het bestand thuishoort dan heeft iedereen dat dan toch.of niet?
het zal toch niet voor niets uitgebracht worden zo'n waarschuwing.
Jaaa....ik heb hem......heb ik nu iets gewonnen?? :smile:

Volgens mij was dit de vorige keer ook het onderwerp, en toen is er uit gelegt dat niet het bestand zelf, maar de ophef eromheen het "virus" is.
Dus de paniek en de vele mail met waarschuwingen die worden verstuurt.

Nogmaals ik weet het niet zeker en Patrick...beter voorzichtig dan een windows in de prak.

hmmmm....kan windows dan nog meer in de prak??:sad:
Jeffrey E.

Bij mij staat hij er ook op, en laat hem er ook lekker op staan. Me comp draait net weer lekker toch al 2 dagen.

Als het niet goed is merk ik het wel, is het een virus dan gaan we weer format c: gebruiken, maar zolang er nix gebeurt doe ik er ook nix mee..

Lekker belangrijk:wink:
Steven

Mensen jullie zouden eens een filter moeten instellen op alles waar FWD staat.
Er komt echt zoveel onzin binnen....

'Als je dit bericht niet doorstuurd zal je hotmailaccount worden verwijdert'

Dit is volgens mij gewoon een geintje van een of andere eikel die wil weten hoever zijn meeltje komt. Ik heb em op de onberoerde install van mijn windhoos ME staan, en dat besturingssysteem gebruik ik niet eens. (voor de duidelijkheid ik heb Win2k en Win ME erop staan).

Maargoed ik laat het lekker hangen, windhoos maakt zichzelf gaar in een half jaar dus zo'n virusje wat ik al 3 maanden heb zal echnie veel uitmaken.

Beter is gewoon een backup HD of je HD in 2-en delen en zorgen dat de belangrijke zooi veilig staat voor als de boel crasht.

En nee ik weet er vrij weinig van (ik wil al helemaal niet gezien worden als pc-nerd) Tis gewoon kennis die ik in 3,5 jaar inetten heb geleerd.
Jelmer

Ik heb geen idee wat het is maar het hoort in iedergeval niet standaard bij windows (ME/2K/XP) Dus als ik jullie was zou ik het gewoon deleten het kan in iedergeval geen kwaad. Als het wel kwaad kan is het een virus die zich gewoon al verder in je pc genesteld heeft
NiX©
Patrick

ik hebt het gewist en mijn pc draait prima,ben helaas nog niet zo bekent met dat virus gedoe enzo dus schrik ik wel ff als ik zo'n mail krijg.
ik heb pas drie weken met het hele internet een hoop problemen gehad dat ik niet op het internet kon komen en ik had hier dus absoluut niet zo'n zin in dat er weer iets zou gebeuren zodat ik er weer niet op zou kunnen.
nogmaals hoop ik dat het niets is,maar voor hetzelfde geval is het dus wel iets.ik weet het niet we zien het wel:wink:
Abel
Über-Spammer

HOAX!!! <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www3.ca.com/Virus/Virus.asp?ID=9721" TARGET="_blank">kijk hier maar</A><!-- BBCode End -->

Dit soort mail nooit geloven. zijn 99,99% van de tijd nep meldingen. Om veel mail verkeer te genereren.

Dus al die waarschuwings mailtjes/kettingbrieven/zielige kindertjes verhalen gelijk weggooien. Deze zijn nooit serieus en zijn dus aleen bedoeld om veel email verkeer te genereren.

of gesproken.:smile::smile: helpen we de snelheid van internet weer omhoog tekrikken.

:smile::smile: is btw. geen geintje. iets van 2 derde van alle mail is nep/spam mail. misschien wel meer.
Chrisv

Het bestandje sulfnbk.exe wordt in WIN98 gebruikt voor iets met lange bestandsnamen.

Dit mailtje ging een jaar geleden al rond en het lijkt wel dat het nu weer terugkomt ofzo.
Patrick

dank je abel,maar nu heb ik em wel gewist:sad:wat nu??
Abel
Über-Spammer

Gewoon iemand vragen dat ding te mailen. Of zoek op je win98 cd.

hahaha.. ik weet het wel. dat ding word ook vaak gefilterd in de email van UNIVE. ik stuur die wel naar je toe.... :grin::grin::grin::grin:
Patrick

jeroen.k

Wat ik begrepen heb van een vriend (die veel verstand heeft van pc's) heeft dat bestandje iets te maken met de lenget van bestandsnamen, dit had iets te maken met max. 8 tekens in dos en meer in windows. Weet ook niet meer precies wat ie deed, maar het wissen van het bestand zou iig niet schadelijk zijn!
jeroen.k

Dit mailtje zou trouwens doeltreffender zijn: ER STAAT EEN VIRUS OP UW COMPUTER!!! Dit virus kunt u vinden op uw harde schijf in de map Windows, u dien deze map te verwijderen om dit virus te doden. Zodra u dit virus gedood heeft krijgt u nooit meer foutmeldingen! :lol: :lol: :lol:
Abel
Über-Spammer

Patrick je hebt mail.

PS. password = 123 dit omdat het anders niet door de email scanner komt.

edit: k vergeten in patric>k< :lol:
[ This message was edited by: Abel on 2002-03-01 08:30 ]
-Ray-
Contacteer:

ik krijg dus de hele tijd mailtjes van ene frank lempers, en marian lempers, allemaal 40k en allemaal over een screensaver. ik flikker ze maar iedere keer weg, misschien een virus??
Immer wieder die verdammte Holländer
Gijs V.

Ik krijg er telkens een van een lex hoogeveen. ik flikker hem elke keer weg..!
het zou gaan om een screensaver en norton pikt hem op als een virus, ik plaats het in quarantaine en ik verwijder de e-mail telkens maar iedere keer als ik mijn mail ophaal zit hij er weer bij..!

Wat kan ik doen, ik heb al eens gereply-ed op deze mail met remove, zoals de mail zegt en meteen ook ff een virusscan gedaan, maar ik ben niet geinfecteerd...wat is dit, wat kan ik er tegen doen om te voorkomen dat ik elke keer als ik outlook open deze mail toch weer binnen krijg.. ik heb ook al eens de afzender geblokkeerd, maar elke keer haalt hij de mail weer op van de server bij planet..

iemand een idee?>
Renault, créateur de GTT !!!
-Ray-
Contacteer:

die lex hoogeveen heb ik ook een hele tijd gehad, stopte vanzelf, maar nu zijn het dus die lempertjes met hun: melt your hart out with this beautifull screensaver....

sdm op! ga iemand anders lastig vallen met die onzin! :evil:
rasit..

wie is die pino dan, kan niemand via ip een trace ofzo doen
-Ray-
Contacteer:

en jawoor, weer 1 van frank lempers :(
Robert dB.

Ray (Zonnebril) schreef:en jawoor, weer 1 van frank lempers :(
ja ik wordt er ook helemaal leip van....argggg ongeveer 10 stuks per dag!
Menno

ik krijg zulke mailtjes de godganze tijd van een of andere Luc Moens.
rev it like a rental
Plaats reactie