Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Anonymous

Een vriend van me heeft een verlaagde kever gehad, die stond dusdanig laag dat je voor je gevoel helemaal geen veerweg meer had. Komt bij dat het restje vering ook aan de zachte kant was. Leuk op de snelweg, maar in de stad had je doorlopend het gevoel dat de voorwielen aan het stuiteren waren. Uiteindelijk is de vering aan de voorkant ook afgebroken, is dat niet het grootste risico van een te zacht geveerde verlaagde auto? dat je de hele boel beschadigd?
Dirk (CRX)

Bodemspeling kan inderdaad een probleem gaan worden als je je auto dermate laag zet.. Uitlaten, carterpannen, aandrijfassen kunnen aan de grond komen bij te diepe invering.. Te korte veerweg kan ook tot gevolg hebben dat je veren elke keer tot op hun einde klappen, dat is ook niet goed voor de veren.
Tijn
Contacteer:

Xedra, ik bedoel niet dat hj op hoge snelheid gaat liften.

Monique geeft al treffend aan wat er gebeurt.. de auto gaat stuiteren. Naast schade aan de voorwielophanging en een onprettig gevoel op lage snelheid in de stad is het op hoge snelheid in een bocht niet ondenkbaar dat de auto gewoonweg van de weg af stuitert omdat hij los komt van een hobbel en je dan dus niet meer kunt sturen.
Een auto die in een bocht in een keer inveert aan de buitenzijde van een bocht en met kracht op het einde van de veerweg slaat zou ook kunnen gaan rollen omdat de krachten geen andere kant meer opkunnen.
Let wel, dit laatste is een extreem geval, maar niet geheel ondenkbaar.
Xedrah

Ok, duidelijk.

Ik laat over 1,5 week nog wel even weten hoe de nieuwe combinatie rijdt.
TURBODJ
Contacteer:

Ben de afgelopen bezig geweest om hier en daar te informeren naar het verlagen van de GT Turbo. Viel me een ding op. Achterberg adviseerde mij om rode dempers van Koni te nemen ipv gele. Nou zie ik in de diverse forums eigenlijk alleen maar gele koni's. Heeft iemand ervaring met rode?
jetab
Contacteer:

Dacht dat die rode alleen voor phase1 was en de gele voor phase2 maar kan het verkeerd hebben
Ben

Iemand bekent met Sorbo veren? LOL huis tuin en keuken merk. Dat zit onder mijn gtt zag ik. Zal wel niet veel soeps zijn.
Plaats reactie