Nu heb ik al zoveel dingen gedaan om geen water meer in me bougie schagten te doen laten komen. maar helaas het problee is nog steeds niet verholpen.
ik heb een 19 16v fase 1
ik heb nu een speciale rubber flap gemaakt aan het water bakje onder je luchthapper zodat het water echt niet meer richting moter kan komen. Ik heb ook nieuwe bougie kabels erop gezet inclusief de hulsen. onder de klependeksel zitten orange ringen ook die heb ik vervangen. de luchthapper heb ik er uit gehad en die randen ook afgekit met speciale kit. en elker x maar weer denken zo nu geen water meer maar helaas wel weer na een paar dagen regen stotter bok stotter bok
zo langzamer hand word ik er echt gek van.
heeft iemand voor mij nog een tip?
zou het water misschien via de koppakking daar terecht komen? of denk ik nu helemaal verkeerd.
ps: de kleur van het water is gewoon het water kleurtje eigenlijks niks specials
aub help me
Water in bougie schachten 16v
-
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Verlies je ook koelvloeistof dan ? Er zitten boven in de kop een soort metalen doppen (naam weet ik niet precies)die ook wel eens willen gaan lekken (koelvloeistof)
En staat er nu ook weer echt water in de schachten? Of ga je daarvan uit, omdat hij weer zo stottert ? Kan ook vocht in je verdeelkap zijn.
[ This message was edited by: Arjen on 2002-02-26 19:10 ]
En staat er nu ook weer echt water in de schachten? Of ga je daarvan uit, omdat hij weer zo stottert ? Kan ook vocht in je verdeelkap zijn.
[ This message was edited by: Arjen on 2002-02-26 19:10 ]
-
nee nee er staat echt veel water in heb namelijk al zo vaak leeg mnmoeten spuiten ook nu net weer ze staan gewoon onderwater snap er echt niks van.
en of ik kloevloeistof verlies nou niet echt merkbaar
-----------------
[ This message was edited by: mark -19- 16v on 2002-02-26 19:11 ]
en of ik kloevloeistof verlies nou niet echt merkbaar
-----------------
[ This message was edited by: mark -19- 16v on 2002-02-26 19:11 ]
Heb je ook roest rond de luchthapper ?
Ruik anders ook nog ff aan dat water of het echt geen koelvloeistof is.
Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand de randen van de bougiekappen insmeerde met siliconenkit.
Ruik anders ook nog ff aan dat water of het echt geen koelvloeistof is.
Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand de randen van de bougiekappen insmeerde met siliconenkit.
-
ja dat kan dan het laaste zijn wat ik nog kan doen deze staan wel iest omhoog en is iets verbogen je bedoelt die grijze zwarte kap toch?
[ This message was edited by: mark -19- 16v on 2002-02-26 19:18 ]
[ This message was edited by: mark -19- 16v on 2002-02-26 19:18 ]
Ik bedoel de brede rand bovenop de bougiekap die op het plastic deksel van de kop komt de liggen. Dus de rand tussen bovenkant bougiekap en plastic "deksel".
-----------------
Met vriendelijke groet,
de buschauffeur
[ This message was edited by: Arjen on 2002-02-26 19:19 ]
-----------------
Met vriendelijke groet,
de buschauffeur
[ This message was edited by: Arjen on 2002-02-26 19:19 ]
-
ja die bedoel ik die kqn ik nog afkitten
al lijkt me het erg onwaarscheinlijk
het water stinkt een beetje maar of het nu echt kloevloeistof is durf ik niet te zeggen
al lijkt me het erg onwaarscheinlijk
het water stinkt een beetje maar of het nu echt kloevloeistof is durf ik niet te zeggen
-
ehh nee liever niet proeven oke
-
arjen waar woon je in drente ik kom ieder weekend bijna in smilde (naast assen)
misschein heb je me wel een x gezien
misschein heb je me wel een x gezien
Wilde dit topic ff omhoog vissen om te weten of het probleem al opgelost is? Want mijn 16V stond ook water in de schachten. In dat bakje zit een gaatje, komt dat gaatje boven het uitlaatspruitstuk uit??? Kan het nu niet zien omdat mn motorkap eraf is en de motor eruit is. Wil het graag oplossen voor ik weer ga rijden.
Het zwarte bakje komt idd uit boven je uitlaatspruitstuk. Als je deze weghaalt valt regenwater e.d. op de kunstof afdekplaat,en dan naar beneden zodat je bougie's onder water staan.
Wat echt werkt is je luchthapper demonteren en een rand ruitenkit eronder plaatsen. Gebruik wel ruitenkit,dit blijft elastisch.
Greetz Marcel
Wat echt werkt is je luchthapper demonteren en een rand ruitenkit eronder plaatsen. Gebruik wel ruitenkit,dit blijft elastisch.
Greetz Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Deze noemen ze vriesstoppen ... d8 ik. Als het erg koud is en je koelwater wil bevriezen --> uitzetten --> stop eruit i.p.v. kop naar de mallemoer.Arjen schreef:Verlies je ook koelvloeistof dan ? Er zitten boven in de kop een soort metalen doppen (naam weet ik niet precies)