Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Ik heb een vraag het hitte schild van de clio 16V die ik aanstaande zaterdag ophaal rookt een beetje. Of is dit normaal

Wat zou de oorzaak wezen:
Zit hij te dicht tegen het blok aan?

Vliegt dat ding niet zomaar in de fik?!?!
[ This message was edited by: Daniël on 2002-02-24 11:56 ]
[ This message was edited by: Daniël on 2002-02-24 11:59 ]
Hans R.

De enigste plek waar bij een auto rook uit mag komen is de uitlaat, dus rook onder de motorkap vandaan is niet normaal.

Maar wat voor rook is het?
Mischien heeft de verkoper zijn motor gereinigt en verdampt er nu iets uit het schild.
Anonymous

Ik heb het idee dat het spagetie stuk er soms tegen aankomt :sad:. Hitte schild zit met een boutje vast, of moet het er twee wezen.
Hans R.

Ik heb geen 16v dus ik weet niet hoe het zit.
Maar ik denk dat het schild niet goed vast kan zitten met 1 boutje.

Als het schild ergens tegenaan komt kun je dit toch voelen?
frank_williams

On 2002-02-24 11:53, Daniël
wrote:
lijkt mij niet, t'is tenslotte een hitteschild.
Anonymous

On 2002-02-24 12:10, Hans R.
wrote:
Ik heb geen 16v dus ik weet niet hoe het zit.
Maar ik denk dat het schild niet goed vast kan zitten met 1 boutje.

Volgens mij trilt hij tegen iets heets aan onder het rijden.
Hans R.

On 2002-02-24 12:13, Frank_16v
wrote:
On 2002-02-24 11:53, Daniël
wrote:
lijkt mij niet, t'is tenslotte een hitteschild.
Het schild wat op een gtt zit kan wel gaan smeulen.
Is dit en ook 1 van dat soort geperste vezels?
Hans R.

On 2002-02-24 12:13, Daniël
wrote:
On 2002-02-24 12:10, Hans R.
wrote:

Volgens mij trilt hij tegen iets heets aan onder het rijden.
Je zal toch onder de kap moeten duiken en kijken of hij nog op de juiste manier vast zit.
Anonymous

Ik weet het niet, ik heb niet veel verstand van auto's :sad:. Het is trouwens een witte rook. Wat zo weer weg is alleen ik vindt het wel vaag.
Hans R.

On 2002-02-24 12:19, Daniël
wrote:
Ik weet het niet, ik heb niet veel verstand van auto's :sad:. Het is trouwens een witte rook. Wat zo weer weg is alleen ik vindt het wel vaag.
Ik neem aan dat het al langer rookt, het kan dus geen vocht zijn dat uit het schild verdampt.
Het is ook niet goed want rook onder de motorkap wordt ook het interieur ingezogen.

Maar anders moet je ff geduld hebben, er komen later vandaag vast nog wel mensen hier die wel weten hoe het hoort te zitten.
Anonymous

Bij een 16V is het van een soort glaswol met een soort folie eroverheen.
Volgens mij hoort 'ie met minstens 2 boutjes vast te zitten, maar ik heb er met een 2 stukken van een oud nummerbord een extra bevestiging aan gemaakt omdat 'ie wiebelde.

Als je schild echt rookt/smeult denk dan niet van: "oh, het zal wel meevallen". Maar lees een het stukje over die uitgebrandde 5 van vorige week.

Doe er wat aan, of laat er wat aan doen als je het zelf niet kan.

Veel succes ermee.
Anonymous

De auto heeft wel 1 a 2 maand stil gestaan. Het kan dus wezen dat het vocht is, maar het leek niet echt op water damp.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

haal het hitte schildje er af als je auto koud is ga dan rijden totdat ie warm is of weer begint te roken zo kan je zien of het het hitteschild is of iets anders
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Mickael

Het hitteschild hoort met 3 bouten vast te zitten (twee in het midden aan de zijkanten en een onderin in het midden. Bij zit hij met twee bouten en twee tyrapjes omdat hij nog wibbelde. Het schild mag nergers tegenaan zitten!! Dus...
Anonymous

On 2002-02-24 13:08, Mickael
wrote:
Het hitteschild hoort met 3 bouten vast te zitten (twee in het midden aan de zijkanten en een onderin in het midden. Bij zit hij met twee bouten en twee tyrapjes omdat hij nog wibbelde. Het schild mag nergers tegenaan zitten!! Dus...
Dan zal dat het wezen hij zit niet echt goed vast en wiebelt dus een beetje. Bedankt allemaal. :smile:
Anonymous

De eigenaar van de auto even gebeld, en hij zou aankomende dinsdag naar de garage voor een nieuwe apk en hij zal het hitte schild probleem ook laten oplossen :smile:

[ This message was edited by: Daniël on 2002-02-24 13:52 ]
Anonymous

Dit is trouwens de auto

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 01&forum=6" TARGET="_blank">klik hier!!!</A><!-- BBCode End -->
Anonymous

De verkoper is nog even met de auto bij de garage langs geweest en die melden dat het hitte schild goed vast zat. En dat het waarschijnlijk een beetje rookte omdat de auto 2 maand heeft stil gestaan.
Hans R.

On 2002-02-25 19:46, Daniël
wrote:
De verkoper is nog even met de auto bij de garage langs geweest en die melden dat het hitte schild goed vast zat. En dat het waarschijnlijk een beetje rookte omdat de auto 2 maand heeft stil gestaan.
Weet je zeker dat de verkoper bij de garage langs is geweest en dat het schild goed zit?

Mischien een beetje argwanent, maar je weet nooit.
Anonymous

Ik kan hem vragen een verklaring van te garage vragen of het zo iest. Maar toch ?!?
Kay
Contacteer:

Het kan zijn dat er wat vet opzit die verbrand en dat dan voor die rook zorgt. ALs je bijv. aan je blok gesleuteld hebt en je met vette handen het hitteschild hebt aangeraakt. Of als er ooit olie overheen is gekomen. Ik had daar ook last van toen ik mijn GTT opgeknapt had, hij had toen drie maanden stilgestaan.
Je hoeft je denk ik geen zorgen te maken.

greets kay
Anonymous

On 2002-02-25 21:06, Kay
wrote:
Het kan zijn dat er wat vet opzit die verbrand en dat dan voor die rook zorgt. ALs je bijv. aan je blok gesleuteld hebt en je met vette handen het hitteschild hebt aangeraakt. Of als er ooit olie overheen is gekomen. Ik had daar ook last van toen ik mijn GTT opgeknapt had, hij had toen drie maanden stilgestaan.
Je hoeft je denk ik geen zorgen te maken.

greets kay
Bedankt kay,

Er zijn veel redenen, maar deze verkoper is volgens mij wel te vertrouwen.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Daniël,

Ik heb hetzelfde vermoeden als Kay. Op de hele auto is niks aan te merken, dus ik denk ook dat het misschien wat vet is geweest dat op het hitteschild lag. We zien het a.s. zaterdag wel als we hem ophalen.

Groet,

Marcel

PS: Nog met Daphne aan het mailen geweest:wink:
Anonymous

Yup ongeveer 10 mailtjes lol :smile:.

[ This message was edited by: Daniël on 2002-02-25 21:42 ]
Anonymous

Marcel ik heb precies genoeg geld nu, want mijn loon viel mee YIHA. Alleen ik moet nog wel wat lenen van mijn moedertje voor de verzekering en benzine voor de eerste week.

[ This message was edited by: Daniël on 2002-02-25 21:41 ]
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Daan,

Ik mats je a.s. zaterdag als we hem ophalen.
Kost je wel een aantal baco'tjes de volgende keer in Pierement.

Marcel
Anonymous

Is goed, dus ik krijg de auto van jou :smile: als k het goed begrijp :wink:
Plaats reactie