Nou vandaag was het zover....een gtt gekocht!
Maar nu heb ik wat vragen en deze zijn misschien al eens wat vaker gesteld,maar ik wil gewoon een duidelijke uitleg.
1:Wat is een dumpvalve en waar dient ie voor?
2:Wat is een bleedvalve en waar dient ie voor?
3:Mijn oliedrukmeter heeft 2 functies maar bij het meten van de druk ,dus bij lopende motor slingert ie op en neer als een dolle aap!!Waar bevindt zich mijn oliedrukmeter!Worden deze 2 functies(oliepeil en druk gescheiden door een relais misschien?zo ja waar zit ie dan?)
4:Linker aandrijfas tikt bij het naar links sturen en de vraag is;is deze homokineet los te verkrijgen of is het tijd voor een andere as?Zo ja,wat kost een h.k. en wat kost een 2e hands as en wie heeft er nog een dan!
5:Ook mijn km teller doet het dan weer wel en dan weer niet.Ook hier zal wel weer ergens op de bak een sensor voor zitten: WAAR?
Het betreft hier een 5 gt turbo phase 2.
Alvast bedankt, Greetz Erik.
Je oliepeil en druk meter worden door de electronica in je intrumentenpaneel van elkaar gescheiden, er zit dus geen relais tussen. Dat je drukmeter slingert heb ik wel eens vaker gezien bij een renault, ik denk dat het of een kapotte sensor is, of een slecht contactje ergens. Zou je zelf ff uit moeten zoeken.
Bij renault is de homokineet niet deelbaar van de as, dat betekent in jouw geval een nieuwe, gereviseerde of sloop as, maar net wat je zelf wil.
Bij renault is de homokineet niet deelbaar van de as, dat betekent in jouw geval een nieuwe, gereviseerde of sloop as, maar net wat je zelf wil.
as kost nieuw iets van 225-250 piek ofzo. Er zijn ook nog 3 verschillende maten in volgende de verkoper. We hebben 2 keer de verkeerde gekregen. terwijl ik altijd de assen heb kunnen uitwisselen bij 5jes zonder problemen. Wel viel me op dat de renault as een veel dikkere homokoneet had en dat je deze rustig een cm of 5 kon eruit trekken zonder dat die los liet. Die nieuwe wat we hebben gekregen hoefde je geen cm te luchten, dan sprong die al eruit ongeveer.
Wat betreft de meters. Sloop het instrumenten paneel maar eens eruit en maak de stekkers en contacten schoon. Helpt vaak.
succes met je GTT
Wat betreft de meters. Sloop het instrumenten paneel maar eens eruit en maak de stekkers en contacten schoon. Helpt vaak.
succes met je GTT
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Ja jongens bedankt.
Hier kan ik wel iets mee.Dit word dus echt hobbyen.Okee de as tikt wel maar schijnt geen probleem te zijn voor de keuring.Tis maar net hoelang je tegen het geluid kan!
Maar er mogen nog meer reacties komen hoor.
Alles is meegenomen.
Greetz Erik.
Hier kan ik wel iets mee.Dit word dus echt hobbyen.Okee de as tikt wel maar schijnt geen probleem te zijn voor de keuring.Tis maar net hoelang je tegen het geluid kan!
Maar er mogen nog meer reacties komen hoor.
Alles is meegenomen.
Greetz Erik.
Jaja 3maart ben ik zeker van de partij.Ik kan dan heel veel dingen vragen en kijken wat jullie allemaal gefabriceerd hebben aan jullie gt tjes.
Ja, de kleur....laat ik zeggen ongeveer een 5 verschillende kleuren rood!!!(lak verweerd)
Is vroeger grijs kenteken geweest en in 97 omgezet naar geel.Niet zolang geleden nieuwe koppeling en nieuwe turbo.Geen electr.ramen wel c.v.(geen afstandsbediening).
Verder nog origineel en motortje heeft het goed naar z'n zin.Word binnenkort dus overgeblazen,verlaagd,15 inch,open luchtfilter,einddemper enz.Foto's heb ik wel maar die moet ik dan toch bij iemand "hosten" toch?
Greetz Erik.
Ja, de kleur....laat ik zeggen ongeveer een 5 verschillende kleuren rood!!!(lak verweerd)
Is vroeger grijs kenteken geweest en in 97 omgezet naar geel.Niet zolang geleden nieuwe koppeling en nieuwe turbo.Geen electr.ramen wel c.v.(geen afstandsbediening).
Verder nog origineel en motortje heeft het goed naar z'n zin.Word binnenkort dus overgeblazen,verlaagd,15 inch,open luchtfilter,einddemper enz.Foto's heb ik wel maar die moet ik dan toch bij iemand "hosten" toch?
Greetz Erik.
Toppie Ben,laat maar ff weten als het zover is.Ik zal em uiteindelijk toch nodig moeten hebben wil ik em een beetje goed in orde krijgen.Bedankt alvast.
Greetz Erik.
Greetz Erik.