Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
ClioRT
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 11 feb 2002 0:00
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Wie kan mij vertellen wat een gezond toerental is voor een clio RT 1.4 injectie?

Is 4000 toeren een gezond toerental..

CTC
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

bedoel je om te cruisen, stationair te draaien, maximaal vol te houden in duitsland of max om te schakelen?
Anonymous

Wat voor toerental bedoel je?

Stationair? Max vermogen? Max koppel? Kruissnelheid?
Anonymous

wie was sneller? :lol:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

volgens mij heb ik men verloren tweelingbroer gevonden :lol:
Anonymous

Twee zielen, één gedachte..... :lol:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

On 2002-02-22 19:22, ClioRT
wrote:
Wie kan mij vertellen wat een gezond toerental is voor een clio RT 1.4 injectie?

Is 4000 toeren een gezond toerental..

CTC
Interesante vraag, ik denk dat ik dezelfde motor heb als jij (energy) alleen ik heb een carburateur i.p.v injectie, wat niks uitmaakt. 5000 toeren is geen probleem, kan je met een gerust hard doen. 5500 toeren is ook wel te doen, maar doe dit niet elke dag. 6000 toeren is het maximale waar ik hem ooit op gehad heb, ik weet niet of ie nog hoger kon, maar ik denk dat je het maar beter niet kan proberen. Ik schakel bij rustig en zuinig rijgedrag rond de 3400 toeren. Maar ik heb een 19 met een JB1 bak, ik weet niet of die dezelfe verhoudingen heeft als jouw clio.
Anonymous

Bart, je E6J motor kan veel hogere toeren draaien. 6000 toeren is peanuts
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De vraag is of je daar nog wel wat aan hebt.

Ik weet wel dat de 109pk 1.6-16v motor wel een andere chip kan gebruiken, omdat de toerenbegrenzer er bij 6000 al inspringt, terwijl max vermogen 250 rpm eerder is.

Bij de meeste 8-kleppertjes heeft het niet zo'n zin om door te loeien.
ClioRT
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 11 feb 2002 0:00
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Ja sorry jongens, mijn fout.
ik bedoelde een gezond toerental om bij te schakelen.
Ik had eerst altijd de gewoonte om ongeveer bij 3000-3500 toeren te schakelen, maar er is mij gezegd dat ik hem rustige wat langer door kan trekken zonder problemen.

Ik vind dat mijn auto een beetje lui begint te worden, misschien moet ik hem eens op zijn donder geven.

Het lijkt wel of hij op de snelweg niet eens meer boven de 130! kan komen.
Daar doet ie namelijk behoorlijk lang over.

Iemand misschien een idee??

CTC
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

vervang je brandstof filter bij de tank eens
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ClioRT
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 11 feb 2002 0:00
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Kan dat zoveel schelen dan?

Ik ben allemaal bang dat het gewoon ligt aan mijn nieuwe banden.
Ik had voorheen 195 45 15 en nu 195 50 15.
Ik weet dat je dan een afwijking kunt verwachten op je teller, en dat je blokkie het iets moeilijker kan krijgen, maar kan dat zoveel schelen?

Weet dat het maar een 1400 is, maar met 75-80 pk moet je toch wel aan de 150 kunnen komen?

CTC
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

jazekers maar als zo een 1.4 een vervuild brandstof filter heeft lijkt het ook of ie niet trekt en dan haalt ie ook zijn top niet omdat je gewoon te weinig brandstof krijgt
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ClioRT
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 11 feb 2002 0:00
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Hmm. laten we hopen dan dat dit ook bij mij het geval is.

Wielen lopen in ieder geval niet aan, dat weet ik wel. Heb net alle 4 mijn wiellagertjes ververst.
Heb even snelheid gemaakt, motor afgezet, koppeling in, en dan loopt ie prima.
Ook op de krik lopen de wielen lekker soepel.
Dus hoop dat ik slechts een vuil brandstof filtertje heb.

Moet trouwens ook zeggen dat ik tijdens het optrekken altijd het gevoel heb dat ie inhoudt. Alsof ik mijn koppeling moet laten slippen wil ik vlot weg kunnen rijden.
Zodra ik mijn koppeling gewoon vlot laat opkomen, duikt hij heel even terug, en begint daarna pas echt op te trekken. Zou dit ook hiermee samen kunnen hangen?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

jazekers je krijgt gewoon te kort brandstof dus hij houd altijd in
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ClioRT
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 11 feb 2002 0:00
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Oké dan, hoop echt dat dit het geval is..
Waar zit die precies? Zit ie onder de auto bij de tank, of misschien vlak bij de injector?
ClioRT
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 11 feb 2002 0:00
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

oh wacht, ik zie het al met een beugel onder de auto voor de tank..

als het goed is..
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

yeppo dat is hem
maare heb jij je comp naast een brug staan ofzo?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ClioRT
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 11 feb 2002 0:00
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Nee helaas ik ben niet in het bezit van een brug, maar wel een handig boekje uit de bieb.. Dat helpt ook..
effe kijken.. vraagbaak renault clio 91-93 P.H.Olving.

Zeg, weet jij niet toevallig iemand in Den Bosch (of in de buurt daarvan)die verstand heeft van Clio's..
Ik ben zelf redelijk handig, maar heb nog niet zo veel kennis van auto's.
Ik zoek eigenlijk iemand die een keertje naar mijn clio wil kijken, en dan precies kan vertellen wat er nog allemaal aan scheelt.
Heb altijd het idee als ik hem naar de garage breng, ik genaaid word om het zo maar even te zeggen. Vorige keer naar de Renault garage geweest, vragen of ik misschien speling op mijn homokineet had, of de lagers misschien.. Ehh nee, en wat blijkt.. yep lagers gaar...

ctc
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

gewoon de derde naar breda komen en kijken wie er uit jou buurt komt
en anders het topic wie is wie uitspitten dan kan je ook kijken of er mensen op kruip afstand zitten
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ClioRT
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 11 feb 2002 0:00
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

aha, dat zal ik een gaan doen dan straks..

thanx..

CTC
Anonymous

Ik woon zelf ook in Den Bosch dus kijken kan ik altijd.:smile:


Greetz Erik.
ClioRT
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 11 feb 2002 0:00
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Dat zou wel mooi zijn..

Kan ik je niet even mailen ofzo om een keertje een afspraak te maken?
Zou ik erg op prijs stellen.

ctc
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik kom zelf ook uit Den Bosch en heb ook een Clio 1.4 energy gehad.
Veel problemen mee gehad en de mijne hield ook constant in, ik weet nog steeds niet waarom hij dat deed maarja, ik heb nu tenminste een 16V!!! :smile:
ClioRT
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 11 feb 2002 0:00
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Hmm. ja dat is echt klote vind ik.. Dat ding moet gewoon harder kunnen ook al is het maar een 8 kleppertje...

Ik zou zelf ook wel een andere willen aanschaffen, maar wil eerst deze helemaal in orde hebben. Daarna kan ik hem misschien wel voor een goede prijs weg doen..
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De mijne was eerst een 1.2 en daarna heb ik er een 1.4 ingehangen, liep perfect en reed veel beter en sneller dan die 1.2 maar toen begon het gezeik. Het luchtfilterhuis was niet goed meer, een andere erop opnieuw afgesteld en daarna heeft hij nooit meer jofel gelopen. De computer was toen ook nog kapot en de thermostaaten allerlei andere kleine pokkedingen. Na een hele tijd plankgas 164 op de teller met 195/45/15 is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
ClioRT
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 11 feb 2002 0:00
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Hmm, eerlijk gezegd zou ik willen dat ie van mij dat haalde!! De mijne is op het moment niet vooruit te branden..
Lagere snelheden gaat nog wel, maar van 80 tot 120... pff....
Echt niet jofel..

He, maar ik zie dat jij toch behoorlijk handig bent als je je motor zelf hebt overgezet. Zou jij niet eens een kijkje willen nemen in mijn clio-tje.. Misschien dat jij meteen wel het een en ander kunt zien. Ikzelf ben zoals ik al zei nog niet zo heel erg bedreven in de auto reparatie wereld. Al doende leert men wel, maar toch..

Had net ook iemand anders in DB die wel wilde kijken, maar ik hoor niets meer van hem vandaar..
ClioRT
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 11 feb 2002 0:00
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Hé ebbetje en/of Rob clio 16V, zou ik misschien eens bij een van jullie langs kunnen komen dat jullie eens een blik werpen op mijn clio?

Zou ik erg op prijs stellen..

CTC
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

On 2002-02-22 22:34, Willem S
wrote:
Bart, je E6J motor kan veel hogere toeren draaien. 6000 toeren is peanuts
Hoe weet je dat willem??

Ik neem de gok liever niet. Ik durf hem niet verder te trekken dan 6000 in de tussen versnelling, blok heeft al veel KM gelopen, en is volgens mij niet gemaakt voor hoge toerentallen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

het is en blijft een stoterstangen motor kijk voor het rpm verhaal ff in het topic
-iets hoger toerental voor at en gtt-
daar kan je wat van leren misschien
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ja dat is wel zo, maar ik heb geen onderliggende nokkenas. Dat moet ook schelen.
Plaats reactie