Hallo allemaal,
Ik ben toe aan nieuwe remschijven(Voor en achter)
zelf had ik gedacht om gelijk die zelf ventileerende schijven te plaatsen( dat zijn die met die gaatjes erin)
Heeft er iemand ervaring met deze schijven en wat ze kosten?
ik heb een clio uit `95
bedankt,
groetjes pascal
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
geventileerde schijven + remblokken voor
reken maar op een dikke 200 euro
schijven achter + remblokken denk toch wel een kleine 250 euro
reken maar op een dikke 200 euro
schijven achter + remblokken denk toch wel een kleine 250 euro
Bedankt illuminator,
Al had ik zelf verwacht dat die schijven achter minder zouden kosten omdat ze iets kleiner zijn,
Ik was namelijk in een zaakje in hoogvliet, die had een set liggen voor nog geen 80 euro(zal wel een oekibawa merk zijn)
Ik heb zelf gehoord dat EBC wel een goed merk is....
Al had ik zelf verwacht dat die schijven achter minder zouden kosten omdat ze iets kleiner zijn,
Ik was namelijk in een zaakje in hoogvliet, die had een set liggen voor nog geen 80 euro(zal wel een oekibawa merk zijn)
Ik heb zelf gehoord dat EBC wel een goed merk is....
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
ebc zijn die groene blokken toch.
Staan ook op de site van http://www.stroevemotorsport.nl
Ze hebben de prijzen ook op de site staan.
heb je de remschijven dusdanig dun of wil je er andere onder hebben?
Staan ook op de site van http://www.stroevemotorsport.nl
Ze hebben de prijzen ook op de site staan.
heb je de remschijven dusdanig dun of wil je er andere onder hebben?
Idd EBC zijn die groene blokken die dingen heten GREEN STUFF, je heb geloof ik ook nog 2 andere kleuren maar die zijn voor de race, die remmen beter maar daar ben je zo doorheen,
Mijn schijven voor zijn opzich nog wel goed, maar achter zijn ze echt aan vervanging toe, ik zit geloof ik onder de 18mm,
Ik zal is de site bekijken
groetjes pascal
Mijn schijven voor zijn opzich nog wel goed, maar achter zijn ze echt aan vervanging toe, ik zit geloof ik onder de 18mm,
Ik zal is de site bekijken
groetjes pascal
yep. ik heb voor op me cliomonster
gegroefd met gaten liggen.
met daarop voor ebc zwart
en achter ebc rood.
maar voor normaal straat gebruik zal ik geen zwart nemen in verband dat deze moeten opwarmen voor gebruik.
rood voor en achter groen zal nogwel een optie zijn.
die combinatie sta je snel stil das duidelijk
gegroefd met gaten liggen.
met daarop voor ebc zwart
en achter ebc rood.
maar voor normaal straat gebruik zal ik geen zwart nemen in verband dat deze moeten opwarmen voor gebruik.
rood voor en achter groen zal nogwel een optie zijn.
die combinatie sta je snel stil das duidelijk
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
ik dacht dat de groene alleen geschikt voor normaal gebruik waren. De rest is alleen geschikt voor racegebruik!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Hejj dennis
Voor rood?
Ik was net op deze site http://www.stroevemotorsport.nl
Daar staan ze ook van EBC maar ik zie alleen de geen stuff blokjes,
Rood zag ik niet staan,
voor kost de set incl blokjes 239 euro
en achter kost het 266 euro,
Voor rood?
Ik was net op deze site http://www.stroevemotorsport.nl
Daar staan ze ook van EBC maar ik zie alleen de geen stuff blokjes,
Rood zag ik niet staan,
voor kost de set incl blokjes 239 euro
en achter kost het 266 euro,
Hej Robert,
Kijk maar is op <a href="http://www.stroevemotorsport.nl/" target="_blank" target="_new">http://www.stroevemotorsport.nl/</a>
leuke site, maar ik zie dat ze die schijven alleen INCL. blokjes verkopen, ik probeer er ook achter te komen wat ze los kosten
Groetjes
Kijk maar is op <a href="http://www.stroevemotorsport.nl/" target="_blank" target="_new">http://www.stroevemotorsport.nl/</a>
leuke site, maar ik zie dat ze die schijven alleen INCL. blokjes verkopen, ik probeer er ook achter te komen wat ze los kosten
Groetjes
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Als je nieuwe schijven plaatst moet je altijd je remblokken vervangen!!!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
ja klopt eigenlijk ook wel, nieuwe schijven altijd met nieuwe blokjes kopen.
Valt mee die prijs.
Is wat voor mark5t! moettie allen even vriendjes worden met iemand om te kijken of 16v klauwen zo op een gtt past.
Valt mee die prijs.
Is wat voor mark5t! moettie allen even vriendjes worden met iemand om te kijken of 16v klauwen zo op een gtt past.
ja. wat is racegebruik. 1 ding staat vast t remt als een kudde koeien.On 2002-02-22 10:46, RenaultclioII16v
wrote:
ik dacht dat de groene alleen geschikt voor normaal gebruik waren. De rest is alleen geschikt voor racegebruik!
heb de vorige blokken van ferodo de sportieve verbrand. en 1 maal teveel verbrand remmen ze niet meer goed.
dus zocht iets wat tegen warmte kon. de ebc tjes zwart kunnen tot 650 graden dmv het percentage kevlar compound.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Aha en ook eerst even inremmen zeker voor ze warm zijn?
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
ja. zodner remmen ze oookwel. maar als ik eenmaal een paar keer heb lopen remmen achter elkaar dan blijft het remmen ja.On 2002-02-22 11:28, RenaultclioII16v
wrote:
Aha en ook eerst even inremmen zeker voor ze warm zijn?
ik ben ook bezig met het vervangen van mijn remschijven (voor en achter) van mijn willie.
Voor zitten ze er intussen op. (het zijn normale Brembo schijven geworden)
Nu zag ik dat achter ook de lagers moeten worden overgezet.
Zijn deze over te zetten met de "HAND", of moeten deze GEPERST worden??? of moet ik deze lagers gelijk vervangen?? Wel makkelijk als ik dit van te voren weet, ivm vervoer enzo, hihi
Voor zitten ze er intussen op. (het zijn normale Brembo schijven geworden)
Nu zag ik dat achter ook de lagers moeten worden overgezet.

Zijn deze over te zetten met de "HAND", of moeten deze GEPERST worden??? of moet ik deze lagers gelijk vervangen?? Wel makkelijk als ik dit van te voren weet, ivm vervoer enzo, hihi

Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
R5GTT f1 1986Project info
lagers zitten in de schijven geperst ja. lagertje in de vriezer, schijf warm maken en hoppa tussen de bankschroef met beleid erin persen.
ik heb zelf geboorde Clio Cup Groep N schijven van Brembo op mijn GTT zitten, met mercedes eerste montage blokken (ben de naam ff kwijt). je moet dan wel de remzadels van een Clio 16V overnemen omdat de schijf groter is. Nadeel is dat er geen 13 inch meer omheen past, lekker boeiend
Voordeel is dat je heel snel stil staat, en das dan weer wel boeiend. 
ik heb zelf geboorde Clio Cup Groep N schijven van Brembo op mijn GTT zitten, met mercedes eerste montage blokken (ben de naam ff kwijt). je moet dan wel de remzadels van een Clio 16V overnemen omdat de schijf groter is. Nadeel is dat er geen 13 inch meer omheen past, lekker boeiend


Immer wieder die verdammte Holländer