Vandaag heb ik weer wat nieuwe goodies opgehaald: Een siliconen slangenset, bleedvalve en dumpvalve.
Het valt mij op dat de lange slang van intercooler naar carb iets mist ten opzichte van de standaard phase 2 set:
Er zit geen aansluiting op die van de intercoolerslang naar die klep op het schutbord loopt, je weet wel, diegene die weer aan de percolatorfan vast zit. Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten als ik die slang weghaal? bepaalde zaken verwijderen, afdoppen, dat soort dingen? Of heeft het zin die slag ergens anders naar toe te laten leiden? Werkt het antipercolatie-systeem nog wel als die slang er niet meer op zit of kan ik dan net zo goed het hele systeem weglaten?
[ This message was edited by: Tijn on 2002-02-21 22:45 ]
[ This message was edited by: Tijn on 2002-02-21 23:05 ]
Oeps..
ja... even editen dus...

Die slang moet je ff afdoppen zodat alle koele lucht bij de brandstoftoevoer terecht komt.
Niet van levensbelang, maar ik zou het toch even doen.
Niet van levensbelang, maar ik zou het toch even doen.
Inkorten bij die klep en daar afdoppen pieter?
Kan iemand mij vertellen wat die slang doet?
Hij wordt onderweg naar de percolatorfan nog onderbroken door een electrisch cilinder vormig onderdeel.
En wat betekent percolator?
Ik ben toch al zo'n 10 jaar actief in de autotechniek maar ik heb nog nooit van dat woord gehoord
Hij wordt onderweg naar de percolatorfan nog onderbroken door een electrisch cilinder vormig onderdeel.
En wat betekent percolator?
Ik ben toch al zo'n 10 jaar actief in de autotechniek maar ik heb nog nooit van dat woord gehoord

Zover ik het begrepen heb (heb net de uk site door zitten spitten):
Percoleren schijnt het verdampen van brandstof in de carb te zijn door de warmteontwikkelling.
De fan gaat dit tegen door koele lucht over de carb te blazen. De klep zorgt er voor dat de opening hiervoor opent en sluit, omdat je anders al je druk kwijt zou raken via deze opening.
Percoleren schijnt het verdampen van brandstof in de carb te zijn door de warmteontwikkelling.
De fan gaat dit tegen door koele lucht over de carb te blazen. De klep zorgt er voor dat de opening hiervoor opent en sluit, omdat je anders al je druk kwijt zou raken via deze opening.
Zover ik begrepen heb heeft de phase 2 een uitgebreidere antiperc slangenset. De ph1 heeft de slang naar de dikke intercoolerslang niet.
Gewoon bij Biesheuvel vandaan...On 2002-02-22 00:49, Tino
wrote:
Tijn waar heb je die vandaan dan? Ik zoek n.l silicone slangen voor mijn gt (samco's)