Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
BartK (Adrenalin)

Binnenkort zal mijn Clio 16V GP een grote beurt ondergaan waarbij tevens mijn auto d.m.v. Eibach veren en gele koni's 35mm zal zakken. Door informatie te verzamelen op dit forum ben ik tot de conclusie gekomen dat het geen nut heeft om speciale bougies te kopen. Nu is mijn vraag, hoe zit het met andere (betere?) bougiekabels? Heeft dit wel nut??
Anonymous

Ik geloof dat een origineel setje (alleen compleet te krijgen) richting de 400 gulden gaat. Ik zou het lekker origineel laten, niet aan beginnen. Vermogen win je er toch niet mee en origineel blijft het doen, dus waarom veranderen? Spaar je geld po een koop een andere uitlaat bv....
Anonymous

die van Splitfire schijnen wel aardig te zijn (de kabels dan, de bougies zijn weggegooid geld)
BartK (Adrenalin)

Supersprint middendemper en einddemper heb ik net een paar maanden. Maar ik heb nog genoeg ideeen waar ik dat geld heel goed voor kan gebruiken.
Anonymous

Een ding besteedt het niet aan bougiekabelrotzooi. Koop een andere chip bij dennis of menno of haal een k&n dicht filter met slang bij achterberg. Heb je veel meer aan. Shitfire noem ik het. Als je huidige nou kapot was kanik me nog iets bij indenken maar ten eerste je ziet er bijna niets van, zit kapje overheen en ten tweede het helpt geen ruk (0,000000000001 pk).
wouter 16v

Waarom bij achterberg is dat de goedkoopste?
Anonymous

Niet bepaald maar die heeft veel cup autootjes in onderhoud gehad, die weet er alles van. Een hoop opgefokte clio's zijn bij hem wezen shoppen.
wouter 16v

Ik heb ook zo,n een chip bij dennis besteld, scheelt dat dan veel, met dat spruitstuk van jou en "misschien" een open luchtfilter van k&n en dat chippie, wat zou jij dan aanbevelen Martijn 57i kit of zoiets?
Anonymous

pak een dicht filter van K&N en een slang naar de bumper toe. Ik had gene mistlampen in mijn coupe en er zat een luchthapper waar dus normaal de mistlamp zit. Vanaf daar een slang naar het filterhuis en klaar. Je kunt ook het gaatje naast de mistlamp pakken. Qua geluid minder maar beter qua prestaties. je krijgt immers geen warme lucht van de uitlaat.
Robert dB.

Vervangings filter is idd het beste!
wouter 16v

Je bedoelt een vervangingsfilter, een zogenaamd inlegfilter.
Anonymous

Precies die bedoel ik, beetje onhandig geformuleerd ja.
Robert dB.

On 2002-02-21 17:54, wouter 16v
wrote:
Je bedoelt een vervangingsfilter, een zogenaamd inlegfilter.
Juist, gewoon het 'luchtfilterhuis' open maken en de originele (papieren) filter vervangen voor een beter filter, bijvoorbeeld K&N. Kosten zijn niet hoog, rond de €30,-.
wouter 16v

Nou dan heb ik eigenlijk alleen zo'n aanzuigbuis nodig, wat zou die ongeveer kosten, of heb jij die misschien nog liggen?
mark -19- 16v

On 2002-02-21 17:12, Zeeuw
wrote:
Ik geloof dat een origineel setje (alleen compleet te krijgen) richting de 400 gulden gaat. Ik zou het lekker origineel laten, niet aan beginnen. Vermogen win je er toch niet mee en origineel blijft het doen, dus waarom veranderen? Spaar je geld po een koop een andere uitlaat bv....

dat is niet waar zeeuw ik heb bij de brezan een hele nieuwe set gekocht dus kabels en die plastic hulsen ( is een complete set) voor 65 euro weet niet waar jij ze haald. maar als tip geef ik dus ff de brezan op

het zijn silecone kabels voor high performance althans dat staat op de kabel ik heb van deze set foto's gemaakt die zullen binnekort op de site komen te staan.

ik heb ook mijn bougie's vervangen door bosch deze hebben 3 contact punten wat voor zin het heeft ? maar ziet er wel leuk uit krijg wel het idee dat de auto minder stotterd.

veel suc6
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Anonymous

Ik zeg ook, origineel van renault zijn ze zo duur, althans jaartje of 3 terug. Beter dat ze bij brezan ook te krijgen zijn. Absoluut.
mark -19- 16v

ja bij ome reno kennen ze de prijzen wel en die gasten halen het ook bij de brezan weg als ze het niet hebben

ik informeer altijd eerst ff waar het goedkopst is vind 100 piek minder dus erg veel maar allles een keer verangen op je auto is niet verkeerd als je hem goed rijden wil houden
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Patrick L.

Ik heb laatst bij <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reichhard-motorsport.com" TARGET="_blank">www.reichhard-motorsport.com</A><!-- BBCode End --> besteld,
setje bougiekabels van Champion, €45,= en bougies Champion C6BYC4 met 3 punten, €4,10 p.stuk.
Plaats reactie