Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Michel Meganefreak
Contacteer:

ik heb hem toen laten staan omdat het te gek was (lees te spartaans) voor mijn vriendin om mee te beginnen.......

wat de renault monteur opviel toen (heb ik niet echt eerder vermeld omdat ik je niet 'ziek' wou praten)

* deuren die niet goed dicht vielen
* lek bij benzinetank, of nieuwe tank of sloop of lassen (schijnt mogelijk te zijn maar wel veel sleutelwerk)
* speling stuur (wat je al zei)
* toen deed de dag km en de normale kmteller het niet (daar zat ik ook mee in mijn maag)
* de zwarte achterruit kon ons ook niet echt blij maken maar deze is makkelijk te cleanen.

Voor het uiterlijk is het in ieder geval een erg knappe wagen met veel relaxte opties (kuipjes, koni, oz etc)

gaaf voor je dat je hem gaat opknappen, weet zeker dat het een erg mooie auto weer wordt, tis alleen jammer dat het startbedrag zo hoog is nu :sad:

suc6 (maar dat gaat vast lukken)!
Nick (germanstyle)

Heb je die auto in het donker gekocht of zo, want er komen binnen een paar uur op dit forum zomaar een paar mankementen aan.

Of wou je zo graag een GTT dat je blind was voor gebreken :grin:
Michel Meganefreak
Contacteer:

On 2002-02-21 15:47, <a href="mailto:spir@l" target="_new">spir@l</a>
wrote:
meganefreak> "grappig" dat je daar nu over begint.....
Hij lekt op dit moment dus OOK een beetje benzine!
GODVER@$@%@%@#@$!%@$^%!^#@!^$#@%!$#@%!@#!!!!!!
Er ligt ineens een kleine vlek sap onder mn tank!!!!
en t lijkt uit een "raar uitziend stukje op mn tank" (kan t niet zoo goed zien..zit witte shit op?!) te komen...
dit heeft ie waarschijnlijk zelf gedaan, toen de monteur zei dat ie op een punt lekte (geloof een gevulkaniseerde schroef is dit) was ie verbaasd, toen zat er dus geen witte shit op, ik wil niemand een oor aan naaien en ik had ook een goed gevoel bij de verkoper en toch ook wel bij de auto maar hiermee mag je hem natuurlijk altijd confronteren want hier is ie door een monteur met 30 jaar renault ervaring opgewezen.....
Nick (germanstyle)

Nou ik denk dat je nu wel eens ff heftig met die kerel mag gaan praten. Hij wist dit slechte punt van de auto al en hij heeft het je niet verteld.
En als het niet vriendelijk is op te lossen, dan maar niet vriendelijk.
Hij wist ervan van de mankementen.
Anonymous

On 2002-02-21 15:56, Nick
wrote:
Dat had ik dus ook met me laguna.

Had ik dat ding gekocht helemaal happy, zegt me pa "er zitten vier verschillende banden onder".

Had ik niet eens op gelet !
Michel Meganefreak
Contacteer:

On 2002-02-21 15:56, Nick
wrote:
Heb je die auto in het donker gekocht of zo, want er komen binnen een paar uur op dit forum zomaar een paar mankementen aan.

wij hebben hem ook 's avonds bij een benzinestation bekeken en toen zagen we dit (dankzij een erg ervaren man uiteraard)

ik moet zeggen dat wij pas later gezegd hebben dat we hem niet namen, want qua uiterlijk en de vraagprijs verw8 je een goede auto......dit is dus helaas niet zo blijkt nu, maar we wouden eerst een sloop gtt erbij kopen via het werk van mijn vriendin en dan deze gtt opknappen. Uiteindelijk vonden we deze dus te kostbaar en te gevaarlijk voor mijn vrouwtje, een gelukje dus voor ons
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

DAAR KOM JE NU MEEE!!!!!!!!!!!!!!

-Meters doen t weer.(BEHALVE temp.!! WEL belangrijk!)
-speling moet ik nog laten nakijken wat dat precies kan zijn...(oh ohhhh..)
-benzine tank is dus net gaan lekken!
-passagiers-deur ging inderdaad niet lekker dicht! (hij hing ook een beetje!) Maar dat lijkt nu ineens stukken beter te gaan! (??)
-Achterruit heb ik gister schoongemaaakt!(ziet er stukken beter uit! Kan ik tenminste normaal achteruit kijken!!)
-En ook de handrem is niet alles meer!

en wie weet waar de ANWB-guys nog achter komen......

Al met al ben ik nog wel effies bezig...

Wish me luck.....

eerder.
Michel Meganefreak
Contacteer:

in het topic waar ik een fot van deze auto heb geplaatst en om advies vroeg heb ik mijn uitslag wel gegeven, heb je waarschijnlijk niet gezien......

toen ik pas 1 week terug zag dat je hem had gekocht was ik wel blij voor je omdat het een harstikke leuk wagentje was/is en er verder nix op gezegd vond ik ook lullig voor je om meteen na aanschaf te zeggen.

Nu je de kl*t* punten bent tegen gekomen probeer ik je zo goed mogelijk te helpen hoop dat je dat waardeerd :smile:

Veel luck!
Ben

On 2002-02-21 13:45, Tino
wrote:
On 2002-02-21 13:12, <a href="mailto:spir@l" target="_new">spir@l</a>
wrote:
Ik heb deze auto inderdaad ZELF aangeschaft!
NIETS gekregen!

of heeft die opmerking een andere betekenis waar ik niet vanaf weet??
spir@l ik denk dat Ben in de war was met mij. Dus er zit niets achter.

Ja hey Tino hehe was in de war pffff was toch nog vroeg toen ik dat zei? hehe anders heb ik geen excuus :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

mzzz ! misschien voortaan ff nadenken voordat je iets opschrijft.. :grin:

Mzzls Ben . :smile: :wink:
spir@l
Contacteer:

Meganefreak> Ik stel t ook zeker op prijs dat je me dit nu allemaal verteld!
T had alleen beter geweest als ik t VOOR de aanschaf wist.... Dan had ik meteen wat van de prijs af kunnen 'snoepen'...
Maar dat neem ik jouw ook ECHT NIET kwalijk ofzo!
T blijft uiteindelijk mn eigen stomme schuld dat ik niet verder heb gekeken dan mn neus lang is!!

Waar ik helemaal 'blij' om ben is dat ik nu een 'getuige' heb dat de eigenaar wel degelijk wist dat er iets niet ok was met die auto (=benzine tank), waar hij niets over verteld heeft!

Dit valt me allemaal eigenlijk vies tegen.
En ik wil nog steeds niet meteen conlusies trekken over of de eigenaar me nu genaaid heeft of niet...
Maar ik begin t hele zaakie toch steeds meer te wantrouwen!

Ik zie wel even wat er allemaal gaat gebeuren en waar de eigenaar allemaal bereid toe is.

i'm keepin' my fingers crossed.....

eerder.
Marius

On 2002-02-21 16:31, <a href="mailto:spir@l" target="_new">spir@l</a>
wrote:
Waar ik helemaal 'blij' om ben is dat ik nu een 'getuige' heb dat de eigenaar wel degelijk wist dat er iets niet ok was met die auto (=benzine tank), waar hij niets over verteld heeft!
Wellicht was hij van mening dat hij het op een goede manier gerepareerd had.
spir@l
Contacteer:

Kennelijk NIET als hij nu lekt!

Oh man.....ik moet echt effe 'chillen'....
Ik zit mezelf al bijna op te focken hier op werk! (en ik ben nu eenmaal niet iemand die zich snel druk maakt of zich opwind!)

Zometeen maar effe lekker voor de buis hangen met een paffert in mn bek.....

hmmmmmmmmmmmmm......

eerder.
Nick (germanstyle)

Maak het nu nog moeilijker voor die jongen . Hij zit al hevig in de schijt dat hij er nu ineens achter komt dat hij een rotte GTT heeft gekocht.
Ik zou hem gewoon dreigen met juridische stappen en dat je er echt gegronde redenen voor hebt als het niet op een vriendelijke manier lukt. Moet je het wel vertellen waarom he. Kijken wat er dan uitkomt ...Misschien komt hij je dan tegemoet
Menno

wrote:
Niet dat ik de koper, verkoper of auto ken, maar dit lijkt mij een logische gang van zaken:

-Verkoper heeft een goede auto.
-Monteur wijst op lekje in benzinetank
-Verkoper fixt dit met chemisch lekdichtgoedje,
-Verkoper heeft (of denkt te hebben) een goede auto.
- Nieuwe koper, waarom zou je die vertellen wat er ooit allemaal wel of niet gerepareerd is? Als de auto nu maar goed is.
-Uiteindelijk lekt de tank weer, erg jammer.
rev it like a rental
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Goh.. dat klinkt relaxt..
ik zit nog op school :sad:
tot 16:50 :sad:
spir@l
Contacteer:

WAT KLINKT RELAXED?!?!?!?!!?
MIJN AUTO DIE INEENS NAAR DE HOEREN IS!?!?!??!?!!?!?!?!!??!!?!?!!?!?!!
WAT IS DAAR NOU RELAXED AAN?!?!?!?!!?!?!?!!?!!?!?!!?!?!?!!
tjeeessshshsh....

of een lekker paffertje roken voor de buis??...
HAHAHAHAHAAAAAHAHAHAHAHA!!!

Kijk...wat er nu allemaal gezegd word maakt t nog wel WAT erger, maar de ergste shock had ik al toen ik naar die rotte dingen keek waar eigenlijk dorpels hoorden te zitten!!
Zoals ik al zei...ik wind me niet snel op over dingen, en boos wordt ik alleen in extreme gevallen....(misschien ben ik wel TE aardig voor deze wereld...)
Maar als ik geflessed word dan raak ik toch lichtelijk geirriteerd!
Helemaal omdat ik degene van wie ik hem heb ECHT vertrouwde!!!
Ik heb zelfs nog bij zn ouders thuis gezeten!

Nou ja.

In ieder geval bedankt voor alle "opbeurende replies"........NOT!!!!!

en nogmaals...Ik neem NIEMAND iets kwalijk over wat hij/zij post!!!
IK en IK alleen ben schuldig op dit moment!
Schuldig aan domheid!! (en misschien de verkoper aan flesserij!)

Of zoals Maxima t ooit zo mooi zei ...:

"je bent een beetsju DOM!"

Laat dit dus een les zijn voor IEDEREEN die een gtt (of iets anders!) gaat aanschaffen!
Want als anderen hiervan leren dan heeft t misschien nog een beetje nut gehad!

eerder.
-----------------
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-02-21 16:52 ]
[ This message was edited by: spir@l on 2002-02-21 16:54 ]
[ This message was edited by: spir@l on 2002-02-21 16:59 ]
[ This message was edited by: spir@l on 2002-02-21 17:00 ]
Michel Meganefreak
Contacteer:

On 2002-02-21 16:38, Menno
wrote:
wrote:
Niet dat ik de koper, verkoper of auto ken, maar dit lijkt mij een logische gang van zaken:

-Verkoper heeft een goede auto.
-Monteur wijst op lekje in benzinetank
-Verkoper fixt dit met chemisch lekdichtgoedje,
-Verkoper heeft (of denkt te hebben) een goede auto.
- Nieuwe koper, waarom zou je die vertellen wat er ooit allemaal wel of niet gerepareerd is? Als de auto nu maar goed is.
-Uiteindelijk lekt de tank weer, erg jammer.

hier moet ik Menno gelijk in geven......

de volgende keer toch laten keuren, das voor een ieder een goede raad dan maar
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

On 2002-02-21 16:51, <a href="mailto:spir@l" target="_new">spir@l</a>
wrote:
of een lekker paffertje roken voor de buis??...
HAHAHAHAHAAAAAHAHAHAHAHA!!!
Dit gedeelte om misverstanden te voorkomen :grin:
spir@l
Contacteer:

Maak je maar geen zorgen.
Wist ik 'stiekum' al!
hihi.

Kben nu wel desperate for a smoke.....
kmoet nog tot 18:00......

eerder.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

sux7 ik ben alweer thuis :lol:
Anonymous

Beter ga je niet meer naar de anwb, scheelt je weer een hoop centen en als je nog ff wacht weet je precies wat er allemaal aan mankeert. heb je die kosten iig weer bespaard. Maatje van me heeft pas zijn tank verwisseld, klotewerk maar je zult er anders niet mee door de apk komen!
Marius

Tank-> Halfvol (of minder) gooiien, goed schoonmaken, niemand die het ziet bij de APK volgens mij.
Anonymous

Is wel een beter plan ja.

die keuring is niet bepaald gratis.
Anonymous

On 2002-02-21 17:23, Marius
wrote:
Tank-> Halfvol (of minder) gooiien, goed schoonmaken, niemand die het ziet bij de APK volgens mij.
Tja, en dan moet je ff op vakantie en kun je om de vijf km tanken. Beter vervang je het allemaal in een keer dan ben je er ook direct vanaf. FF rondvragenhier en je hebt zo een tank gevonden. Middagje stoeien en klaar.
Marius

Ben ik met je eens, maar als je in tijdnood zit....
Anonymous

Ennuh wel linke shit met lekke tank rondrijden....
Marius

Peukje :smile: ?
Marius

Hoe was het nogal weer met die tank loshalen bij een 5 gtt.

Je moest de handremkabels loshalen en dan iets van 5 bouten losdraaiien, en dan kon je hem laten zakken toch?

(moet het zelf ook nog eens doen nl)
-----------------
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/ring2002" TARGET="_blank">[ NURBURGRING WEEKEND 2002 ]</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Marius on 2002-02-21 17:47 ]
spir@l
Contacteer:

effe nog dan....

-Tank laat ik echt WEL maken!!
Sta je voor een stoplicht te wachten, gooit er effe iemand een beetje ongelukkig een peukkie uit zn raam.........POEF! Weg renootje....

-keuring laat ik ook WEL doen! Ok t is veel geld (f300,-), maar dan weet ik wel precies wat er allemaal mis is! EN.....t staat allemaal keurig in een rapport dus heb ik meteen bewijs dat t allemaal ECHT zo is (kan ik t aantonen!) en dat t niet een of andere garage is die er een slaatje uit probeerd te slaan!

Al met al ben ik TOCH veel geld kwijt voor deze "hobby"!!
Dat wist ik al!
Ik hoop alleen dat t allemaal een betje goed afloopt...

eerder.
Anonymous

Wil je em bij de ANWB laten keuren om te horen te krijgen wat er mis aan is?? Krijg je dingen als raamrubber linksachter versleten, steenslag, bumper hangt scheef en weet ik wat nog meer voor onzin. Ik denk dat je depressief terug zal komen want aan een gt van 14 jaar is altijd een hele hoop mis. Als je dat allemaal op wilt gaan knappen ben je nog wel ff bezig. Die gasten lachen je recht inje gezicht uit. Die haten snelle auto's, net als de RDW, die prefereren Opel Astra's 1.2 en Golf 1.2 Snap je? Die zeiken dat ding tot op het bot af. Ga een keer naar een meeting, laat die jongens ernaar kijken en die weten waar ze over praten.
spir@l
Contacteer:

snap ik!
Maar dan heb ik nog geen echt bewijs!
Al laat ik honderd jongens ernaar kijken!
Ik moet (ook aan de vorige eigenaar!) kunnen aantonen dat er iets mis is!
DAAr gaat t me vooral om!
Ik weet ook dat ze VANALLES zullen vinden dat niet klopt!
Maar dat interesseerd me geen BAL!

eerder.
Anonymous

Ah ok, ik dacht al, wordt een enkeltje Vrederust als je er geweest bent. Denk niet dat je iets van de vorige eigenaar kunt verwachten. Hij is nl geen professionele verkoper. Je kunt wel met een anwb raqpport gaan verblijden maar dan lacht ie je gewoon uit want je kunt em toch niets maken. Ik heb een akkefietje met een garage lopen, das een ander verhaal. Ik, de leek, de consument en de garage als professionele verkoper. Particulieren onderling is echt lastig.
Marius

Die dorpels zijn toch niet in 1 keer verroest. Lijkt me toch al duidelijk genoeg.
Stefijn

Effe brief schrijven naar autoweek. Het lijkt me dat er structureel iets mis is met die auto en van zoiets hoort een eigenaar op de hoogte te zijn.
Dat ie die lekke tank " min of meer" verzwegen heeft maakt m niet echt betrouwbaar (als in "te goeder trouw") en de verkoopprijs die ver boven de dagwaarde van de auto ligt is dan ook totaal niet gerechtvaardigd.

En gewoon naar die keurig gaan. Ten eerste kun je zelf aangeven dat ze speciale aandacht moeten hebben voor de dorpels, ten tweede als ze gaan zeuren over slechte raamrubgers dan weet je ook wel dat dat niet boeit.

Succes
Plaats reactie