zon geplakte koppeling is best vervelend.
Komt volgens mij door toch een beetje olie/vettigheid, plus wat warmte door slippen, (kan ongemerkd) dan bakt de olie uit tot een soort teer, das nogal plakkerig.
Het schijnt dat eenmaal geteerde koppelingsplaten niet vanzelf weer als nieuw en teervrij worden. Dus wat je daaraan kan doen laat zich raden.
probeer es, in plaats van het milde olaola, wat meer teeroplossend tuig zoals brega remreiniger ertussen te spuiten. Dat is ervoor gemaakt, en ontvet als een gek.
Moet je doen als iemand de koppeling indrukt, dan is er een betere toegang voor het tuig.
Oppassen: das behoorlijk brandgevaarlijk spul.
Disclaimer: tis maar een idee, ik heb het nooit geprobeerd.
Komt volgens mij door toch een beetje olie/vettigheid, plus wat warmte door slippen, (kan ongemerkd) dan bakt de olie uit tot een soort teer, das nogal plakkerig.
Het schijnt dat eenmaal geteerde koppelingsplaten niet vanzelf weer als nieuw en teervrij worden. Dus wat je daaraan kan doen laat zich raden.
probeer es, in plaats van het milde olaola, wat meer teeroplossend tuig zoals brega remreiniger ertussen te spuiten. Dat is ervoor gemaakt, en ontvet als een gek.
Moet je doen als iemand de koppeling indrukt, dan is er een betere toegang voor het tuig.
Oppassen: das behoorlijk brandgevaarlijk spul.
Disclaimer: tis maar een idee, ik heb het nooit geprobeerd.
nou (als=de koppeling niet slipt) (a) hoeft niet direct. En (als) kan (b) kan misschien even tijdelijk zijn. Wie weet eventjes kort een hoge oliedruk gehad, of misschien is er wel wat van buiten op de plaat gelekt.
Bij mijn ouwe fiatje (RIP) heeft de krusaskeerring ook 2x een olie boertje gelaten. Na een weekje plakellende ging het weer een jaartje goed.
Ik ben benieuwd, probeer die brega- remreiniger eens.
Bij mijn ouwe fiatje (RIP) heeft de krusaskeerring ook 2x een olie boertje gelaten. Na een weekje plakellende ging het weer een jaartje goed.
Ik ben benieuwd, probeer die brega- remreiniger eens.
Ik blijf erbij dat het niets met vettigheid te maken heeft, die plakkende koppeling. Ik hou het toch echt op roest. Waarom:
- blok is absoluut oliedicht
- probleem is begonnen na 1.5 jaar buiten stilstaan in weer en wind. Daarvoor was er niks mee aan de hand. Wanneer de auto nu weer langere tijd buiten stilstaat (1 a 2 weken) zitten ze weer vast. Staat ie droog binne in de schuur dan is er niks aan de hand.
Mijn 19 heeft een lekkende krukaskeering gehad en zelfs toen had ik geen probleem met de koppeling terwijl het daar echt uitzeek.
[ This message was edited by: Arjen on 2002-02-19 18:08 ]
- blok is absoluut oliedicht
- probleem is begonnen na 1.5 jaar buiten stilstaan in weer en wind. Daarvoor was er niks mee aan de hand. Wanneer de auto nu weer langere tijd buiten stilstaat (1 a 2 weken) zitten ze weer vast. Staat ie droog binne in de schuur dan is er niks aan de hand.
Mijn 19 heeft een lekkende krukaskeering gehad en zelfs toen had ik geen probleem met de koppeling terwijl het daar echt uitzeek.
[ This message was edited by: Arjen on 2002-02-19 18:08 ]
Deze zomer begon het probleem. Dit nadat de auto na ruim 1 jaar buiten stilstaan weer in gebruik werd genomen. Zo nu en dan, na 1-2 weken buiten stilstaan (bij vochtig weer) treedt het probleem weer op. Bij de koppeling is inderdaad veel roest te zien. Aangezien de auto een luchthapper in het midden van de kap heeft zitten, heeft het water altijd de kans gehad in het koppelingshuis te lopen.
Volgens een duits boek wat ik heb, kan het inderdaad voorkomen dat de platen, na lange tijd stilstaan, vastroesten. Die zeggen dat je de auto dan in zijn versnelling moet starten. Dat is precies wat ik altijd al deed.
Volgens een duits boek wat ik heb, kan het inderdaad voorkomen dat de platen, na lange tijd stilstaan, vastroesten. Die zeggen dat je de auto dan in zijn versnelling moet starten. Dat is precies wat ik altijd al deed.
-
- Contacteer:
hard gas geven bij slippende koppeling???
geintje het werkt wel maar je koppeling houd het niet lang uit
geintje het werkt wel maar je koppeling houd het niet lang uit
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
waar jij het overhebt hebben ze ook vaak bij autobedrijven bij auto's die lang buiten stil staan.
het komt omdat de spiebaan waarover je koppeling heen en weer gaat dan wat verroest is waardoor de kopping niet goed meer heen en weer kan schuiven over die spiebaan en dus blijft plakken aan het vliegwiel of de drukgroep.
het komt omdat de spiebaan waarover je koppeling heen en weer gaat dan wat verroest is waardoor de kopping niet goed meer heen en weer kan schuiven over die spiebaan en dus blijft plakken aan het vliegwiel of de drukgroep.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Ik denk ook dat dit de oorzaak is, maar vaak is alleen vocht ook al voldoende om een koppeling of remschoenen te laten plakkenOn 2002-02-19 21:32, jacco 16v
wrote:
waar jij het overhebt hebben ze ook vaak bij autobedrijven bij auto's die lang buiten stil staan.