Wanneer mijn 11 enige tijd buiten stil heeft gestaan (weekje ofzo) dan komt de koppeling niet vrij. Je kunt de koppeling dan wel gewoon intrappen. De koppeling voelt dan ook gewoon even zwaar aan als normaal. Hoe zou dit kunnen ?
Ook heb ik de indruk dat ie iets slipt wanneer je in 4 en 5 bij 3500rpm gas geeft. Rond de 4000rpm hoor je het toerental dan, voor mijn gevoel, sneller stijgen dan anders. Vanaf 4500 rpm voelt alles weer normaal. In de lagere versnellingen, ook bij snel optrekken, is er niets aan de hand. Is het einde van de koppeling nabij ?
Ook heb ik de indruk dat ie iets slipt wanneer je in 4 en 5 bij 3500rpm gas geeft. Rond de 4000rpm hoor je het toerental dan, voor mijn gevoel, sneller stijgen dan anders. Vanaf 4500 rpm voelt alles weer normaal. In de lagere versnellingen, ook bij snel optrekken, is er niets aan de hand. Is het einde van de koppeling nabij ?
Misschien een keerring bij de versnellingsbak of de motor. 'k heb geen idee.
Bij mij zweet er een pakking aan de vliegwielkant van m'n motor, maar ik merk niks aan het oliepeil.
Bij mij zweet er een pakking aan de vliegwielkant van m'n motor, maar ik merk niks aan het oliepeil.
-
heb ik ook gehad, kijk meteen of er olie lekt en breng m anders naar de garage en leg je probleem uit. kan zijn dat keerring lekt en olie op je platen komt, waardoor ie slipt en uiteindelijk kapot gaat. slippende koppelling.
-
- Contacteer:
kijk ff de speling in je koppelings kabel na
ik denk dat die gewoon te los staat en dat je koppeling niet goed vrij komt
ik denk dat die gewoon te los staat en dat je koppeling niet goed vrij komt
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Zou ie dan niet juist te strak staan, die kabel, wanneer ie niet goed vrij komt ?
Naar mijn mening zijn het 2 verschillende dingen, die eventueel met elkaar in verband zouden kunnen staan.
- klevende koppeling, bij lang stil staan.
- slippende koppeling bij 4000rpm
Naar mijn mening zijn het 2 verschillende dingen, die eventueel met elkaar in verband zouden kunnen staan.
- klevende koppeling, bij lang stil staan.
- slippende koppeling bij 4000rpm
-
- Contacteer:
als ie te strak staat kan je het zien dat de koppeling al iets ingetrapt is doordat je de hevel al aantrekt
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Als die echt olie zou lekken, dan slipt die echt wel in elke versnelling.
Hoe is het nu met het slippen, bij die 4000 rpm???
Mzzl...
Hoe is het nu met het slippen, bij die 4000 rpm???
Mzzl...
Zit er btw ook metaal verwerkt in de voering van koppelingsplaten en zou het daardoor kunnen komen dat ze aan elkaar vastroesten ?
Zal wel een domme vraag wezen, maar ja, mij is altijd geleerd dat een vraag in principe nooit dom is.
Zal wel een domme vraag wezen, maar ja, mij is altijd geleerd dat een vraag in principe nooit dom is.
Ik wist niet dat je ook met de huidige aloc-acoC roest kon oplossen.
Beetje cola over de achterschermen en Red bull in de tank
Beetje cola over de achterschermen en Red bull in de tank

Ik neem aan dat de koppeling uit 2 delen bestaat (2 platen). Wanneer ie een tijd stil heeft gestaan kan ik de koppeling gewoon intrappen. Hij gaat dan ook even zwaar als anders (zwaar dus!). Maar hij komt dan niet vrij. Oftewel: veel gekraak bij het proberen te schakelen. Oplossing tot nu toe was om de bak in zijn 2 of 3 te zetten en dan te starten. Na wat gehotter en gestotter schiet de koppeling los.
Ik heb net gelezen in de duitse vraagbaak dat koppelingsplaten inderdaad na lang stilstaan aan elkaar vast kunnen roesten. er zullen dan wel metaalsinters in de platen verwerkt zijn.
Ik heb net ff de kabel losgehaald en opnieuw opgespand. Hij gaat nu iets lichter. De vorige keer, bij het vervangen van de kabel, hebben we de kabel namelijk met de hand nog iets verder opgespannen. Ook is er een fles Cola overheen gegaan en het lijkt erop dat alles nu weer normaal is.
Ik heb net gelezen in de duitse vraagbaak dat koppelingsplaten inderdaad na lang stilstaan aan elkaar vast kunnen roesten. er zullen dan wel metaalsinters in de platen verwerkt zijn.
Ik heb net ff de kabel losgehaald en opnieuw opgespand. Hij gaat nu iets lichter. De vorige keer, bij het vervangen van de kabel, hebben we de kabel namelijk met de hand nog iets verder opgespannen. Ook is er een fles Cola overheen gegaan en het lijkt erop dat alles nu weer normaal is.
Behaarden ? Bejaarden bedoel je. Haar heb ik niet gezien. Kwam waarschijnlijk door de hoedjes. Toch knap als je het als 90-jarige voor elkaar krijgt om met een Ford Fietstas in zijn 5 zo'n 30 km per uur te rijden.